Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Du Yahda. Ingen kristne hører stemmer inni hode sitt. Enda en vrangforestilling inni hode ditt.

Hva vet du om det? Kjenner du alle kristne, jeg vet om flere kristne som mener de har hørt gud tale til dem...

Ja, men ikke inni hode ! Som du i hode ditt tror.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus Kristus sier selv at det er Han som er kilden til liv, ikke skriftene.

 

hei igjen

 

jeg ser ikke motsetningen mellom det å bli rørt av et bibelvers og det at Jesus er kilden til liv. Om man etter å ha lest et bibelvers føler Guds kjærlighet så er det jo nettopp Gud som gir den kjærligheten. Om man har blitt født på ny etter å ha lest evangeliet så er det jo Gud som har frelst personen.

 

Det er sant at Jesus gir liv, men hvem har sagt at Jesus ikke kan røre ved mennesker gjennom bibelvers? Jeg har iallfall fått bibelvers fra Gud som har rørt mitt hjerte uten at jeg kan se det som ubibelsk.

 

Guds fred

rosin

Guds kjærlighet strømmer ut i fra den korsfestede Jesus Kristus, ikke bibelen.

 

PS: Nå skjønner ingen her hva dette betyr og blir kanskje bare forvirret.

 

wa4n6b.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Guds kjærlighet strømmer ut i fra den korsfestede Jesus Kristus, ikke bibelen.

 

PS: Nå skjønner ingen her hva dette betyr og blir kanskje bare forvirret.

 

Evangeliet står i Bibelen. Det kan ses på som Guds kjærlighetsbrev.

 

Jeg tror du misforstår meg. Påstår du at Gud ikke kan røre ved menneskers hjerte gjennom bibelvers?

Lenke til kommentar

Guds kjærlighet strømmer ut i fra den korsfestede Jesus Kristus, ikke bibelen.

 

PS: Nå skjønner ingen her hva dette betyr og blir kanskje bare forvirret.

Evangeliet står i Bibelen. Det kan ses på som Guds kjærlighetsbrev.

 

Jeg tror du misforstår meg. Påstår du at Gud ikke kan røre ved menneskers hjerte gjennom bibelvers?

NT > "Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss. Mens vi ennå var svake, døde Kristus for ugudelige"

 

Jesu Kristi død er Guds kjærlighets erklæring.

 

Bibelen blir svak i forhold, rosin

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er du enig i at jeg kan leve et like godt etisk og moralsk jordisk liv som deg, selv om jeg ikke tror på din Gud?

Du kan sikkert gjøre mye bra som mange andre, theGunner76

Men du kan aldrig være til så stor nytte for verden som

en sann kristen kan.

Så klart han kan det! Dette er jo helt på jordet! IHS må være en av de mest trangsynte personene jeg har "møtt".

Hva er det her, du ikke forstår ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nei, det finnes ingen gud. På tide at den myten blir avlivet snart!

Mennesket Jesus Kristus er Gud. Jesus Kristus er en historisk person, ikke en myte.

 

Tror også det var en person, jesus, som handlingen er diktet videre på. Han var et vanlig menneske, og ikke noen gud..

Lenke til kommentar

IHS: Du vet like godt som meg at vi kan slå ihjel hverandre med bibelvers, frem og tilbake - det ene vil fremstille Jesus og din Gud som snille, mektige og barmhjertige, mens det andre vil fremstille dem som hjelpesløse, ondskapsfulle og egoistiske.

Høres ut som om du skiller mellom Gud og Jesus Kristus, NikkaYoichi

 

De er identiske. Altså Gud er god som Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

Nei, det finnes ingen gud. På tide at den myten blir avlivet snart!

Mennesket Jesus Kristus er Gud. Jesus Kristus er en historisk person, ikke en myte.

 

Tror også det var en person, jesus, som handlingen er diktet videre på. Han var et vanlig menneske, og ikke noen gud..

Kan vanlige mennesker gå på vannet, sveve i luften og gjøre alt det andre Han gjorde ?

Lenke til kommentar

Kan vanlige mennesker gå på vannet, sveve i luften og gjøre alt det andre Han gjorde ?

 

Kjære IHS; Dersom jeg skriver at en av mine gode kamerater gikk på vannet i går, blir det sant av den grunn?

Nei, Jesu Kristi evner ble bevitnet av mange mennesker på den tiden.

Lenke til kommentar

Hvilken relevans ser du i indiske trylletriks ? Tror du det Jesus Kristus utførte var trylletriks ?

Hvorfor skulle det ikke være det?

 

Videoen viser hvilken funksjon religion har på enkelte lettlurte mennesker. Penger, ære og makt.

Videoen viser hvordan trylletriks virker på folk i India.

 

Kan oppvekkelse av døde og helbredelse av blinde være trylletriks ?

Hvordan går du på vannet ved hjelp av et trylletriks ?

Lenke til kommentar

Nei, Jesu Kristi evner ble bevitnet av mange mennesker på den tiden.

 

Du syns ikke det er ganske naivt å sluke det som står i en to tusen år gammel bok, helt uten kildekritikk?

 

Bibelen ble ikke skrevet samtidig som de angivelige hendelsene fant sted, hvilket fører til inkonsistens mellom hva som skal ha hendt. Dette ligner det som har hendt med eventyr; svært mange eventyr er veldig utbredte, men de er ikke like, iom. at muntlig fortelling gjerne fører til at fortellingen endres litt hver gang den fortelles.

 

Dessuten, dersom Bibelen virkelig er en ufeilbarlig bok (for Gud er ufeilbarlig?), hvorfor er den da overfylt av motsigelser og faktafeil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...