Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint bilde du har postert. Du skremmer deg selv nå.

 

Husk at du også må be om tilgivelse for syndene dine, ellers havner du vel i denne situasjonen...

Alle kristne passer på det.

 

Hahaha jeg må bare le av det bildet på forrige side med de flammene. For dumt. Typisk mennesket å lage sånt jall.

Spør de som har det slik, om det er slik ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Hvordan får du "Skriften kan ikke settes ut av kraft" til å bli "alt skriften sier om Gud er riktig" ?

 

 

Moseloven er opphevet. Den ble oppfylt av Jesus Kristus på veiene av alle og ferdig med det.

 

Fordi Gud har skrevet gamle testamentet og når Jesus sier denne skriften ikke kan settes ut av kraft tolker jeg det som at de gamle lovene ikke er opphevet slik du beskriver. Hvis du mener moseloven er opphevet så vil jeg gjerne ha noen referanser her.

Lenke til kommentar

 

Hvordan får du "Skriften kan ikke settes ut av kraft" til å bli "alt skriften sier om Gud er riktig" ?

 

 

Moseloven er opphevet. Den ble oppfylt av Jesus Kristus på veiene av alle og ferdig med det.

 

Fordi Gud har skrevet gamle testamentet og når Jesus sier denne skriften ikke kan settes ut av kraft tolker jeg det som at de gamle lovene ikke er opphevet slik du beskriver. Hvis du mener moseloven er opphevet så vil jeg gjerne ha noen referanser her.

Du har missforstått Jesus Kristus fullstendig. For de kristne er moseloven et slaveåk Jesus Kristus har løst dem fra,

 

NT > Synden skal ikke herske over dere, for dere står ikke under loven, men under nåden. Hva så? Skal vi synde, fordi vi ikke er under loven, men under nåden? Slett ikke!

 

NT > nå er vi løst fra loven, vi er døde fra det som bandt oss. Derfor tjener vi Gud i et nytt liv i Ånden, og ikke i det gamle, etter bokstaven.

 

NT > Kristus kjøpte oss fri fra lovens forbannelse da han kom under forbannelse for vår skyld.

 

NT > Si meg, dere som vil være under loven, hører dere ikke på loven?

 

NT > Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke tvinge inn under slaveåket igjen. Hør hva jeg, Paulus, sier dere:....Dere som vil bli rettferdige ved loven, er skilt fra Kristus; dere er falt ut av nåden.

 

NT > blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven

 

NT > Kristus Jesus,... Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Alle kristne passer på det.

Men hvorfor misbruker du da guds navn? Det er jo å synde.

Jesus (IHS) er et helt vanlig navn i spansk talende land, som muhammed i arabiske land.

 

Er det noen vits i å komme med flere moselover, nå som du har forstått at moseloven er opphevet for de kristne ?

Lenke til kommentar

 

Du har missforstått Jesus Kristus fullstendig. For de kristne er moseloven et slaveåk Jesus Kristus har løst dem fra,

 

 

Moselov eller den nye jesuslov, samme for meg hva dere lever etter. Poenget mitt er at dere tolker bibelen forskjellig. Og det er jo ikke så rart når det er full av paradokser og motsetninger. Når jeg leser at Jesus sier at GT ikke skal settes ut av kraft tolker jeg det dithen at den skal fortsatt være gjeldene.

 

At dere "moderne kristne" har begynt å tvile på validiteten til GT, så er jo det forståelig. Likevel er det ikke slik at dere kan bare plukke og mikse og skape deres egen "perfekte" religion slik dere ønsker det.

Lenke til kommentar

Hvorfor ga Gud dette slaveåket til folket sitt?

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Alle kristne passer på det.

Men hvorfor misbruker du da guds navn? Det er jo å synde.

Jesus (IHS) er et helt vanlig navn i spansk talende land, som muhammed i arabiske land.

 

Er det noen vits i å komme med flere moselover, nå som du har forstått at moseloven er opphevet for de kristne ?

 

Jeg kjenner et par kristne som holder seg til moseloven og dette pinsevenner. Som sagt over, kristne velger og vraker i bibelen, og tolker det på ene eller andre måten.

 

Jeg snakker ikke om nicket ditt. Men når du misbruker guds navn ved å bruke frasen "Herre gud" i innleggene dine.

Lenke til kommentar

 

Du har missforstått Jesus Kristus fullstendig. For de kristne er moseloven et slaveåk Jesus Kristus har løst dem fra,

 

 

Moselov eller den nye jesuslov, samme for meg hva dere lever etter. Poenget mitt er at dere tolker bibelen forskjellig. Og det er jo ikke så rart når det er full av paradokser og motsetninger. Når jeg leser at Jesus sier at GT ikke skal settes ut av kraft tolker jeg det dithen at den skal fortsatt være gjeldene.

 

At dere "moderne kristne" har begynt å tvile på validiteten til GT, så er jo det forståelig. Likevel er det ikke slik at dere kan bare plukke og mikse og skape deres egen "perfekte" religion slik dere ønsker det.

Det er ikke du som skall tolke Jesus Kristus, Yadah

Det er det Kirkens menn (Paulus og de andre) som skal gjøre.

 

De "moderne kristne" deler de første kristnes syn på GT og jødene.

Lenke til kommentar

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

Lenke til kommentar

Alle kristne passer på det.

Men hvorfor misbruker du da guds navn? Det er jo å synde.

Jesus (IHS) er et helt vanlig navn i spansk talende land, som muhammed i arabiske land.

 

Er det noen vits i å komme med flere moselover, nå som du har forstått at moseloven er opphevet for de kristne ?

 

Jeg kjenner et par kristne som holder seg til moseloven og dette pinsevenner. Som sagt over, kristne velger og vraker i bibelen, og tolker det på ene eller andre måten.

 

Jeg snakker ikke om nicket ditt. Men når du misbruker guds navn ved å bruke frasen "Herre gud" i innleggene dine.

Kristne som holder moseloven betraktes som svake kristne av de kristne som ikke gjør det. Slike har det vært helt siden kristendommen ble grunnlagt. Men de kommer seg alle etterhvert.

 

Det nye livet, i Jesus Kristus (ikke i moseloven), er et liv i frihet.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke du som skall tolke Jesus Kristus, Yadah

Det er det Kirkens menn (Paulus og de andre) som skal gjøre.

 

De "moderne kristne" deler de første kristnes syn på GT og jødene.

 

Kjære deg IHS, jeg tolker da det jeg leser i bibelen om jeg ikke er blant kirkens menn eller ei.

Hvis noen skal overtale meg til å bli kristen må de i det minste la meg få lese bibelen å gjøre opp mine egne meninger og tolkninger av teksten som står der. Sier Jesus i den ene setningen at "sånn er det", og i en annen setning "sånn er det ikke" så tolker jeg det som paradoksalt, og ikke noe å leve etter.

 

Om det som står i bibelen virker ulogisk, inkonsistent og motstridende så velger jeg å tro på noe som gir meg mer tilbake. F.eks vitenskapsteorien.

Lenke til kommentar

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

0 treff for 'allvitende'

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=allvitende&type=naive&book2=-1&searchtrans=

Lenke til kommentar

 

Det er ikke du som skall tolke Jesus Kristus, Yadah

Det er det Kirkens menn (Paulus og de andre) som skal gjøre.

 

De "moderne kristne" deler de første kristnes syn på GT og jødene.

 

Kjære deg IHS, jeg tolker da det jeg leser i bibelen om jeg ikke er blant kirkens menn eller ei.

Hvis noen skal overtale meg til å bli kristen må de i det minste la meg få lese bibelen å gjøre opp mine egne meninger og tolkninger av teksten som står der. Sier Jesus i den ene setningen at "sånn er det", og i en annen setning "sånn er det ikke" så tolker jeg det som paradoksalt, og ikke noe å leve etter.

 

Om det som står i bibelen virker ulogisk, inkonsistent og motstridende så velger jeg å tro på noe som gir meg mer tilbake. F.eks vitenskapsteorien.

Som du selv har demostrert i dine innlegg så har du ikke den

nødvendige forutsetning for å kunne forstå Jesus Kristus og

her er du ikke alene.

 

Det som for deg fortoner seg som paradoksalt ved Jesus Kristus,

trenger ikke å være det, ved en korrekt innføring i emnet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel, Henrik B, som i dagens sammfunn så trodde man, at man kunne skape bedre mennesker, med lover og regler. Det var altså, godt ment.

 

I og med at dette slo feil, innførte Jesus Kristus en helt ny måte å skape bedre mennesker på.

 

Gud er jo allvitende. Burde ikke han vite på forhånd at det ville feile?

0 treff for 'allvitende'

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=allvitende&type=naive&book2=-1&searchtrans=

 

1 joh 3:20

 

Allvitende = Vet alt

 

Du må lære deg å omformulere søkeordene dine litt, så finner du mer ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...