Adriwen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvordan kan jeg bli en god keeper? Spiller på 2. laget til min G-95-gruppe, det er bare 2 lag da. Men veldig stor forskjell. Noen tips? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Trening gjør mester. Trening, trening og atter trening. Er selvsagt en fordel visst en synest det er gøy å trene. Lenke til kommentar
Adriwen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Men hvaslags type trening? Jeg har fått hørt av mange gode trenere og medspillere at jeg mangler kun noen få ting: - Rask opp på returer - Kaste/sparke til medspillere du sikter mot, ikke ut i ville luften - Bedre timing - Moral Hvordan kan jeg trene på dette? Bor i ett trangt hus uten muligheter å trene der. Lenke til kommentar
Adriwen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Sliter også å beregne om jeg skal gå ut i en duell eller ikke, og når jeg skal plukke ned en ball, og spesielt NÅR. Og forståelsen av forskjell på ett høyt skudd og innlegg fra siden. Er også redd for om jeg har posisjonert meg så feil (som vanlig) at det er umulig på måten jeg står på at jeg kan redde. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 En forutsetning som må ligge til grunn er høyden. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) En forutsetning som må ligge til grunn er høyden. Ja du skal ha bra spenst om du er en liten dverg - men er uansett ingen grunn til at en ikke kan bli en akseptabel god keeper for det. Har sett keepere som ikke er spesielt høye, men som likevel er special good! Endret 3. mars 2010 av IDF Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Terp på fast grep, utrolig viktig. Du må heller ikke la deg knekke av motgang. edit: Og fysikk. Spenst, fotarbeid og reflekser. Endret 6. mars 2010 av Attityd Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan jeg få spørre om hva du er spesielt god til/dårlig til? Hvordan er du i feltarbeidet? På strek? Taktikk? Er du flink til å dirigere f.eks. forsvaret, hordan forsvareren skal stå i forhold til motstanderen når han/hun skal skyte? Fallteknikk? at du lander på de myke delene av kroppen. Fotarbeid? På tå hev. Det du kan gjøre inne hjemme er å trene f.eks. fallteknikk: Stå på kne. Bikk til siden og forsøk å lande på de myke deler av kroppen som skuldrene, unngå å lande albuene. Etter hvert som du føler at du behersker dette og at du lander på de myke delene kan du prøve i stående, stå i grunnstilling- lett framoverbøyd på tåballene og rulle deg ut til siden. Du skal IKKE slenge deg nei . Sørg for at du lander på de myke delene(unngå å lande på albuer og knær) på kroppen. Tenk myke deler av kroppen! Det kan virke litt brutalt å drive på å rulle seg ute på stua eller soverommet og du kommer nok til å lande tungt de første gangene. Men etter hvert som du får taket på dette så vil du lande mykt som ei katt og dine foreldre vil knapt høre det. Dette er teknikk og krever en del trening men du får mye igjen for det. Tro meg, jeg har vært keeper selv og fallteknikk var noe jeg trente mye på da jeg var yngre og det ble en automatikk i det. Når det ikke var muligheter å trene ute så trente jeg fallteknikk inne på rommet mitt eller stua. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det har jeg aldri tenkt på som særlig viktig. Bare slenger meg avgårde jeg, noe som er vanskelig mtp for dårlig spenst. Lenke til kommentar
Onkel Fotsopp Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Du må trene sammen med en annen person og ha et fast treningsprogram, f.eks 3 ganger i uken, selv om det regner ute og selv om det ikke frister. Han andre kan øve på å skyte og du kan redde. Da blir du bedre som keeper og han som utespiller. Endret 17. mars 2010 av Onkel Fotsopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå