Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Hva er det for noe tull du kommer med nå, RWS ?

Du har jo aldrig vært kristne, du skjønner jo

ingenting av det som blir sagt om kristen livet,

her i diskusjonen.

...jeg var definitivt en kristen jo.. :) For snart førti år siden!! Jeg var tretten når jeg begynte å tenke litt selv og tente utenfor boksen jeg da befant meg i, men du kunne nok ikke kalle meg ateist før ved 15-16 års alderen...

Så det er derfor du ikke vet noe som helst om det kristne livet, RWS Alt dette tullet du kommer med om de kristne er alltså noe du har hørt eller funnet på selv, ikke noe du har opplevet.

Tro hva du vil, det gjør du allikevel. Opplevd, hva var det å oppleve?...

Tanken var at du kanskje hadde opplevd noe av dette tullet du kommer med angående det kristne livet. Men det viser seg at det bare er tull og jøgleri fra din side. Ingen ting av det du kommer med angående det kristne livet er virkelig, bare noe tull du stadig gjentar, for å sverte

de kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi slutte med off topic nå, og fokusere på måter å bevise guds eksistens?

Hadde du lest litt i tråden, Red Frostraven

Så hadde du skjønt at den kristne Guden er en realitet.

 

List dine topp 3 beviser da, og bruk helst beviser ikke kan omskrives og brukes av andre religiøse fra andre religioner.

Unngå anekdotiske beviser eller sirkelargumentasjon.

 

Få høre.

Lenke til kommentar

Hva er det for noe tull du kommer med nå, RWS ?

Du har jo aldrig vært kristne, du skjønner jo

ingenting av det som blir sagt om kristen livet,

her i diskusjonen.

...jeg var definitivt en kristen jo.. :) For snart førti år siden!! Jeg var tretten når jeg begynte å tenke litt selv og tente utenfor boksen jeg da befant meg i, men du kunne nok ikke kalle meg ateist før ved 15-16 års alderen...

Så det er derfor du ikke vet noe som helst om det kristne livet, RWS Alt dette tullet du kommer med om de kristne er alltså noe du har hørt eller funnet på selv, ikke noe du har opplevet.

Tro hva du vil, det gjør du allikevel. Opplevd, hva var det å oppleve?...

Tanken var at du kanskje hadde opplevd noe av dette tullet du kommer med angående det kristne livet. Men det viser seg at det bare er tull og jøgleri fra din side. Ingen ting av det du kommer med angående det kristne livet er virkelig, bare noe tull du stadig gjentar, for å sverte

de kristne.

 

er du seriøst helt oppriktig når du selv mener det ikke er tull når du sa at alle kristne kan gå på vannet. Synes synd på deg...

Lenke til kommentar

Betyr dette at alle kristne kan gå på vannet, hvis de bare tror nok?

Ja, de kristne oppfatter hele den materielle verden som underlagt menneskets ånd,

som i den nye kvantefysikken. Alt er i hode, NikkaYoichi Velkommen etter ;)

Når er du klar til å demonstrere dette? Jeg stiller opp, når det skulle være.

Denne nye menneske typen er fortsatt under utvikling hos de kristne.

Når Det Nye Mennesket med alle sine gudommelige evner trer frem for

hele verden, med alle sine engler (de andre gudommelige menneskene)

Vil alle se det du ønsker å se, men da er det forsent å melde seg på.

 

her har vi det :)

Lenke til kommentar

Jo lengere tilbake i tiden man går, jo mer tvil finner man om hva mennesket kan og ikke kan gjøre. Med tiden har det vist seg at alle tvilerne har tatt feil med hensyn til hva mennesket evner å gjøre. Du tar like mye feil som alle de andre tvilerne i historien gjorde. Hvorfor tror du ikke på fremtids mennesket Jesus Kristus (Gud) ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

For en tulletråd. Selvfølgelig finnes det ikke en gud. Gud er bare noe folk med triste liv overbeviser seg selv om for å se frem til dagen de dør.

 

(Eller noen som er for dum til å skjønne at ingenting i bibelen henger på greip)

 

Oppfordrer trådstarter til å tenke seg om i 10 sekunder før trådskrivning.

 

 

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

  For en tulletråd. Selvfølgelig finnes det ikke en gud. Gud er bare noe folk med triste liv overbeviser seg selv om for å se frem til dagen de dør.

 

(Eller noen som er for dum til å skjønne at ingenting i bibelen henger på greip)

 

Oppfordrer trådstarter til å tenke seg om i 10 sekunder før trådskrivning. 

Føler du deg smart nå?

Lenke til kommentar

  For en tulletråd. Selvfølgelig finnes det ikke en gud. Gud er bare noe folk med triste liv overbeviser seg selv om for å se frem til dagen de dør.

 

(Eller noen som er for dum til å skjønne at ingenting i bibelen henger på greip)

 

Oppfordrer trådstarter til å tenke seg om i 10 sekunder før trådskrivning. 

Føler du deg smart nå?

 

 

Føler meg bedre, takk. Åssen det?

 

Skjønner det at å dysse ned på en hjernevasket kristen er som å krangle med et barn, så skyldfølelsen er der.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror på Gud og at Gud eksisterer. Jeg vet det.

For etter det jeg har sett Gud kan gjør og Gud har gjort for meg, så finner jeg ingen grunn til å gå tilbake til det gamle og kjedelige livet uten Gud.

 

Her har jeg jo enda en bekreftelse på at de som klinger seg til religion er de med særdeles triste liv.

Lenke til kommentar

Jewdozer: Det er ikke den billedlige fortolkningen av diverse religioner som er latterlig, men den bokstavelige. Det er ingenting latterlig med skjønnlitteratur eller annen kunst - hadde bare personer holdt seg til religion på samme måte, hadde det ikke vært noe latterlig over dette heller, men det er skjeldent tilfellet for andre enn ateister selv.

 

Sjeldent tilfelle for andre enn ateister? Slik jeg ser det, og slik det kommer frem i denne tråden, er det hovedsaklig ateistene som rakker ned på religion på bakgrunn av rent bokstavelige tolkninger av for eksempel Bibelen. Jeg vil forøvrig også se noen kilder på at de fleste religiøse leser Bibelen rent bokstavelig.

Lenke til kommentar

 

Sjeldent tilfelle for andre enn ateister? Slik jeg ser det, og slik det kommer frem i denne tråden, er det hovedsaklig ateistene som rakker ned på religion på bakgrunn av rent bokstavelige tolkninger av for eksempel Bibelen. Jeg vil forøvrig også se noen kilder på at de fleste religiøse leser Bibelen rent bokstavelig.

 

Du har sikkert den oppfatningen fordi det er flertall av ateister her inne. Hvis du leser litt nøyere på IHS sin poster f.eks skriver han blant annet at kristne er bedre mennesker enn ateister. Slike påstander fører raskt til en mer opphisset debatt og enkelte av innleggene kan virke nedlatende.

 

Det som du også bør legge merke til er at de som er kritiske til gud her inne, stiller spørsmål i nesten alle sine poster. Noe som er sunt for diskusjonen. Dere kristne stiller få eller ingen spørsmål vedrørende eksistensen til gud. Motargumenter mot vitenskapen er også mangelvare her inne.

 

Når man stiller spørsmål og ikke får svar, gang på gang, så blir det nesten komisk å diskutere med dere. Når dere unnlater å svare på spørsmål kan det medføre latterliggjøring av dere kristne som debattanter og av religionen deres.

Lenke til kommentar

Vitenskapen bekrefter Guds eksistens, Yadah

Og nøyaktig hvordan gjør den det?

Kvantefysikkerne har oppdaget at universet innerst inne kun er bølger ikke faste partikkler (kvanter). De kaller disse bølgene for sansynlighetsbølger osv. I virkelighten er det informations bølger (Guds tanker)

Lenke til kommentar

Det er flott at du interesserer deg for kvantefysikk. På en annen side, bør dette høres kjent ut for deg:

Du forstår ikke fundamentet for kvantefysikk.

Bedre føre var enn etter snar :!:

 

Du diskrediterte svaret før Mokko fikk det :!:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...