Glenneral Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei! Fikk(!) forsterker og 2 små Technics høytallere igår. Problemet er bare at den ene av de ser ikke ut til å fungere slik den skal. Har prøvd den fungerende høytalleren på alle 4 utgangene, så har kommet frem til at det må være høytalleren i seg selv. De har en liten diskant og en mellomtone foran, og en spesiell firkantet bass på baksiden. Det kommer lyd ut av den, men den er særdeles laber. Jeg er ikke flink på dette området, men jeg trodde at, dersom et av elementene var sprengt, ville det ène elementet spille surt/skurrende og de andre spille normalt, men her spiller alle 3 mye dårligere enn fra den andre høytalleren. Kan dette ha noe med at det elementet som er sprengt drar all strømmen, eller er det kanskje et delefilter eller lignende som er problemet? Ser helst å prøve å fikse dette selv, da en evt service mest sannsynlig vil koste mer enn det smaker. På forhånd takk for all hjelp på området. Glenn Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvilket avspillingsmedium bruker du ? Er det slik uansett lydkilde ? Lenke til kommentar
Glenneral Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Spiller av fra datamaskinen, og har ikke prøvd noe annet avspillingmedium. Men ettersom jeg har prøvd den fungerende høytalleren på alle utganger og begge kabler, er det for meg usannsynlig at det er avspillingen som er problemet. Lenke til kommentar
Glenneral Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 ingen som har noen tanker om hva det kan være? Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Kabel til høyttaler fast eller har du sånn "klemmetilkobling" ? Hadde engang en høyttaler som ble fæl i lyden, hjalp å bytte tilkoblingen på selve kassen. Ellers kan det være kabelen hvorsomhelst. kansje du skulle ha målt denne med ett Ohm-meter ? Lenke til kommentar
Glenneral Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Er en klemmetilkobling der ja. Det er ikke kabelen som er problemet, men kan helt sikkert være tilkoblingen! Da må jeg bare få tak i et ohm meter. Egentlig er det jo litt rart om det skulle være den lille tilkoblingsboksen også? men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå