Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Nå er det én stor fordel mellom religiøse fanatikere og ikke-troende når det kommer til diskusjon. Ikke-troende kan backe opp 99% av sine påstander med fakta, det kan ikke akkurat sies om den andre siden, som ofte kommer med mange "sånn er det bare", "Kilde? Det står i Bibelen, selvfølgelig", og "Se på plantene.. trærne.. fuglene som flyr i flokk mot sør.. hvordan kan det ikke være en gud?" -påstander.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud finnes, og han elsker deg:

"For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Søk Gud og sannheten av hele ditt hjerte så vil du finne Ham!:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, 14 lar jeg dere finne meg, sier Herren."

 

Jeg tror på Gud fordi det er det eneste som gir livet mening og håp når man er lei av livet eller deprimert. Men mest av alt fordi jeg er overbevist om at det er den avsolutte sannheten. Tror det bare er bibelen og Gud som kan gi verden mening og svare på våre mest grunnleggende spørsmål som hvor vi kommer fra, hva som er meningen med livet, hvor vi finner lykken osv.

Er også overbevist om at Gud må ha skapt verden siden vi ikke bare kan ha kommet fra ingenting av tilfeldigheter. Universet er jo så utrolig komplekst og fininnstilt og forbløffende vakkert. Og for ikke snakke om alle de fantastiske menneskene og personlighetene. Det ha må funnes en intelligent og personlig skaper. Hvor kan sjelen, følelsene, vår frie vilje, bevisstheten komme fra hvis ikke det er Gud som har gitt oss det?

 

Prøv å satse på Jesus! Og hva slags håp er det for deg i ateismen?, ingenting! Da er du bare overlatt til deg selv uten noe større enn oss svake mennesker som kan hjelpe deg når du har det vanskelig eller fylle livet ditt med glede og mening!

 

Gjerne send meg melding også hvis du lurer på ting! Jeg ber for deg om at Gud skal åpenbare seg for deg og gi deg håp! Men da må du søke Gud av hele ditt hjerte!

Lenke til kommentar

Gud finnes, og han elsker deg:

"For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Søk Gud og sannheten av hele ditt hjerte så vil du finne Ham!:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, 14 lar jeg dere finne meg, sier Herren."

 

Jeg tror på Gud fordi det er det eneste som gir livet mening og håp når man er lei av livet eller deprimert. Men mest av alt fordi jeg er overbevist om at det er den avsolutte sannheten. Tror det bare er bibelen og Gud som kan gi verden mening og svare på våre mest grunnleggende spørsmål som hvor vi kommer fra, hva som er meningen med livet, hvor vi finner lykken osv.

Er også overbevist om at Gud må ha skapt verden siden vi ikke bare kan ha kommet fra ingenting av tilfeldigheter. Universet er jo så utrolig komplekst og fininnstilt og forbløffende vakkert. Og for ikke snakke om alle de fantastiske menneskene og personlighetene. Det ha må funnes en intelligent og personlig skaper. Hvor kan sjelen, følelsene, vår frie vilje, bevisstheten komme fra hvis ikke det er Gud som har gitt oss det?

 

Prøv å satse på Jesus! Og hva slags håp er det for deg i ateismen?, ingenting! Da er du bare overlatt til deg selv uten noe større enn oss svake mennesker som kan hjelpe deg når du har det vanskelig eller fylle livet ditt med glede og mening!

 

Gjerne send meg melding også hvis du lurer på ting! Jeg ber for deg om at Gud skal åpenbare seg for deg og gi deg håp! Men da må du søke Gud av hele ditt hjerte!

 

Endelig en som har skjønt det

Lenke til kommentar

Gud finnes, og han elsker deg:

"For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Søk Gud og sannheten av hele ditt hjerte så vil du finne Ham!:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, 14 lar jeg dere finne meg, sier Herren."

 

Jeg tror på Gud fordi det er det eneste som gir livet mening og håp når man er lei av livet eller deprimert. Men mest av alt fordi jeg er overbevist om at det er den avsolutte sannheten. Tror det bare er bibelen og Gud som kan gi verden mening og svare på våre mest grunnleggende spørsmål som hvor vi kommer fra, hva som er meningen med livet, hvor vi finner lykken osv.

Er også overbevist om at Gud må ha skapt verden siden vi ikke bare kan ha kommet fra ingenting av tilfeldigheter. Universet er jo så utrolig komplekst og fininnstilt og forbløffende vakkert. Og for ikke snakke om alle de fantastiske menneskene og personlighetene. Det ha må funnes en intelligent og personlig skaper. Hvor kan sjelen, følelsene, vår frie vilje, bevisstheten komme fra hvis ikke det er Gud som har gitt oss det?

 

Prøv å satse på Jesus! Og hva slags håp er det for deg i ateismen?, ingenting! Da er du bare overlatt til deg selv uten noe større enn oss svake mennesker som kan hjelpe deg når du har det vanskelig eller fylle livet ditt med glede og mening!

 

Gjerne send meg melding også hvis du lurer på ting! Jeg ber for deg om at Gud skal åpenbare seg for deg og gi deg håp! Men da må du søke Gud av hele ditt hjerte!

Dersom vi skulle ha blitt skapt av en skaper (gud som du kaller han). Hvorfor har denne skaperen gjort så mange tabber i sitt skaperverk? Hvorfor skapte han for eksempel kometer som stadig vekk truer med å utrydde vår planet. Hvorfor skapte han en ustabil sol som hvert 11 år utsetter jorda vår mot intense sjokkbølger av elektromagnetisk stråling som i beste fall bare slår ut noe av elektronikken vår. Hvorfor skapte han mennesket med en dårlig utviklet rygg (ryggplager).

Hvorfor forsøker han å utrydde menneskeheten med voldsomme jordskjelv og tsunamier?

Kunne ha holdt på her i dagesvis med gode argumenter. Må bare oppsummere at den guden din er en utspekkulert tyrann og slettes ingen som vil holde sin hånd over menneskeheten for å beskytte dem!

Når du drar på årene og prostataen begynner å plage deg vil du nok innse hva jeg mener med dårlig design :p ( la oss håpe du er mann da, ellers vil den siste påstanden min virke rimelig meningsløs )

 

Her ser du et resultat av at religion og hvor lite "guden" beskytter selv om bibelen lovet dette:

http://www.youtube.com/watch?v=VwMNsrc8O8o

Ref: Markus 16. 17-18 :

Og disse tegn skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, og de skal ta slanger i hendene; om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. De skal legge hendene på syke, så de blir friske

Jey raight!

Det står så mye crapp i den bibelen at den i seg selv er et svært godt bevis på at religion er noe som må bekjempes!

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Gud er nok noe som var ment for inspirere menneske, og se det gode i verden. Gud ble etterhvert noe folk trodde på. Slik jeg ser det.

 

Man kan motbevise Gud, ved The Big Bang. Gud skapte ikke univeste, ergo starten på fortellingen om Gud er oppspinn. I mine øyne. Jeg vil la kristne tro på hva de tror på, samme med muslimer, jøder osv osv.

I mine øyne er kristendommen den verste. Den ble stor pga soldater sa det som det var; Tro på vår Gud eller dø.

 

Det har fra dag 1 bare vært ett blodig slag mellom religioner, mens de tilber fred og godhet i mennesket. Kanskje, men kun så lenge man tror på det samme. Relgion starter krig og hat, og ikke kjærlighet og det gode i mennekset som det var ment som.

 

Mine meninger. Har mange troende venner, og de liker å diskutere dette med meg pga mine meninger er direkte, og jeg står på det jeg sier. Har til og med fått hyperkristne venner av meg, med på tanken om at "Relgion er roten til alt vondt". Men det er pga ekstremister. Men de ekstreme tilhengerne av Allah eller Gud, er de som gjør det de fleste troende tenker.

 

Dette fordi verden ble forbannet etter syndefallet(1. mosebok 3), da menneskene gjorde opprør mot Gud for å heller gå sine egne veier. Men Gud skal gjennopprette verden og utrydde all ondskap snart!(Johannes Åpenbaring 21)

 

Ble dette skrevet for godt over 1500 år siden? Jepp. Og det har ikke skjedd særlig snart da.

Lenke til kommentar

En ting er hvert fall sikkert. Religion har ikke gitt oss en bedre verden. Tvert i mot.

Det er med gru å lese vår egen historie fra den tiden norge skulle kristnes. Utallige drap ble utført med bibelen i hånd. Ta for eksempel drapene på samefolket

Jeg anbefaler dere kristne å lære litt skandinavisk historie og spesielt historien bak produksjonen av deres bibel. Få vekk skylappene dere går med!

http://www.youtube.com/watch?v=W_3OPfBNQIs

 

Denne filmen bør alle se. Gripende film.

Lenke til kommentar

Gud finnes, og han elsker deg:

"For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Søk Gud og sannheten av hele ditt hjerte så vil du finne Ham!:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, 14 lar jeg dere finne meg, sier Herren."

 

Jeg tror på Gud fordi det er det eneste som gir livet mening og håp når man er lei av livet eller deprimert. Men mest av alt fordi jeg er overbevist om at det er den avsolutte sannheten. Tror det bare er bibelen og Gud som kan gi verden mening og svare på våre mest grunnleggende spørsmål som hvor vi kommer fra, hva som er meningen med livet, hvor vi finner lykken osv.

Er også overbevist om at Gud må ha skapt verden siden vi ikke bare kan ha kommet fra ingenting av tilfeldigheter. Universet er jo så utrolig komplekst og fininnstilt og forbløffende vakkert. Og for ikke snakke om alle de fantastiske menneskene og personlighetene. Det ha må funnes en intelligent og personlig skaper. Hvor kan sjelen, følelsene, vår frie vilje, bevisstheten komme fra hvis ikke det er Gud som har gitt oss det?

 

 

Prøv å satse på Jesus! Og hva slags håp er det for deg i ateismen?, ingenting! Da er du bare overlatt til deg selv uten noe større enn oss svake mennesker som kan hjelpe deg når du har det vanskelig eller fylle livet ditt med glede og mening!

 

Gjerne send meg melding også hvis du lurer på ting! Jeg ber for deg om at Gud skal åpenbare seg for deg og gi deg håp! Men da må du søke Gud av hele ditt hjerte!

 

Er universet vårt fininnstilt? Vær så snill og fordyp deg litt mer i hva du prater om... Og er det vakkert på noen planeter i det hele tatt? Ett par steder på jorda kanskje, men det er kun fordi vi vurderer det som vakkert.... Er masse håp i ateismen, der legges det vekt på å få ett godt liv her og nå, imotsetning til å satse på at alt blir så mye bedre når vi dauer.. Er det en god holdning da? Se fram til døden?

 

Vi som ikke tror på gud klarer faktisk, tro det eller ei også å komme oss ut av våre problemer og vanskelige stunder, uten bruk av en usynlig skjeggete mann som skal gjøre alt så mye bedre.. Tror du jeg lever ett liv uten glede og mening?

 

Det du prøver å si da, eller det biblen prøver å si er at uansett om gud tar fra deg hele familien og alle du kjenner ved at de blir drept i ett jordskjelv, flom eller noe. Så har du beint å tro på han, hvis ikke... Ja da skal du brenne til evig tid din vantro kjøter...

 

Biblen, kristendommen og de andre store religionene er "barneoppdragelse", vær snill og gjør gode gjerninger. Elsk de rundt deg osv osv. Helt greie leveregler dette her, forskjellen på deg og meg er at jeg gjør det av min FRIE VILJE, du gjør det fordi du ikke vil brenne når dommedag kommer... Slik ser jeg det.

 

Edit: Du skriver helt øverst at gud elsker deg... Gjør han det? Enten så har han en egen betydning av det å elske eller så gjør han det rett og slett ikke.. Hadde du dynket dine barn i bensin og tent på de fordi de ikke gjorde som du sa? Hadde du gjort det uansett om de var mot deg hele livet? Har du barn, foreldre, brødre, fettere eller kusiner så vet du svaret på dette... Men er man gud derimot, så brenner man hele gjengen, wohoo!

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Gud finnes, og han elsker deg:

"For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Søk Gud og sannheten av hele ditt hjerte så vil du finne Ham!:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, 14 lar jeg dere finne meg, sier Herren."

 

Jeg tror på Gud fordi det er det eneste som gir livet mening og håp når man er lei av livet eller deprimert. Men mest av alt fordi jeg er overbevist om at det er den avsolutte sannheten. Tror det bare er bibelen og Gud som kan gi verden mening og svare på våre mest grunnleggende spørsmål som hvor vi kommer fra, hva som er meningen med livet, hvor vi finner lykken osv.

Er også overbevist om at Gud må ha skapt verden siden vi ikke bare kan ha kommet fra ingenting av tilfeldigheter. Universet er jo så utrolig komplekst og fininnstilt og forbløffende vakkert. Og for ikke snakke om alle de fantastiske menneskene og personlighetene. Det ha må funnes en intelligent og personlig skaper. Hvor kan sjelen, følelsene, vår frie vilje, bevisstheten komme fra hvis ikke det er Gud som har gitt oss det?

 

Prøv å satse på Jesus! Og hva slags håp er det for deg i ateismen?, ingenting! Da er du bare overlatt til deg selv uten noe større enn oss svake mennesker som kan hjelpe deg når du har det vanskelig eller fylle livet ditt med glede og mening!

 

Gjerne send meg melding også hvis du lurer på ting! Jeg ber for deg om at Gud skal åpenbare seg for deg og gi deg håp! Men da må du søke Gud av hele ditt hjerte!

Religion er for all del ikke noen som helst forutsetning for lykke, kjærlighet eller intelligens. Disse punktene er alle noe en ateist og agnostiker også kan ha. Jeg mener det er trangsynt å påstå noe annet. Livet er hva du gjør det til. Men det er jo ennå bra at du får utbytte av religion, dersom du ikke får utbytte av noe annet.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan de 7% klarer å innta en holdning der liv og lære er to forskjellige områder.... De må jo bås sette troen de har og mure enorme murer rundt med bevisst eller ubevisst løgn og bli enige med seg selv om å ikke pirke i den troen med det de faktisk finner ut av på jobben... :no:

 

Har vanskelig for å se at logikken de bruker for å opprettholde den troen kan være annet enn selvbedrag og en god persjon med løgn....

Lenke til kommentar

Sant ja. Jeg forstår ikke hvordan de klarer det. Men nå er det jo mange religiøse forskere som jobber iherdig med å grave opp beviser mot evolusjon og har på den ferden innrømmet veldig mye vitenskapelig arbeid. De fleste har innrømmet bevisene for planetens alder og andre fakta som er uomtvistelige i en vitenskapsmanns øyne. Allikevel tror de på en skaper.

For de som lurer: De graver forsatt etter beviser. Så langt ingen resultat :p

Lenke til kommentar

Faktumet er at man ikke kan bevise eller motbevise at det finnes en form for universell form for guddommelighet. Om det finnes en form for guddommelighet så vil det i isåfall utifra menneskets tenkeevne være en fast form for jordisk gud/guder,og som er forbeholdt vår planet, og dette igjen kan være feil siden om og hvis at det finnes en guddommelighet vil gjelde hele universet. Dere kan skrike så mye dere vil om dette svaret men det er dog et faktum som er hard å svelge...

Lenke til kommentar

Faktumet er at man ikke kan bevise eller motbevise at det finnes en form for universell form for guddommelighet. Om det finnes en form for guddommelighet så vil det i isåfall utifra menneskets tenkeevne være en fast form for jordisk gud/guder,og som er forbeholdt vår planet, og dette igjen kan være feil siden om og hvis at det finnes en guddommelighet vil gjelde hele universet.

Det har du helt rett i, at hvis det finnes en gud er det ingen av de vi har i dag som engang står som kandidater... :)

Dere kan skrike så mye dere vil om dette svaret men det er dog et faktum som er hard å svelge...

Vel, enn så lenge er gudetro KUN påstander og temmelig løse påstander også, så noe faktum er det nok ikke nei.... :)
Lenke til kommentar

En ting er hvert fall sikkert. Religion har ikke gitt oss en bedre verden. Tvert i mot.

Det er med gru å lese vår egen historie fra den tiden norge skulle kristnes. Utallige drap ble utført med bibelen i hånd. Ta for eksempel drapene på samefolket

Jeg anbefaler dere kristne å lære litt skandinavisk historie og spesielt historien bak produksjonen av deres bibel. Få vekk skylappene dere går med!

http://www.youtube.com/watch?v=W_3OPfBNQIs

 

Denne filmen bør alle se. Gripende film.

Jeg kan ikke helt se hvor jeg skal plassere Kautokeino opprøret til teksten din.

 

Filmen handler jo om alkoholproblemer, hvor de får hjelp av en prest. Men grunnet kameraderi mellom alkoholselgeren og en annen prest, mister de sin frihet.

 

Jeg kan forsåvidt gå med på at kristendommen har vært mer ødeleggende enn givende.

Lenke til kommentar

Dette fordi verden ble forbannet etter syndefallet(1. mosebok 3), da menneskene gjorde opprør mot Gud for å heller gå sine egne veier. Men Gud skal gjennopprette verden og utrydde all ondskap snart!(Johannes Åpenbaring 21)

Din kjærlige gud liker å straffe de uskyldige... Vi har ikke gjort no opprør og må straffes for hva noen andre har gjort?

 

"Finnes det en personlig gud?" Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...