Greendudeblue Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 heisann jeg har et lite problem jeg må få løst.. jeg driver å lager en liten dvd meny som skal være på en dvd som skal selges, det er en slags forestilling som vi har filmet.. jeg fulgte en tutorial av kramer ( videocopilot ) på hvordan man skulle sette opp en Dvd i after effects.. han lagde sin i Square pixels, men skiftet greia over til ntsc widescreen, denne er jo temmelig lik sqaure pixels saken. men jeg som bor i Norge bør holde meg til PAL, dennne er ikke lik sqaure pixels, så bildet jeg får blir croppet og strekt. det jeg lurer på, er om hvis jeg scaler den ned, så den får letterbox. vil den vises sånn og kutte det som er utenfor titlesafe hvis tven er for liten? eller om jeg skal ha den strekt, vil den da bli croppet til letterbox om jeg brenner ut? dette er den cropped versjonen. her er den strekte Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 PAL DVD Widescreen = pixel aspect 1,4568 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå