Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Men du skjønner vel at det ikke er mulig for meg å "gå tilbake til et kristent liv igjen eller gjør du ikke det? Klarer du ikke å skjønne at det ville blitt tonnevis med løgn, selvbedrag og unlatelse for meg å tro på det som står i bibelen? For det ville det blitt OM jeg hadde vært uærlig nok til å gjøre det, noe jeg ikke er. et er vel her forskjellen på meg og deg ligger også, for du anser disse påstandene som sannhet mens jeg anser påstander for hva det er, påstander....

 

Så det går nok ikke. Så ignorant klarer jeg ikke å bli at jeg kan ta noen skritt tilbake og tro på den røverhistorien IHS. :)

Så jeg er nok fortapt. Vi sees nok i helvette kjære medateister, der vi skal slå på stor tromma og feste så det høres med piker, vin og sang, eller som ungdommen sier, med horer, hasj og syntesizer... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

og de gjerningene kan man også gjøre uten å tro... men likevel må man brenne i helvette til evig tid?

 

har forresten tilgode å oppleve en kristen som slipper å bruke båt på vannet? finnes sikkert ingen kristne i verden da...

I motsetning til flere andre her i diskusjonen, så skjønnte du her hva Jesus Kristus sa, den skal du ha, theGunner76 :thumbup:

 

Hans ord ser ellers ut til å være et fullstendig mysterium for andre her. :dontgetit:

 

kan du da forklare meg hvorfor jeg ikke vil komme til himmelen?

 

er det fordi jeg ikke forkynner guds ord? eller fordi jeg ikke tror hverken på gud eller det jesus sa?

Du kan ikke komme inn i himmelen, fordi du ikke vil oppgi det livet du

nå lever. Når du som alle de kristne oppgir det livet du nå lever og

tar imot det nye livet, som alle de kristne lever, er du i himmelen.

Men du skjønner vel at det ikke er mulig for meg å "gå tilbake til et kristent liv igjen eller gjør du ikke det? ..

Hva er det for noe tull du kommer med nå, RWS ?

Du har jo aldrig vært kristne, du skjønner jo

ingenting av det som blir sagt om kristen livet,

her i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Nå burde du være litt forsiktig med å avfeie fortiden til diverse medlemmer av forumet som tull, IHS. Det kan virke litt respektløst.

Du kan ikke hevde å ha vært kristen, hvis du ikke skjønner helt grunnleggende ting ved det å være kristen, wingeer

Lenke til kommentar

Det har jeg heller ikke sagt.

Poenget er at du påstår at RWS ikke forstår det fundamentale bak kristendommen. Det er ikke nødvendigvis sant. En kan godt forstå fundamentet, selv om en ikke er enig i fundamentet. Det virker ikke som om du klarer å skille mellom disse to.

Lenke til kommentar

Du kan ikke komme inn i himmelen, fordi du ikke vil oppgi det livet du

nå lever. Når du som alle de kristne oppgir det livet du nå lever og

tar imot det nye livet, som alle de kristne lever, er du i himmelen.

 

vent nå litt... er du i himmelen? du snakker som om himmelen er en sinnstilstand mens man lever på jorden. den kan jeg være tilbøylig til å være enig i, men det handler fortsatt om en lykkerus jeg kan oppnå gjennom andre ting... jeg snakker om etter den jordiske død, etter ragnarok og alt det der, når han har dømt de levende og de døde en gang for alle... kanskje disse uekte wannabe kristne som tenker slik da, eller?

Lenke til kommentar

Himmelriket er noe du kan komme inn i her og nå, theGunner76

 

Jesus Kristus åpnet himmelriket, kirken slipper mennesker inn i himmelriket.

 

Jesus Kristus > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

 

NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

 

Du må gå inn nå, etter den fysiske død er det forsent for deg.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Himmelriket er noe du kan komme inn i her og nå, theGunner76

 

Jesus Kristus åpnet himmelriket, kirken slipper mennesker inn i himmelriket.

 

Jesus Kristus > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

 

NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

 

Du må gå inn nå, etter den fysiske død er det forsent for deg.

 

når du først er inne, kan du da bli sparket ut igjen?

Lenke til kommentar

Ja, en dødssynd og du er ute, men er velkommen tilbake, dersom du oppriktig angrer.

 

NICE!

 

det verste med alt det her er at du ikke skjønner selv hvor tåpelig dette høres ut... er det forresten en dødssynd å ikke tro på gud?

eller må man liksom tro på gud for å være med å spille, så får man gult kort eller rødt for den saks skyld underveis, men så angrer man og får delta i spillet igjen? har man mange slike sjangser underveis?

Lenke til kommentar

Kan vi slutte med off topic nå, og fokusere på måter å bevise guds eksistens?

 

Ja. IHS tror på gud, men jeg kjenner muslimer som tror på Allah, og jeg kjenner pinadø en hinduist også..!

 

Felles for alle tre er at de mener at man må tro for å vite om guden(e) deres eksisterer.

MEN det hjelper ingen.

 

Det er like lett for IHS å begynne å tro på Odin som det er for meg å begynne å tro på Jahve, Odin eller Brahman.

Så da kan vi fortsette diskusjonen ved:

 

Hva skal til for at du IHS kan begynne å tro på Odin?

Svaret på det er det samme som kreves for at vi skal tro på Jahve, Odin eller Brahman (/Shiva /Vishnu)

 

... altså så holder ikke noen sin tro som overbevisningsgrunnlag for å få andre til å tro, for alle er overbevist om at de har rett, uavhengig om de faktisk har rett.

 

Den eneste måten å finne ut hvem som har rett er gjennom LOGISKE beviser.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Ja, en dødssynd og du er ute, men er velkommen tilbake, dersom du oppriktig angrer.

NICE!

 

det verste med alt det her er at du ikke skjønner selv hvor tåpelig dette høres ut...

Det er fordi du ikke skjønner hvor viktig dette er for sjelslivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...