Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

 

Som du selv har demostrert i dine innlegg så har du ikke den

nødvendige forutsetning for å kunne forstå Jesus Kristus og

her er du ikke alene.

 

Det som for deg fortoner seg som paradoksalt ved Jesus Kristus,

trenger ikke å være det, ved en korrekt innføring i emnet.

 

Jeg har den nødvendige forutsetningen for å forstå svart på hvitt. Jeg kan lese og forstå.

 

Det som er problemet for dere kristne (misjonærer), er at store deler av den moderne verden nå kan lese og skrive. Folk er utdannet og rasjonelle nok til å kunne ta egne valg og vurderinger. Dere kan ikke lenger holde på slik som før i tiden når det kun var prestene som kunne lese og skrive. Der man lett kunne overtale de mindre smarte individene til å tilbe en bok de ikke selv kunne lese.

 

Det er også en av grunnene til at norske misjonærer reiser til fattige land i Afrika for å misjonere, der er det lett å få aksept for sine tunge-taler og "helbredelser".

 

Det er vel det du kaller en "korrekt innføring i emnet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

0 treff for 'allvitende'

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=allvitende&type=naive&book2=-1&searchtrans=

 

1 joh 3:20

 

Allvitende = Vet alt

 

Du må lære deg å omformulere søkeordene dine litt, så finner du mer ;-)

Så var det det med din private forståelse av skriften, Yadah

 

1 joh 3:20 >

For selv om hjertet fordømmer oss, er Gud større enn vårt hjerte og vet alt. (som er i hjerte)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

0 treff for 'allvitende'

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=allvitende&type=naive&book2=-1&searchtrans=

 

1 joh 3:20

 

Allvitende = Vet alt

 

Du må lære deg å omformulere søkeordene dine litt, så finner du mer ;-)

Så var det det med din private forståelse av skriften, Yadah

 

1 joh 3:20 >

For selv om hjertet fordømmer oss, er Gud større enn vårt hjerte og vet alt. (som er i hjerte)

 

Du leser setning feil. Her er det gud som er større enn vårt hjerte og vet alt.

Skjønner ikke hvordan du kan feiltolke den setningen.

 

Skal du ha flere eksempler?

 

Jes 46:9-10 :

"For jeg er Gud, og ingen annen; jeg er Gud, det er ingen som jeg. Jeg kunngjør fra først av de siste ting, forutsier det som ikke har hendt."

 

Han kan også se inn i fremtiden. Spenstig.

Lenke til kommentar

 

Som du selv har demostrert i dine innlegg så har du ikke den

nødvendige forutsetning for å kunne forstå Jesus Kristus og

her er du ikke alene.

 

Det som for deg fortoner seg som paradoksalt ved Jesus Kristus,

trenger ikke å være det, ved en korrekt innføring i emnet.

 

Jeg har den nødvendige forutsetningen for å forstå svart på hvitt. Jeg kan lese og forstå.

 

Det som er problemet for dere kristne (misjonærer), er at store deler av den moderne verden nå kan lese og skrive. Folk er utdannet og rasjonelle nok til å kunne ta egne valg og vurderinger. Dere kan ikke lenger holde på slik som før i tiden når det kun var prestene som kunne lese og skrive. Der man lett kunne overtale de mindre smarte individene til å tilbe en bok de ikke selv kunne lese.

 

Det er også en av grunnene til at norske misjonærer reiser til fattige land i Afrika for å misjonere, der er det lett å få aksept for sine tunge-taler og "helbredelser".

 

Det er vel det du kaller en "korrekt innføring i emnet".

Nei du er blant de som ikke forstår Jesus Kristus, det er det kun kristne som gjør.

 

Jesus Kristus > Disiplene spurte ham hva denne lignelsen betydde. Han svarte: «Dere er det gitt å kjenne Guds rikes hemmeligheter. Men de andre får det i lignelser, for at de skal se, men ikke se og høre, men ikke forstå.

 

Jesus Kristus > Da kom disiplene til ham og spurte: «Hvorfor taler du til dem i lignelser?» Han svarte: «Dere er det gitt å kjenne himmelrikets hemmeligheter, men dem er det ikke gitt.

Lenke til kommentar

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

0 treff for 'allvitende'

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=allvitende&type=naive&book2=-1&searchtrans=

 

1 joh 3:20

 

Allvitende = Vet alt

 

Du må lære deg å omformulere søkeordene dine litt, så finner du mer ;-)

Så var det det med din private forståelse av skriften, Yadah

 

1 joh 3:20 >

For selv om hjertet fordømmer oss, er Gud større enn vårt hjerte og vet alt. (som er i hjerte)

 

Du leser setning feil. Her er det gud som er større enn vårt hjerte og vet alt.

Skjønner ikke hvordan du kan feiltolke den setningen.

 

Skal du ha flere eksempler?

 

Jes 46:9-10 :

"For jeg er Gud, og ingen annen; jeg er Gud, det er ingen som jeg. Jeg kunngjør fra først av de siste ting, forutsier det som ikke har hendt."

 

Han kan også se inn i fremtiden. Spenstig.

Nei, Gud bor i de kristnes hjerter. Derfor vet Han alt som er i hjerte.

 

At Gud kan forutsi ting som skal skje, betyr ikke at Han vet alt.

Lenke til kommentar

 

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

0 treff for 'allvitende'

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=allvitende&type=naive&book2=-1&searchtrans=

 

1 joh 3:20

 

Allvitende = Vet alt

 

Du må lære deg å omformulere søkeordene dine litt, så finner du mer ;-)

Så var det det med din private forståelse av skriften, Yadah

 

1 joh 3:20 >

For selv om hjertet fordømmer oss, er Gud større enn vårt hjerte og vet alt. (som er i hjerte)

 

Du leser setning feil. Her er det gud som er større enn vårt hjerte og vet alt.

Skjønner ikke hvordan du kan feiltolke den setningen.

 

Skal du ha flere eksempler?

 

Jes 46:9-10 :

"For jeg er Gud, og ingen annen; jeg er Gud, det er ingen som jeg. Jeg kunngjør fra først av de siste ting, forutsier det som ikke har hendt."

 

Han kan også se inn i fremtiden. Spenstig.

 

Nei, Gud bor i de kristnes hjerter. Derfor vet Han alt som er i hjerte.

 

At Gud kan forutsi ting som skal skje, betyr ikke at Han vet alt.

Så han vet hva som kommer men ikke hva som har vært?

 

Gud bor i fantasien til dem som tror. På linje med Julenissen og Nessie.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

tipper det blir en kjempe skuffelse for alle de kristne når de dør, så får de se hvor svart og stille det ble :)

Der skjøt du deg selv i foten, Drunk_Panda Men det tar vel litt tid før tiøringen detter ned :)

 

gi meg et veldig godt svar på hvorfor akkurat "den kristne gud" skal være den gjeldende når vi mennesker har trodd på så utallige mange forskjellige guder opp igjennom?

Lenke til kommentar

Det er jaggu sant ass!

Ikke meningen å være frekk eller noe sånn!

Men ta dere sammen da!

Viss vass, gud!

Jeg har trodd lenge jeg!!!!

Har prøvd, bedt masse!

Har ennå ikke fått hjelp!

Jeg blir bare så irritert, og håper ikke det er flerer som trenger å gå gjennom det jeg har vært gjennom!

Religion burde vært utsletta!

Lenke til kommentar

tipper det blir en kjempe skuffelse for alle de kristne når de dør, så får de se hvor svart og stille det ble :)

Der skjøt du deg selv i foten, Drunk_Panda Men det tar vel litt tid før tiøringen detter ned :)

gi meg et veldig godt svar på hvorfor akkurat "den kristne gud" skal være den gjeldende når vi mennesker har trodd på så utallige mange forskjellige guder opp igjennom?

Fordi den kristne Gud er et Menneske (Jesus Kristus) Det er altså i menneskets egen innteresse å tro på akkurat denne Guden.

Lenke til kommentar

Hva med Job 37:16?

GT har som sagt et feil bilde av Gud, Henrik B

 

Og som du ser så må man lete med lupe i bibelen for å finne dekning for denne påstanden. Man kan dermed konkludere med at det ikke er en særlig gjennomtenkt påstand.

 

Det blir det samme som å si "Gud ser alt"

 

Men ser Han på Hotel Cæsar ?

 

Nei.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

GT har som sagt et feil bilde av Gud, Henrik B

 

Og som du ser så må man lete med lupe i bibelen for å finne dekning for denne påstanden. Man kan dermed konkludere med at det ikke er en særlig gjennomtenkt påstand.

 

Det blir det samme som å si "Gud ser alt"

 

Men ser Han på Hotel Cæsar ?

 

Nei.

 

Hva vet du om at den kristne gud ikke ser på Hotel Cæsar? Hva er det for en påstand? For alt du vet så ser han like masse på Hotel Cæsar som han ser på jordskjelv som rammer Haiti.

 

Ikke kom med påstander du ikke kan backe opp med et snev av fakta.

Endret av Yadah
Lenke til kommentar

IHS: Det som bekymrer meg litt med deg er hvordan du selv kan finne frem sitater fra NT i hytt og pine, og samtidig feiltolke andre sitater helt fullstendig.

 

Det virker som enkelte kristne ikke evner å oppfatte bibelen objektivt, men heller overse enkelte utsagn og peke på noen andre istedet. Det faller på sin egen urimelighet, og som gjør at dere blir mindre troverdige i mine øyne.

Lenke til kommentar

Som nevnt over Yadah så har ikke du den nødvendige forutsettning

til å forstå det du leser i bibelen. Det er ikke nok å kunne lese.

Du må være innviet og ha den grunnleggende innføring som kristne har.

 

Du må som alle andre begynnne i 1. klasse og så ta det gradvis.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...