Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like lite som korset var slutten på Jesus Kristus,

er de kristnes selvoppofrelse slutten på dem.

 

Gjennom å forene seg med Jesus Kristus i Hans korsfestelse,

død og oppstandelse. Gir de kristne, sammen med Jesus Kristus

sitt liv for hele verdens frelse.

 

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv

og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det.

 

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus

 

Paulus > Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham

 

du går jo i loop jo. skulle tro du var samplet... samme vers om og om igjen

 

 

så det du sier er at du er viktigere enn meg fordi du er med på å frelse verden. Dine handlinger spiller absolutt ingen rolle, bare du tror på det jesus sa. Om du lever etter hva jesus sa, men ikke nødvendigvis tror på han, betyr du ingenting for gud fordi du ikke bruker ditt forferdelige ubetydelige korte liv (i forhold til evigheten man skal leve etter vår jordiske død) til å tjene herren som gav deg livet. Spørsmålet mitt er da. Hva er poenget? Livet er en gave sier dere, men gaven går ut på å bøye nakken for og tilbe han som gav deg gaven? Jeg vet ikke helt med deg, men her hvor jeg kommer ifra har vi et spesiellt navn på slike. Han skapte oss i sitt eget bilde, men allerede prototypen feilet fordi han absolutt måtte sette et forbudt epletre i hagen. Klarte han virkelig ikke å forutse at noen av menneskene på jorden før eller senere ville komme til å knaske i seg eplet? Han trengte ikke vente lengre enn til den første! DEN FØRSTE!! ikke nr 3218908901928309, men nr 1!!! Snakk om allmektighet. Og hva om han gjorde dette for å teste mennesket? Vi har spesielle ord for slike også, vi her... Makan til egosentrisk skikkelse har jeg aldri hørt om. Vi er skapt for underdannighet. Vi er til for å tilbe! Ikke for å glede oss selv over livet, eller å spre glede til andre, men nei... Vi må bruke all vår korte tid for å vise at vi er verdige. Ikke gjennom handling, men gjennom tro. Hvis vi handler som hans sønn, men ikke tror, sender han deg til helvette for evig tid! Evigheten er lang i forhold til dette korte livet. Tenk på stakkaren som vokser opp i en eller annen ghetto, med narkomane foreldre som voldtar deg dag og natt... husk - gud er glad i deg

 

theGunner76

Det kristne livet dreier seg i dag om det du ovenfor har hørt.

Ikke alt dette du kommer med i innlegget ditt.

Selvsagt er de kristnes rolle i verden av overordnet betydnig for verden.

Klart det handler om det jeg skreiv over. Det handler om menneskenes rett til å komme inn i himmelen og hvorfor noen blir født om de ikke har en mulighet til evig liv slik som de som tror. Det handler om at guds eksistens ikke henger på greip.

Nei, det kristne livet dreier seg om å hjelpe verden som beskrevet over.

Jesus Kristus (Gud) lever i de kristne.

hva var det som var så vanskelig nå da ihs...

Les det som står skrevet om det kristne livet over.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei han gjør virkelig ikke det... De TROR gud snakker med dem, men dette er så langt bevist at kun er deres egen fantasi og "wannabe" stemme de hører...

 

Alt for mange har drept andre på grunn av disse "stemmene" de hørte i hodet når gud befalte dem til å drepe de andre, noe som aldri ville skjedd, ihvertfall i en langt mindre skala, hvis folk var bevisste på at disse stemmene egentlig er personlighets forstyrresler og ikke noen gud som snakker med dem. Det er jo akkurat på grunn av dette at religion er så umåtelig stupid, for den får deg til å tro de utroligste ting uten å måtte vise frem en flik av bevis for noe som helst! Det holder at noen roper at de snakker med gud så står resten av idiotene og gaper i beundring isteden for å ringe sakkyndige som kunne hjulpet dem som hører stemmer med i hvertfall forklart dem hvorfor de hører de stemmene og at det slettes ikke er gud.... Men ignorante gjør hva ignorante er opplært til å gjøre... :no:

Lenke til kommentar

Hmm, da er det merkelig at det sitter flere prosentvis kristne enn ateister i fengsel...

Ikke alle som sier de er kristne, er det, HulkHaugen

Nei, men i følge dine strenge inntakskrav så er vel du den eneste i verden som er ekte kristen skulle jeg tro...

Det er to milliarder kristne i verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Din forrige post inneholdt ikke noen spørsmål, NikkaYoichi

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1208552&view=findpost&p=15401216

 

Hva er det du lurere på ?

 

Gud har så vidt jeg vet ikke snakket til meg enda, hadde han gjort det - så hadde jeg selvsagt trodd at han eksisterte. Siden jeg ikke tror at han eksisterer, så impliserer det følgelig at han ikke har talt til meg enda. Kanskje han kommer til å gjøre det en gang, hvem vet?

Men hvorfor har han talt til deg, på en slik måte at du tror på ham, noe som gjør at du blir reddet fra helvete, mens meg orker han ikke å bry seg med? Vi vet alle at folk lærer på forskjellige vis, er det slik at Gud ikke har funnet den riktige måten å prate til meg enda?

 

Det virker egentlig litt rart, siden han angivelig er allmektig. Da har vi noen få alternativer:

a) Han har ikke talt til meg.

b) Han har talt til meg, men på et språk jeg ikke forstår, noe han vet - siden han angivelig er allvitende og allmektig. Ergo vet han at han prater til meg på et språk jeg aldri kommer til å forstå. Dette impliserer at Gud er irrasjonell og dum, noe som ville stride kraftig mot hans allmektighet og allvitenhet.

c) Han eksisterer ikke.

 

Hvorfor har han så, valgt å prate til deg på et språk du forstår, mens han driter i meg? Det skulle jeg gjerne likt å vite.

Lenke til kommentar
Den som tror på meg, skal også bli slik en gærning som jeg er, ja, enda større gærninger til og med....

Ja definitivt! :p (Modifiserte bibel salaten din litt jeg, slik at den ble mer riktig)

 

Melder meg ut av denne diskusjonen jeg, da du mangler forutsettningene som skal til for å forstå noe utenom bibel salatene du strør rundt deg.. :no:

Lenke til kommentar

 

og de gjerningene kan man også gjøre uten å tro... men likevel må man brenne i helvette til evig tid?

 

har forresten tilgode å oppleve en kristen som slipper å bruke båt på vannet? finnes sikkert ingen kristne i verden da...

I motsetning til flere andre her i diskusjonen, så skjønnte du her hva Jesus Kristus sa, den skal du ha, theGunner76 :thumbup:

 

Hans ord ser ellers ut til å være et fullstendig mysterium for andre her. :dontgetit:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei han gjør virkelig ikke det... De TROR gud snakker med dem, men dette er så langt bevist at kun er deres egen fantasi og "wannabe" stemme de hører...

stemmer ? Hva er det for noe tull du prater om RWS ?

 

Gud snakker og handler gjennom de kristne akkurat som

Han snakket og handlet gjennom Jesus Kristus.

 

NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger,

Melder meg ut av denne diskusjonen jeg, da du mangler forutsettningene som skal til for å forstå noe utenom bibel salatene du strør rundt deg.. :no:

Det er vel heller du som (i motsetning til andre) ikke forstår disse ordene over.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hmm, da er det merkelig at det sitter flere prosentvis kristne enn ateister i fengsel...

Ikke alle som sier de er kristne, er det, HulkHaugen

Nei, men i følge dine strenge inntakskrav så er vel du den eneste i verden som er ekte kristen skulle jeg tro...

Det er to milliarder kristne i verden.

Hvis man regner med ikke-ekte kristne som du kaller dem ja. Men hvis vi går etter kriteriene dine, så er vel tallet nærmere...fem...

Lenke til kommentar

Din forrige post inneholdt ikke noen spørsmål, NikkaYoichi

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1208552&view=findpost&p=15401216

 

Hva er det du lurere på ?

 

Gud har så vidt jeg vet ikke snakket til meg enda, hadde han gjort det - så hadde jeg selvsagt trodd at han eksisterte. Siden jeg ikke tror at han eksisterer, så impliserer det følgelig at han ikke har talt til meg enda. Kanskje han kommer til å gjøre det en gang, hvem vet?

Du fikk svar på eksakt samme spørsmål her, NikkaYoichi

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1208552&view=findpost&p=15401146

Lenke til kommentar

 

og de gjerningene kan man også gjøre uten å tro... men likevel må man brenne i helvette til evig tid?

 

har forresten tilgode å oppleve en kristen som slipper å bruke båt på vannet? finnes sikkert ingen kristne i verden da...

I motsetning til flere andre her i diskusjonen, så skjønnte du her hva Jesus Kristus sa, den skal du ha, theGunner76 :thumbup:

 

Hans ord ser ellers ut til å være et fullstendig mysterium for andre her. :dontgetit:

 

kan du da forklare meg hvorfor jeg ikke vil komme til himmelen?

 

er det fordi jeg ikke forkynner guds ord? eller fordi jeg ikke tror hverken på gud eller det jesus sa?

 

om vi da går tilbake til diskusjonens kjerne - guds eksistens - er det ikke en smule urimelig av gud å skape meg slik at jeg må bruke +-80 år av evigheten til å vise meg verdig et evig liv i sus og dus? i hvertfall om du trekker inn ulike faktorer som gir oss ulike forutsettninger for å tro på akkurat han. en faktor er geografi, hvor på kloden du blir født, noe jeg ihvertfall ikke kunne bestemme selv...

 

gud kan simpelten ikke eksistere

Lenke til kommentar

 

og de gjerningene kan man også gjøre uten å tro... men likevel må man brenne i helvette til evig tid?

 

har forresten tilgode å oppleve en kristen som slipper å bruke båt på vannet? finnes sikkert ingen kristne i verden da...

I motsetning til flere andre her i diskusjonen, så skjønnte du her hva Jesus Kristus sa, den skal du ha, theGunner76 :thumbup:

 

Hans ord ser ellers ut til å være et fullstendig mysterium for andre her. :dontgetit:

 

kan du da forklare meg hvorfor jeg ikke vil komme til himmelen?

 

er det fordi jeg ikke forkynner guds ord? eller fordi jeg ikke tror hverken på gud eller det jesus sa?

Du kan ikke komme inn i himmelen, fordi du ikke vil oppgi det livet du

nå lever. Når du som alle de kristne oppgir det livet du nå lever og

tar imot det nye livet, som alle de kristne lever, er du i himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...