franky12 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 jeg lurer på hva det koster for måndeskort/periodebilett på toget? jeg klarte ikke finne det på nsb sine sider :S Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Er helt forskjellige priser etter hvor du skal reise mellom. Så du må gi litt mere info enn dette. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Her finner du endel priser for østlandet: http://trafikanten.no/trafikkinfo/takst.html Lenke til kommentar
abrj Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvor skal du reise da? Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Hvor skal du reise da? jeg skal reise mellom Røyken og Spydeberg Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) 2387,- for en månedsbillett for voksne. Du kunne funnet det fra linken jeg oppga. http://www.nsb.no/category3632.html?seasonticket_type_form-ticket_type=1267026927194&seasonticket_trip_form-from_station=R%C3%98YKEN&seasonticket_trip_form-to_station=SPYDEBERG&seasonticket_trip_form-passenger_category=1&seasonticket_type_form-abstract_form_tile_error=null Pass på at NSB vil prøve å selge deg et "komfort" månedskort som koster 1500 ekstra. Endret 1. mars 2010 av robertaas Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 2387,- for en månedsbillett for voksne. Du kunne funnet det fra linken jeg oppga. http://www.nsb.no/category3632.html?seasonticket_type_form-ticket_type=1267026927194&seasonticket_trip_form-from_station=R%C3%98YKEN&seasonticket_trip_form-to_station=SPYDEBERG&seasonticket_trip_form-passenger_category=1&seasonticket_type_form-abstract_form_tile_error=null Pass på at NSB vil prøve å selge deg et "komfort" månedskort som koster 1500 ekstra. trodde det lønte seg å ta tog jeg -.- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det gjør jo det hvis du ikke har bil, og slipper alle avgifter og bensin og verkstedregninger og eu-godkjenning og skit. Da koster det nok LANGT mere enn 2400 i mnd å ha bil ift å kjøre med toget. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 jeg er 16 ^^ Siden du er 16 skal du kanskje studere??? Da er det vel halv pris av 2387,- Mulig du kan bruke ungdomskort fra Ruter på store deler av veien, noe du vil spare mye på Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hvis du er 16 og skal gå på videregående (?) og det er mer enn 4km luftlinje mellom stedene skal vel skolen betale dette i form av et fleksuskort? Jeg er 18 og har ca. 14km til skolen og får betalt både buss og tog av skolen hver dag. Eventuelt kan du sjekke ut Ruters ungdomskort til 400kr i måneden. Endret 5. mars 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis du er 16 og skal gå på videregående (?) og det er mer enn 4km luftlinje mellom stedene skal vel skolen betale dette i form av et fleksuskort? Jeg er 18 og har ca. 14km til skolen og får betalt både buss og tog av skolen hver dag. Eventuelt kan du sjekke ut Ruters ungdomskort til 400kr i måneden. Bare for å gjøre det litt enklere. Flexuskort og ungdomskort er det samme. Snart er alle mnd kort lagt over på flexus(elektronisk-kort), som er den "nye" kortformen som erstatter dagens stemplingskort. Men Ruter har ikke Spydberg i sitt område, så vil tro Ruter er gyldig fra sone V-07(røyken) og frem til sone S-04(eller sone S-05/06-kjenner ikke til hvilken rute toget kjører), så må hun ha et eget kort for Østfold for den siste delen av reisen Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis det er Røyken i Asker, Heggedal du mener til Spydeberg så er jo det ca. 60km i følge gulesider.no. Hvis du skal gå på skole et av de stedene har du krav på at skolen betaler offentlig transport for deg ettersom luftlinjen er over 4km. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvis det er Røyken i Asker, Heggedal du mener til Spydeberg så er jo det ca. 60km i følge gulesider.no. Hvis du skal gå på skole et av de stedene har du krav på at skolen betaler offentlig transport for deg ettersom luftlinjen er over 4km. Røyken er i Røyken kommune(vi vil ikke blandes med asker ), Den km du får er nok via Oslofjord tunellen, der går det ikke noe kollektiv transport, så du må legge inn Oslo som viapunkt. Toget tar ca 2 timer hver vei inkl et bytte underveis. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 skal ikke studere, jeg skal besøke venner som bor langt unna -.- men jeg fant ut at det ikke løner seg med mnds kort når jeg reiser hver 14 dag omtrent Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Sjeldent det lønner seg med månedskort (uavhengig av hvilken type service) så lenge man bare skal benytte seg av tilbudet 2 ganger pr. mnd. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Er du 16 så kvalifiserer du uansett til ungdomsbilletten? Den gjelder for alle under 20 år som skal reise kollektivt innad i Oslo og Akershus. Det koster forøvrig 400 kr per måned. Så uansett nå at du bor i Buskerud fylke. Det man kan gjøre er å kjøpe en slik billett og bare betale resten av strekka fra akershus og ut. Endret 24. mars 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå