Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Gud snakker til deg, du må tro det du hører.

Så kommer du ut av den verden du nå er i, NikkaYoichi

Gud har så vidt jeg vet ikke snakket til meg enda, hadde han gjort det - så hadde jeg selvsagt trodd at han eksisterte. Siden jeg ikke tror at han eksisterer, så impliserer det følgelig at han ikke har talt til meg enda. Kanskje han kommer til å gjøre det en gang, hvem vet?

Jesus Kristus > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg.

 

Jesus Kristus > Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

 

Du har snakket med Gud, NikkaYoichi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at jeg skal skjønne det, så må han prate på et språk jeg forstår - han vet hvilket språk jeg forstår. Hvorfor velger han å prate på et språk han VET at jeg ikke forstår? Synes ikke han at jeg er verd bryet? Og hvorfor synes han i så fall at du er verd bryet, siden han åpenbart har pratet til deg på et språk, du forstår.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke språket når du snakker med Gud, NikkaYoichi

Du forstår hva Gud sier, men du vil ikke tro på det Han sier,

derfor skjer det ingen store forandringer i din verden.

 

Hadde jeg forstått hva han sa, så hadde jeg trodd på ham - at jeg tror på ham impliserer ikke at jeg er enig og vil følge ham. Så her blander du kortene IHS.

Lenke til kommentar

NikkaYoichi mener han ikke har hørt Gud, han skulle vel ikke lyge om det eller hva? Hvordan kan han ta inn et eventuelt budskap om Gud har velvillig har brukt mute-knappen på seg selv? Så påståelig som du er, kan du kanskje bevise eller sannsynliggjøre at Gud har talt til han? Snakker Gud til absolutt alle på en jevnlig basis, eller er det kun noen "heldige" få?

Endret av Kataton
Lenke til kommentar

NikkaYoichi mener han ikke har hørt Gud, han skulle vel ikke lyge om det eller hva? Hvordan kan han ta inn et eventuelt budskap om Gud har velvillig har brukt mute-knappen på seg selv? Så påståelig som du er, kan du kanskje bevise eller sannsynliggjøre at Gud har talt til han? Snakker Gud til absolutt alle på en jevnlig basis, eller er det kun noen "heldige" få?

Hver gang du snakker med en kristen, snakker du med Gud, Kataton

 

Jesus Kristus > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg.

 

Jesus Kristus > Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

 

NikkaYoichi skjønnte dette.

 

Hadde jeg forstått hva han sa, så hadde jeg trodd på ham - at jeg tror på ham impliserer ikke at jeg er enig og vil følge ham. Så her blander du kortene IHS.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Nå er vi ikke langt unna at IHS hevder han er gud selv.

 

Stay tuned =)

Hva er det du ikke forstår nå da, Yadah ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, kan du med hånden på hjerte si at du virkelig tror på guder?

Eller er du bare redd for at det er dette livet vi har, så er det slutt?

For det er jeg 99 % sikker på, etter at jeg nå har satt meg litt inn i tingene og lest litt.

Hvis du ikke har gjort det selv, så foreslår jeg at du gjør det!

For vi vet jo så mye i dag!

Døden er jo ikke så skremmende, vi går tilbake til der vi var før vi ble født!

Du kjenner det jo ikke. Skal være litt ærlig å si at det er litt skremmende, men man må bare face det, og nyte livet!

Lenke til kommentar

Er du enig i at jeg kan leve et like godt etisk og moralsk jordisk liv som deg, selv om jeg ikke tror på din Gud?

Du kan sikkert gjøre mye bra som mange andre, theGunner76

Men du kan aldrig være til så stor nytte for verden som

en sann kristen kan.

Så det du sier her er at så lenge man er kristen, så vil man gjøre større nytte på jorden enn alle andre som ikke er kristne?

For verdensamfunnet, Ja !

kan du utdype dette her ver så snill IHS? hva mener du når du skriver at en ikke-kristen ikke kan gjøre like stor nytte på jorden som en kristen?

Jesus Kristus gav sitt liv til verden på korset. De kristne gjør det samme.

 

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv

og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det.

 

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus

 

Paulus > Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham

 

Jeg leser det du refererer til, men jeg kan enda ikke skjønne hva en kristen kan gjøre her på jorden bedre enn meg som ikke tror.. uten å forkynne guds ord selvsagt

Lenke til kommentar

Selve denne handlingen å gi sitt liv for verden, som Jesus Kristus gjorde. Betraktes av de kristne som den aller høyeste kjærlighet, theGunner76

 

Jesus Kristus > dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

 

De kristne levere i et livsfelleskap hvor alle gir sitt liv til hverandre. Alle som ønsker å tre inn i dette felleskapet må gi sitt liv til fellesskapet. Til gjenngjeld får han del i felleskapets liv (Guds evige liv) Jesus Kristus gav først sitt liv, alle fulgte etter.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Selve denne handlingen å gi sitt liv for verden, som Jesus Kristus gjorde. Betraktes av de kristne som den aller høyeste kjærlighet, theGunner76

 

Jesus Kristus > dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

 

De kristne levere i et livsfelleskap hvor alle gir sitt liv til hverandre.

 

jeg gir mitt liv for mange, gjennom for eksempel familien min, jobben min, vennene mine, uten å tro på hverken gud eller det jesus sa... er jeg fortsatt mindre verdt?

Lenke til kommentar

Selve denne handlingen å gi sitt liv for verden, som Jesus Kristus gjorde. Betraktes av de kristne som den aller høyeste kjærlighet, theGunner76

 

Jesus Kristus > dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

 

De kristne levere i et livsfelleskap hvor alle gir sitt liv til hverandre.

 

jeg gir mitt liv for mange, gjennom for eksempel familien min, jobben min, vennene mine, uten å tro på hverken gud eller det jesus sa... er jeg fortsatt mindre verdt?

 

Jepp, uansett hvor mye godt du gjør iløpet av livet ditt er du mindre verdt enn en som gjør masse dritt, men angrer og tror på gud. Gud er så god og rettferdig vettu :)

Lenke til kommentar

De kristne levere i et livsfelleskap hvor alle gir sitt liv til hverandre.

 

og forskjellen er? kan du gi en uvitende sjel som meg et eksempel på hvordan man faktisk talt gir sitt liv til andre? greit nok å offre seg selv på korset er grei skuring, men kristne går jo ikke rundt å tar livet sitt for andre kristne gjør de vel? da hadde det ikke hvert mange av dere igjen til slutt. hva er forskjellen på å leve for noen og gi livet sitt til noen?

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar

Like lite som korset var slutten på Jesus Kristus,

er de kristnes selvoppofrelse slutten på dem.

 

Gjennom å forene seg med Jesus Kristus i Hans korsfestelse,

død og oppstandelse. Gir de kristne, sammen med Jesus Kristus

sitt liv for hele verdens frelse.

 

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv

og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det.

 

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus

 

Paulus > Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...