Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Folkens, jeg bare lurer på en ting.

Først til deg IHS, som er så sikker på denne flotte guden din?

Kan du fortelle oss litt om hvorfor du vet han finnes? Har du snakket med han?

Jeg velger også å tro at en personlig gud er helt usansynlig.

Gud er nok ikke et menneske, det blir bare helt latterlig av meg å si at jeg tror det, jeg rakker ikke ned på dere som tror, men snakker for meg selv.

 

 

Jeg har vært gjennom så mye, og da kan jeg stille spørsmål til en kristen person :

Har jeg ikke vært god nok for guden deres?

Må jeg gjøre akkurat som han vil, selv om jeg tror på han?

Må jeg be på en spessiel måte?

Jævlig drittsekk han "guden" isåfall!

For jeg begynner nesten å gråte når jeg sitter å tenker på at hvis ikke jeg hadde hatt disse tankene, så hadde livet mitt vært så mye anderledes, jeg hadde ikke sittet her inne på diskusjon.no da.

Da hadde jeg ligget å sovet nå og vært opplagt og stått opp tidlig i morgen!

Men sånn er det ikke altså, det på grunn av "guden", ser du dere hva jeg mener?

Om han hadde funnes så hadde han vel ikke villet at jeg skulle lide sånn?

 

Det er vondt, veldig vondt å tenke på at jeg kaster bort livet mitt på dette!

Jeg lurer på om jeg noen gang vil bli frisk.

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, de gangene det går bra er når jeg er brisen på alkohol, for da klarer jeg å la være å tenke på det!

For jeg har prøvd, mange ganger, å tenke til meg selv når jeg får tankene :

" ta deg sammen, dette vet du er bare tull, og jeg tror jo ikke at det finnes en gud, det er så usannsynlig."

Men da kommer angsten, angsten blandt folk, og vet ikke hvorfor, kanskje fordi tankene rundt dette ellers tar vekk all oppmerksomheten når jeg er i forsamlinger?

 

Men jeg håper neon kommer med gode råd nå, skulle ønske jeg kunne slippet å ha disse tankene, levd livet, lagt meg og sovet, for sliten det er jeg nå, virkelig!

 

Uansett, takk til alle som har prøvd å hjulpet meg!

 

Gerrardo, jeg har sendt deg en pm :)

 

OT: Hvor finner vi meldingsinnboksen og utboksen? Jeg finner de ikke=/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like lite som korset var slutten på Jesus Kristus,

er de kristnes selvoppofrelse slutten på dem.

 

Gjennom å forene seg med Jesus Kristus i Hans korsfestelse,

død og oppstandelse. Gir de kristne, sammen med Jesus Kristus

sitt liv for hele verdens frelse.

 

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv

og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det.

 

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus

 

Paulus > Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham

 

du går jo i loop jo. skulle tro du var samplet... samme vers om og om igjen

 

så det du sier er at du er viktigere enn meg fordi du er med på å frelse verden. Dine handlinger spiller absolutt ingen rolle, bare du tror på det jesus sa. Om du lever etter hva jesus sa, men ikke nødvendigvis tror på han, betyr du ingenting for gud fordi du ikke bruker ditt forferdelige ubetydelige korte liv (i forhold til evigheten man skal leve etter vår jordiske død) til å tjene herren som gav deg livet. Spørsmålet mitt er da. Hva er poenget? Livet er en gave sier dere, men gaven går ut på å bøye nakken for og tilbe han som gav deg gaven? Jeg vet ikke helt med deg, men her hvor jeg kommer ifra har vi et spesiellt navn på slike. Han skapte oss i sitt eget bilde, men allerede prototypen feilet fordi han absolutt måtte sette et forbudt epletre i hagen. Klarte han virkelig ikke å forutse at noen av menneskene på jorden før eller senere ville komme til å knaske i seg eplet? Han trengte ikke vente lengre enn til den første! DEN FØRSTE!! ikke nr 3218908901928309, men nr 1!!! Snakk om allmektighet. Og hva om han gjorde dette for å teste mennesket? Vi har spesielle ord for slike også, vi her... Makan til egosentrisk skikkelse har jeg aldri hørt om. Vi er skapt for underdannighet. Vi er til for å tilbe! Ikke for å glede oss selv over livet, eller å spre glede til andre, men nei... Vi må bruke all vår korte tid for å vise at vi er verdige. Ikke gjennom handling, men gjennom tro. Hvis vi handler som hans sønn, men ikke tror, sender han deg til helvette for evig tid! Evigheten er lang i forhold til dette korte livet. Tenk på stakkaren som vokser opp i en eller annen ghetto, med narkomane foreldre som voldtar deg dag og natt... husk - gud er glad i deg

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt med i denne og andre diskusjoner av samme kategori og med enkelte av de samme debattantene, tror jeg vi kan sammenfatte den slik:

 

 

 

 

post-89379-1269298163,9972_thumb.jpg

 

 

 

If we have to find Jesus, does that mean he is hiding?? ;)

 

Hørt om "God shape void" eller "God-shaped hole"?

"God Shape Void"

 

[WORDS AND MUSIC-STEVE ROWE OF MORTIFICATION]

 

TRY AS YOU MIGHT TO FILL IT, WITH SHAPES THAT DO NOT FIT,

TRY AS YOU WILL TO KILL IT, IT WILL STILL BE THERE,

CANNOT BE FILLED BY DRUGS, CANNOT BE FILLED BY LUST,

CANNOT BE FILLED BY MUSIC, ITS SHAPE IS PURE AND LIGHT.

GOD SHAPE VOID, IN YOUR SOUL,

GOD SHAPE VOID, ALONE IS FILLED

BY FAITH

 

TRY AS YOU CAN TO FIGHT IT, IT CANNOT BE BEAT,

POUR THE SPIRITS IN IT, THEY JUST WILL NOT FIT,

CANNOT BE FILLED BY ABUSE, NOT SATISFIED BY GREED

YOU MAY OWN TEN MILLION, BUT CANNOT BUY ITS PEACE

 

BATTLE THE FORCE WITHIN YOU,

AND TRY TO FIND YOURSELF,

IN YOUR OWN SIGNIFICANCE,

THIS PATH JUST WILL NOT WIN,

NOTHING FILLS THE VOID WITHIN

EXCEPT THAT OF FAITH,

ONLY SHAPED SALVATION,

THIS IS YOUR ONLY HOPE.

Lenke til kommentar

Like lite som korset var slutten på Jesus Kristus,

er de kristnes selvoppofrelse slutten på dem.

 

Gjennom å forene seg med Jesus Kristus i Hans korsfestelse,

død og oppstandelse. Gir de kristne, sammen med Jesus Kristus

sitt liv for hele verdens frelse.

 

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv

og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det.

 

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus

 

Paulus > Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham

 

du går jo i loop jo. skulle tro du var samplet... samme vers om og om igjen

 

så det du sier er at du er viktigere enn meg fordi du er med på å frelse verden. Dine handlinger spiller absolutt ingen rolle, bare du tror på det jesus sa. Om du lever etter hva jesus sa, men ikke nødvendigvis tror på han, betyr du ingenting for gud fordi du ikke bruker ditt forferdelige ubetydelige korte liv (i forhold til evigheten man skal leve etter vår jordiske død) til å tjene herren som gav deg livet. Spørsmålet mitt er da. Hva er poenget? Livet er en gave sier dere, men gaven går ut på å bøye nakken for og tilbe han som gav deg gaven? Jeg vet ikke helt med deg, men her hvor jeg kommer ifra har vi et spesiellt navn på slike. Han skapte oss i sitt eget bilde, men allerede prototypen feilet fordi han absolutt måtte sette et forbudt epletre i hagen. Klarte han virkelig ikke å forutse at noen av menneskene på jorden før eller senere ville komme til å knaske i seg eplet? Han trengte ikke vente lengre enn til den første! DEN FØRSTE!! ikke nr 3218908901928309, men nr 1!!! Snakk om allmektighet. Og hva om han gjorde dette for å teste mennesket? Vi har spesielle ord for slike også, vi her... Makan til egosentrisk skikkelse har jeg aldri hørt om. Vi er skapt for underdannighet. Vi er til for å tilbe! Ikke for å glede oss selv over livet, eller å spre glede til andre, men nei... Vi må bruke all vår korte tid for å vise at vi er verdige. Ikke gjennom handling, men gjennom tro. Hvis vi handler som hans sønn, men ikke tror, sender han deg til helvette for evig tid! Evigheten er lang i forhold til dette korte livet. Tenk på stakkaren som vokser opp i en eller annen ghetto, med narkomane foreldre som voldtar deg dag og natt... husk - gud er glad i deg

theGunner76

 

Det kristne livet dreier seg i dag om det du ovenfor har hørt.

 

Ikke alt dette du kommer med i innlegget ditt.

 

Selvsagt er de kristnes rolle i verden av overordnet betydnig for verden.

Lenke til kommentar

Selvsagt er de kristnes rolle i verden av overordnet betydnig for verden.

Det er vel derfor de graver de kristne i kina ned med ræva i været for å bruke dem som "overordnet" sykkelstativ..

 

Du ligner mer og mer på en kristen narsisist... :)

 

Men jeg har truffet slike som deg før jeg, da jeg hadde en arbeids kollega som var blodkristen, men som allikevel stjal og jugde og unlot å fortelle ting. Da vi tok ham skikkelig for dette en dag, da tålmodigheten vår var slutt, sa han noe av det samme som deg, at han var mye mer verdt enn oss fordi han var kristen og at vi andre, for ham, ikke var levende mennesker, for vi var døde allerede men visste det ikke enda, for guds dommedag ville snart komme og da ville gud utrydde oss.... Han sitter på psykriatisk avdeling den dag ig dag og kommer aldri ut derfra har jeg hørt av en slektning av ham... Skulle ikke forundre med at du var på vei dit også? Klarer du å spørre deg om du er gal eller syntes du ikke at spørsmålet er relevant IHS?

Det er alltid farlig når voksne, og i ugangspunktet, fornuftige mennesker begynner å sette seg over andre mennesker i verdi, spesielt når de "verdiene" kun er påstander. Stalin, hitler, pol pot, korstog, heksebrenning osv osv osv er gode eksempler på det, men det er slik du vil ha samfunnet vi skal leve i? De kristne øverst fordi de er mer verdt og så alle andre under dem igjen?

 

Er det et godt samfunn for deg? Og husk nå å still deg spørsmålet; er jeg gal?, for den dagen det spørsmålet ikke har noen mening lenger er det forsent... ;)

Lenke til kommentar

Like lite som korset var slutten på Jesus Kristus,

er de kristnes selvoppofrelse slutten på dem.

 

Gjennom å forene seg med Jesus Kristus i Hans korsfestelse,

død og oppstandelse. Gir de kristne, sammen med Jesus Kristus

sitt liv for hele verdens frelse.

 

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv

og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det.

 

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus

 

Paulus > Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham

 

du går jo i loop jo. skulle tro du var samplet... samme vers om og om igjen

 

så det du sier er at du er viktigere enn meg fordi du er med på å frelse verden. Dine handlinger spiller absolutt ingen rolle, bare du tror på det jesus sa. Om du lever etter hva jesus sa, men ikke nødvendigvis tror på han, betyr du ingenting for gud fordi du ikke bruker ditt forferdelige ubetydelige korte liv (i forhold til evigheten man skal leve etter vår jordiske død) til å tjene herren som gav deg livet. Spørsmålet mitt er da. Hva er poenget? Livet er en gave sier dere, men gaven går ut på å bøye nakken for og tilbe han som gav deg gaven? Jeg vet ikke helt med deg, men her hvor jeg kommer ifra har vi et spesiellt navn på slike. Han skapte oss i sitt eget bilde, men allerede prototypen feilet fordi han absolutt måtte sette et forbudt epletre i hagen. Klarte han virkelig ikke å forutse at noen av menneskene på jorden før eller senere ville komme til å knaske i seg eplet? Han trengte ikke vente lengre enn til den første! DEN FØRSTE!! ikke nr 3218908901928309, men nr 1!!! Snakk om allmektighet. Og hva om han gjorde dette for å teste mennesket? Vi har spesielle ord for slike også, vi her... Makan til egosentrisk skikkelse har jeg aldri hørt om. Vi er skapt for underdannighet. Vi er til for å tilbe! Ikke for å glede oss selv over livet, eller å spre glede til andre, men nei... Vi må bruke all vår korte tid for å vise at vi er verdige. Ikke gjennom handling, men gjennom tro. Hvis vi handler som hans sønn, men ikke tror, sender han deg til helvette for evig tid! Evigheten er lang i forhold til dette korte livet. Tenk på stakkaren som vokser opp i en eller annen ghetto, med narkomane foreldre som voldtar deg dag og natt... husk - gud er glad i deg

theGunner76

 

Det kristne livet dreier seg i dag om det du ovenfor har hørt.

 

Ikke alt dette du kommer med i innlegget ditt.

 

Selvsagt er de kristnes rolle i verden av overordnet betydnig for verden.

 

Klart det handler om det jeg skreiv over. Det handler om menneskenes rett til å komme inn i himmelen og hvorfor noen blir født om de ikke har en mulighet til evig liv slik som de som tror. Det handler om at guds eksistens ikke henger på greip.

Lenke til kommentar

Nei, det kristne livet dreier seg om å hjelpe verden som beskrevet over.

Jesus Kristus (Gud) lever i de kristne.

Jaha og på nøyaktig hviken måte hjelper de kristne MER enn andre IHS? Ved å trykke et kors opp i baken på de som hjelpes, slik vi har sett i afrika, det "hjelpen" stort sett har gått til våpen?

 

Å kaste verden ut i nok en ignorant tid fordi noen vil at vi skal tilbe en gud er vi ihvertfall ikke tjent med... Som hint skal du få tre ord: to tusen år....

Lenke til kommentar

Syns det er rart at noen tviholder på en historie som "skjedde" for over 2000 år siden. Det er lett og si at Jesus helbredet folk, Gud snakket med folk osv for 2000 år siden, da dette ikke kan bli motbevist den dag i dag. Men, om denne "Gud" som Ihs er så veldig glad i finnes, hvorfor i all verden har han ikke gitt lyd fra seg på over 2000 år? :hmm:

Hvordan har du blitt lurt til og tro på det? Hvorfor vet du så sikkert at det skjedde? Må være kjedlig og vente på tegn fra en Gud som ingen har sett eller hørt på 2000 år.

 

Du må tenke litt logisk Ihs, du lurer deg selv og andre om du tror på det som står i bibelen. Hvem som helst kan finne på en historie og si at det skjedde for 2000år siden. Det er bare og finne folk som er dumme nok til og tro på det, og vips: så har du en religion. :)

 

 

 

På hvilken måte hjelper de verden mer enn noen andre? Ved og konvertere stakkarer som sliter psykisk fra før av? Ved og hjernevaske barn i ung alder?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Nei, det kristne livet dreier seg om å hjelpe verden som beskrevet over.

Jesus Kristus (Gud) lever i de kristne.

 

 

hva var det som var så vanskelig nå da ihs... ta av deg disse kristen-brillene du snakket om å tenk litt i to sekunder.

 

la oss ta dette steg for steg...

 

du tror

jeg tror ikke

du sa du og resten av de som tror, gjør større nytte enn meg

dette forutsatt at jeg gjør de samme handlingene som dere (etikk og moral)

eneste forkjell? dere tror og forkynner guds/jesus ord, jeg gjør det ikke

dere kommer til himmelen og får evig liv, jeg drar til helvette

fordi?

jeg er ikke verdig nok

i og med jeg ikke underkaster meg en gud

som har skapt meg for å tilbe han

jeg kan handle som sønnen hans, i dette korte livet (målt opp mot evigheten)

men fordi jeg ikke tror på faren hans

vil jeg til evig tid brenne

 

noe som ikke stemmer her?

Lenke til kommentar

Syns det er rart at noen tviholder på en historie som "skjedde" for over 2000 år siden. Det er lett og si at Jesus helbredet folk, Gud snakket med folk osv for 2000 år siden, da dette ikke kan bli motbevist den dag i dag. Men, om denne "Gud" som Ihs er så veldig glad i finnes, hvorfor i all verden har han ikke gitt lyd fra seg på over 2000 år? :hmm:

Gud snakker med folk den dag i dag, Kjetil_90

 

Jesus Kristus > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg.

 

Jesus Kristus > Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...