Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Så gud straffer ikke de som stjeler er onde, dreper osv?

Jo, hvis ikke de vender om fra sin onde ferd og tror på Ham vil de bli dømt rettferdig og straffet. Men Gud har selv tatt straffen vår for hver den som tror på Ham!

 

«For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde.»

- Jesus Kristus, Joh 3,16-19

 

4Sannelig, våre sykdommer tok han på seg,

og våre smerter bar han.

Vi trodde han var blitt rammet,

slått av Gud og plaget.

5 Men han ble såret for våre overtredelser

og knust for våre misgjerninger.

Straffen lå på ham for at vi skulle ha fred,

ved hans sår har vi fått legedom.

6 Vi fór alle vill som sauer,

vi vendte oss hver sin vei.

Men skylden som vi alle hadde,

lot Herren ramme ham.

7 Han ble mishandlet, men bar det ydmykt;

han åpnet ikke sin munn,

lik lammet som føres bort for å slaktes,

lik sauen som tier når den klippes.

Han åpnet ikke sin munn.

8 Gjennom trengsel og dom ble han revet bort.

Men hvem i hans samtid aktet på det?

Han ble utryddet av de levendes land,

måtte dø for sitt folks overtredelse.

9 De gav ham en grav blant ugudelige,

hos en rik mann, da han var død,

enda han ikke hadde gjort noen urett,

og det ikke fantes svik i hans munn.

10 Det var Herrens vilje

å knuse ham med sykdom.

Men fordi han gav sitt liv til soning,

skal han få etterkommere og leve lenge,

og ved ham skal Herrens vilje ha fremgang.

11 Etter all sin møye og sjelenød

skal han se lys og mettes.

Min rettferdige tjener

skal gjøre de mange rettferdige

når de kjenner ham;

for han har båret deres synder.

12 Derfor overgir jeg de mange til ham,

de mektige skal han få til bytte,

fordi han gav sitt liv i døden

og ble regnet blant overtredere.

Han tok på seg de manges synd

og gikk i forbønn for syndere.

Jesaja 53,4-12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, meen, jeg vet ikke jeg..

 

 

Innerst inne vet du at Gud eksisterer, fordi mennesket er skapt med en fornuft og logikk som ikke kan akseptere at vi har blitt til av 'løse lufta'. Det er mer fornuftig å tenke seg til at Gud eksisterer enn at han ikke gjør det.

Innerst inne visste du at julenissen eksisterte også (Nei, ikke den julenissen som poster her inne nei, den pipe klatrende versjonen av julenissen...) Tror du på julenissen i dag? Er det noen logikk og fornuft i den troen du hadde på julenissen den gangen? Tenk på religiøs tro på akkurat samme måte, det er hverken fornuft ELLER logikk som gjør at folk tror på guder, kun ulogisk, ufornuftig og urasjonell tenkning og det er, som eldste mann sa det som liten u-bra å tro på. Hadde alle de som tror VIRKELIG klart å tenke rasjonelt og kritisk på hva de tror på, jeg mener skikkelig, ikke bare leke at de er kloke, så hadde det ikke eksistert et eneste menneske som trodde på dette. Det kan jeg garantere deg, for bare se på denne kommentaren:

Tro på Gud og du har ingenting å tape,

Den sier alt om disse menneskenes utrolige dårlige evne til å tro på seg selv og sin egen dømmekraft. De fleste tror for å tro at de har en sovepute og gir mer eller mindre F i jesus og slenget hans i det daglige, men elsker å stå frem som de "fromme" og de som vil bli "reddet"... Slike folk ville gjort seg selv kvalme hvis de hadde hatt selv innsikt til å skjønne at det er sånn de er. De færreste har faktisk lest bibelen og hevder isteden at en ikke trenger bibelen for å tro på jesus, som om læren og jesus kommer lytende på ei fjøl, helt av seg selv... :no:

bruk fornuften din som en veiledning gjennom livet. Eller så kan du bruke hele livet ditt på å 'bevise' at Gud ikke eksisterer eller være i en såkalt benektelse av Guds eksistens (som aldri vil virke fornuftig eller logisk nettopp pga av alt som eksisterer rundt deg). Mennesket og universet er perferkte eksempler på at Gud eksisterer, ingen kan benekte det selvom de prøver sitt beste.

 

Ditt liv, ditt valg. :) Lykke til med valget ditt.

Dette er svada fra ende til annen og hadde du møtt denne skribenten i en hvilken som helst annen sammenheng skal jeg nesten vedde på at han ikke ville vært så kjapp med å avskrive fakta og viten som har her gjør, for da ville han fremstilt seg som en idiot. Så med mindre du tror på en som sier at havet IKKE er salt bør du styre langt unna slike som hevder at fakta og viten og kunnskap kan erstattes med religiøst vissvass. Tenk heller at hadde det vært noe i dette så hadde vi aldri gått vekk fra den religiøse modellen, men fremdeles vært gudsfryktig ignorante og levd i fattigdom, trange kår, hatt en barnedødelighet på 20% og hatt en forventet levealder på omtrent 40 år... Det denne fyren ikke ser ut til å fatte er at alle de tingene han selv tar for gitt er gitt oss av nettopp den viten og kunnskapen som vitenskap har gitt oss og den ENESTE grunnen til at han sier som han gjør er at han vet kunnskap tar knekken på religiøs tro... Derfor vil han ha deg ignorant! Det eneste han har rett i er at det er ditt liv, det er DU som bestemmer, ikke gud, ikke "djevelen" ;) og ikke andre mennesker, men DU!

 

Og det tar tid å komme ut av tankefengslet, tro meg, jeg har gjort det selv!!!

Lenke til kommentar

«For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

 

Han ga ikke verden sin sønn, det var en ca 30 års leasing-avtale det var snakk om

som gikk ut i slutten av påska. (han for opp tredje dag)

 

Det vil komme som ett sjokk på deg stakkar, men det betyr at vi er fortapte, og har ikke evig liv... fordi han ga oss aldri sin sønn.

Endret av RoXx
Lenke til kommentar

Kan noen religiøs person forklare meg HVORFOR vi blir straffet for å ikke tro/tilbe? Gud?

 

Det er alt jeg trenger ett SANT svar på. Ikke bare synsing. Men finn den delen av religionen deres der det står HVORFOR man blir straffet for å ikke tro. HVORFOR jeg ble skapt uten tro, og må opplæres til å tro og blir straffet om jeg ikke har den sjansen.

 

Dette vil nemlig si at alle mennesker som ble født før kristendommen ble spredd for knappe 2000 år siden sitter nå og brenner i helvete. Og stadig fler blir det og skal det bli. Og om de ikke brenner I ALL EVIGHET, så får de i allefall en eller annen straff som er ille nok til at man helst skulle ønsket at man var troende, ellers er det jo ikke særlig til straff. Eller særlig til mening i det hele tatt når man tenker seg om.

 

 

Så igjen. Hvorfor blir man straffet for å ikke tro? HVORFOR?

Lenke til kommentar

Hvorfor endrer kristendommen seg og hvorfor tror folk forskjellige selv innen dem samme religionen?

occamsrazorbu02.jpg

 

Eksempel: Hvor har vi i Norge da så sykt bra? Når det finnes kristne afrikanere som sliter med å få mat, sulter i hjel og dør av sykdommer som aids og malaria?

 

Image089.jpg

 

Elsker ikke gud alle? Hvorfor hater gud homofile når homofili finnes i naturen og han har selv skapt det?

 

god-hates-fags.jpg

 

Man kan fortsette slik i det i uendlig. Hvis gud er så god hvorfor er det så mye urettferdighet og ondskap i verden?

 

 

For å si det enkelt bruker man sunn fornuft og med litt logisk tenking så ser man med en gang at det er noe som ikke stemmer.

 

Se også Messed-up bible stories. Det som står i tekst er fra bibelen.

 

Endret av Lube
Lenke til kommentar

Hvorfor endrer kristendommen seg og hvorfor tror folk forskjellige selv innen dem samme religionen?

Fordi ikke alle har stilt inn fokus. Bildet er det samme hele tiden.

 

I bibelen står der skrevet:

 

- Uregjerlige unger skal steines til døde av alle og enhver i landsbyen/byen

 

- Det er greit å selge datteren sin som slave

 

Det finnes en armada av slike eksempler i bibelen, noe som er festlig lesning for

de fleste.

 

For troende som IHS er dette ramme alvor.

 

Visste du forøvrig IHS at man ikke skal nærme seg en kvinne som menstruer ifølge bibelen?

 

Jeg kan slå opp referansene og hvor dette står skrevet om det skulle være av interesse

IHS, men jeg regner med du vet det allerede.

 

Edit: Oi, glemte enda en festlig en : Den som jobber under sabatten/hviledagen skal også drepes.

 

Trivelig gjeng:)

Endret av RoXx
Lenke til kommentar

Hvorfor endrer kristendommen seg og hvorfor tror folk forskjellige selv innen dem samme religionen?

Fordi ikke alle har stilt inn fokus. Bildet er det samme hele tiden.

 

I bibelen står der skrevet:

 

- Uregjerlige unger skal steines til døde av alle og enhver i landsbyen/byen

 

- Det er greit å selge datteren sin som slave

 

Det finnes en armada av slike eksempler i bibelen, noe som er festlig lesning for

de fleste.

 

For troende som IHS er dette ramme alvor.

 

Visste du forøvrig IHS at man ikke skal nærme seg en kvinne som menstruer ifølge bibelen?

 

Jeg kan slå opp referansene og hvor dette står skrevet om det skulle være av interesse

IHS, men jeg regner med du vet det allerede.

Du må skille mellom jødedom og kristendom. De kristne lever ikke etter moseloven.

Lenke til kommentar

Hvorfor endrer kristendommen seg og hvorfor tror folk forskjellige selv innen dem samme religionen?

Fordi ikke alle har stilt inn fokus. Bildet er det samme hele tiden.

 

I bibelen står der skrevet:

 

- Uregjerlige unger skal steines til døde av alle og enhver i landsbyen/byen

 

- Det er greit å selge datteren sin som slave

 

Det finnes en armada av slike eksempler i bibelen, noe som er festlig lesning for

de fleste.

 

For troende som IHS er dette ramme alvor.

 

Visste du forøvrig IHS at man ikke skal nærme seg en kvinne som menstruer ifølge bibelen?

 

Jeg kan slå opp referansene og hvor dette står skrevet om det skulle være av interesse

IHS, men jeg regner med du vet det allerede.

Du må skille mellom jødedom og kristendom. De kristne lever ikke etter moseloven.

 

Man kan ikke bare plukke og mixe ifra bibelen, da kan man jo ta Gud vekk også for den del.

 

"jeg likte ikke det verset, så det velger jeg ikke å tro på" , "dette verset var bra, det velger jeg for det passer klestilen min idag etc"

 

Hvis man tror på Gud og bibelen så kan man ikke bare finplukke de delene som passer seg,

det betyr at man ikke tror på bibelen, men tror på deler av den.

Lenke til kommentar

My point excactly:)

 

Her er en film til IHS, den tar opp 10 spørsmål om kristendom

 

 

Hvordan man tolker denne filmen er ytterst avhengig av at man

skjønner konseptet rasjonell tankegang, noe som er sjelden vare

hos religiøse men det finnes unntak.

Endret av RoXx
Lenke til kommentar

Du må skille mellom jødedom og kristendom. De kristne lever ikke etter moseloven.

 

Uansett om Jesus opphevet loven (det er vel strengt tatt ganske omstridt), så er dette lover Gud (den samme guden) visstnok gav til folket sitt. Høres det ut som en god og kjærlig gud?

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...