Daskeladden Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg har vansker for å tro det er en gud her, men jeg går selv i kriken på juleaften og på 17.mai Fordi det er tradisjon? Det sies at den jevne nordmann er i kirken tre ganger i gjennomsnitt og da blir han båret inn to av gangene..... Så du drar opp gjennomsnittet her Ja, det har bare blitt en tradisjon for meg Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg mener det er ekstremt naivt å tro at en mann med hvitt skjegg har æren for å ha "skapt" alt i verden. Det er å legge et stort slør over virkeligheten. Kom dere ut av bobla deres, og innse at vi faktisk er alene her på kloden, og vi må gjøre det beste vi kan for å overleve! Det er ikke en Gud som hjelper deg igjennom de dårlige tidene, men heller tankegangen din på at det finnes en Gud. Jeg kan forstå at det er enkelt å tro på Gud, som en enkel forklaring på alt i verden. Det er sikkert betryggende å tro alt dette, men er det så logisk? Alt jeg ber om er at de som er ekstreme innenfor det med gudetro, kom dere ned på jorda igjen! Bibelen er ikke noe annet enn en god bok. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Kan godt hende at det var en (eller sannsynligvis mange) mann som het Jesus, men alt det overnaturlige knyttet til ham derimot er vanskeligere å svelge Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Kan godt hende at det var en (eller sannsynligvis mange) mann som het Jesus, men alt det overnaturlige knyttet til ham derimot er vanskeligere å svelge Hadde nok ikke blitt så mye ut av Ham dersom ikke Gud virkelig var i Ham, khaffner Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Å jasså? Ifølge hvem og hva? Historikere under "jesu" tid har visst glemt å nevne ham.... ganske rart siden fyren både gikk på vann og fløy opp til himmelen etc... Det burde kvalifisere til middelalderens midtnytt:P Endret 11. mars 2010 av RoXx Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Kan godt hende at det var en (eller sannsynligvis mange) mann som het Jesus, men alt det overnaturlige knyttet til ham derimot er vanskeligere å svelge Hadde nok ikke blitt så mye ut av Ham dersom ikke Gud virkelig var i Ham, khaffner Var nå heller ikke så mange som fulgte ham. De som fulgte han forguded han også ganske høyt, er lett å dra frem superlativene da. Og du veit hvordan fjæra blir etterhvert? Er ikke mange ganger en historie trengs å gjenfortelles før den er noe helt annet en utganspunktet. Jeg har tidligere sagt at jesus kan ha gått I vannet på en fisketur med gutta, og etterhvert så kan dette ha utviklet seg til gått PÅ vannet. Jeg har ingen overveldende bevis på min versjon, men.... Det har ikke de kristne på sin versjon heller Det som dog er litt imponerende er hvor mange som etterhvert har begynt eller blitt tvunget til å tro at denne jesusen var gud. Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Kan godt hende at det var en (eller sannsynligvis mange) mann som het Jesus, men alt det overnaturlige knyttet til ham derimot er vanskeligere å svelge Hadde nok ikke blitt så mye ut av Ham dersom ikke Gud virkelig var i Ham, khaffner Var nå heller ikke så mange som fulgte ham. De som fulgte han forguded han også ganske høyt, er lett å dra frem superlativene da. Og du veit hvordan fjæra blir etterhvert? Er ikke mange ganger en historie trengs å gjenfortelles før den er noe helt annet en utganspunktet. Jeg har tidligere sagt at jesus kan ha gått I vannet på en fisketur med gutta, og etterhvert så kan dette ha utviklet seg til gått PÅ vannet. Jeg har ingen overveldende bevis på min versjon, men.... Det har ikke de kristne på sin versjon heller Det som dog er litt imponerende er hvor mange som etterhvert har begynt eller blitt tvunget til å tro at denne jesusen var gud. Vel, det finnes ikke det spor av historiske bevis om denne Dj Jesus av nazareth/betlehem/gallilea etc... annet enn det som ble skrevet 150 år + i ettertid av ham. Rent historieteknisk der det kreves ett visst minimum bevis, f.eks at noen i det hele tatt hadde hørt/sett denne fyren. Sånn sett er han jo avskrevet for lenge siden, men likevel så er folk overbeviste om at for 2000 år siden gikk Gud på jorda, vår frelser og krafset rundt og helbredet og promoterte kardemommeloven... Og så kommer det ett paradoks som også gjør historien om mulig mer usannsynlig... han blir stillt for retten hos romerne som hadde det beste rettsapparatet, ble frikjent men mobben hylte etter å korsfeste denne fyren som hadde lepjet rundt å helbredet blinde/spedalske , gjenopplivet folk etc.... Og så tar romerne å torturer ham og sender ham videre til mobben for litt fredagskorfesting. Går man enda dypere inn i historikken rundt dette så blir man bare trist over at noen kan blindt tro på denne romanen kallt bibelen. Men som Hitler sa : Massene er mer tilbøyelig til å tro en stor løgn enn en liten. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Kan godt hende at det var en (eller sannsynligvis mange) mann som het Jesus, men alt det overnaturlige knyttet til ham derimot er vanskeligere å svelge Hadde nok ikke blitt så mye ut av Ham dersom ikke Gud virkelig var i Ham, khaffner Var nå heller ikke så mange som fulgte ham. De som fulgte han forguded han også ganske høyt, er lett å dra frem superlativene da. Og du veit hvordan fjæra blir etterhvert? Er ikke mange ganger en historie trengs å gjenfortelles før den er noe helt annet en utganspunktet. Jeg har tidligere sagt at jesus kan ha gått I vannet på en fisketur med gutta, og etterhvert så kan dette ha utviklet seg til gått PÅ vannet. Jeg har ingen overveldende bevis på min versjon, men.... Det har ikke de kristne på sin versjon heller Det som dog er litt imponerende er hvor mange som etterhvert har begynt eller blitt tvunget til å tro at denne jesusen var gud. Hans makt over naturen var et bevis på at Gud var i Ham. Endret 11. mars 2010 av IHS Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jesus Kristus (Gud) er en virkelig person. Kan godt hende at det var en (eller sannsynligvis mange) mann som het Jesus, men alt det overnaturlige knyttet til ham derimot er vanskeligere å svelge Hadde nok ikke blitt så mye ut av Ham dersom ikke Gud virkelig var i Ham, khaffner Var nå heller ikke så mange som fulgte ham. De som fulgte han forguded han også ganske høyt, er lett å dra frem superlativene da. Og du veit hvordan fjæra blir etterhvert? Er ikke mange ganger en historie trengs å gjenfortelles før den er noe helt annet en utganspunktet. Jeg har tidligere sagt at jesus kan ha gått I vannet på en fisketur med gutta, og etterhvert så kan dette ha utviklet seg til gått PÅ vannet. Jeg har ingen overveldende bevis på min versjon, men.... Det har ikke de kristne på sin versjon heller Det som dog er litt imponerende er hvor mange som etterhvert har begynt eller blitt tvunget til å tro at denne jesusen var gud. Hans makt over naturen var et bevis på at Gud var i Ham. Nei... DET DER ER IKKE ET BEVIS På NOE... Jeg får bekkenløsning av mindre Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kan du gå på vannet eller sveve i luften ? Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kan du gå på vannet eller sveve i luften ? Det kan jeg , og jeg kan gjøre vann til vin. Dette er bevis for at Gud er i meg og at jeg er allmektig (jeg har ikke noe maleri av at jeg gjør det, du må bare være sterk i troen) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kan du gå på vannet eller sveve i luften ? Det kan jeg , og jeg kan gjøre vann til vin. Dette er bevis for at Gud er i meg og at jeg er allmektig (jeg har ikke noe maleri av at jeg gjør det, du må bare være sterk i troen) Det er nok ikke så enkelt å bli godtatt, RoXx Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kan du gå på vannet eller sveve i luften ? Det kan jeg , og jeg kan gjøre vann til vin. Dette er bevis for at Gud er i meg og at jeg er allmektig (jeg har ikke noe maleri av at jeg gjør det, du må bare være sterk i troen) Det er nok ikke så enkelt å bli godtatt, RoXx ? Mener du jeg farer med slarv! INFIDEL:P Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg skal eie deg. Ser du det som står der? Der står det, rett over der. Svart på hvitt. Jeg skrev det selv, men jeg er overbevist om at jeg kjente at det var Gud som skrev det gjennom meg. Eller, hm, kanskje det bare var litt krampe leggen. Nei, det må ha vært Gud. Vel, i hvert fall; Gud har sagt at "Jeg skal eie deg", og uansett hvor merkelig dette høres ut, er det Guds vilje. Så hent meg et Freia Påskeegg eller to. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Er det noen av dere som føler seg helt sikker på at det ikke finnes en gud? Kan man være helt sikker? Er jo ikke beviser for det? Jeg vil ikke tro på det, men vet ikke.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Du må jo skjønne at du kan ikke bare si "Jeg er Gud" og så tror hele verden på deg. Du må i likhet med Jesus Kristus vise at du har absolutt makt over naturen som Gud har skapt. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Men da er det veldig rart, VELDIG rart at han ikke har hjulpet meg!!!! Syns du ikke? Jeg har slitt med denne tanken i laaang tid.. Men men.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Men da er det veldig rart, VELDIG rart at han ikke har hjulpet meg!!!! Syns du ikke? Jeg har slitt med denne tanken i laaang tid.. Men men.. Har du bedt om hjelp ? Han hjelper alle oppriktige mennesker. Endret 11. mars 2010 av IHS Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Ja, jeg har det. Maaaange ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå