Tiuren Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei! Ny på forumet, og jeg trenger litt hjelp! Jeg og en kompis skal fra den første august leve et år i skogen, og vi ønsker og flime en del. Det meste av filmingen blir forsøk på jaktfilming ol. Vi trenger et kamara med minnebrikker, slik at vi kan sende fra oss minne brikker til dem som skal redigere på det, samt og legge det ut på nett Det vi ønsker oss av kamraet er at det ikke må være vanskeligere å bruke enn at får det til etter litt øving. Vi har et litt presset budsjett så vi ønsker oss mest mulig kamera for pengene. Vi kan kanskje maks legge i 8000-10000kr i et kamera. Håper noen kan hjelpe oss! Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Canon HV40 er ett supert kamera! søk etter det; ) eller så har du Sony HDR-CX350V sinnsykt bra!! koster rundt 8500 på elkjøp , da har du råd til en god fisheye linse også! canon legria hf20 er ett noksåbra.. men , det beste er Canon HF11 Canon HF11 har vunnet MANGE tester. men jeg ville kjøpt hv40, det er ett med kjempe bra rykte og videoer husk; SØK! Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg og en kompis skal fra den første august leve et år i skogen, og vi ønsker og flime en del. Kun filming, eller en blanding av film og stillbilder? Jeg vet definitivt mer om stillbildeutstyr en film utstyr, men hvis dere ikke bare skal filme ville jeg anbefale at dere også ser på et par ultrazoomkameraer med bra videofunksjon. Canon SX1 IS og Fuji HS10 og Nikon P100 filmer i full HD og gir også brukbare stillbilder. Canons modell har vært på markedet en stund mens Fujis og Nikons modeller er helt ny og ikke i butikkene ennå. Personlig ville jeg valgt Canon eller Fuji ut fra spesfikasjonene, spesielt fordi de bruker AA-batterier. Jeg ville vel i tillegg supplert med et kompakt vanntett kamera, utrolig nyttig i drittvær som dere sikkert vil få innimelleom. Panasonic FT1/FT2 filmer begge i 720p-modus i tillegg til å ta stillbilder og går fint i en lomme. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Skal du filme bevegelser, må du ha 1080i. 720p gir hakkete bevegelse. Husk et godt stativ, og ekstern mic med "deadcat". Lyd av natur vil være halve opplevelsen. Lenke til kommentar
Tiuren Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Takker for svar! Har funnet denne: http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/DW-100/index.asp Hva tror dere om en slik løsning for oss? Hvilket kamera vil være det beste for med tanke på kvalitet og pris med en slik løsning med den dvd-brennern? Oddmanli: skjønner hva ekstern mic er( ) men hva er deadcat? Takker for svar igjen! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Deadcat er sikkert sånn pels-mikrofon som NRK bruker. Det demper nok sus fra vinden tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå