Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

@IHS En godbit til deg:

http://www.youtube.com/watch?v=qvijJTjZ8Rg

 

 

Ja, videoen legger dette fram på en flåsete måte, men dette ligger det seriøs genforskning bak.

 

 

 

Forskerne har funnet et gen som når det er aktivert vil gi bæreren av dette genet lettere vil hengi seg til svevende og overnaturlige forklaringer på sin egen og universets eksistens. Dette er forårsaket av visse kjemiske prosesser (utløst av genet) i hjernen som utløser hangen til disse vrangforestillingene. Religiøse lever altså under en konstant kjemisk rus produsert av hjernen!

I evolusjons-sammenheng har dette genet en gang i menneskeapens utvikling trolig styrket artens overlevelse. Dette bevises egentlig av at en stor prosentandel mennesker forsatt har dette genet påslått under fødselen.

 

Dette burde være en god indikator for deg at ideen om en gud og skaper er en gammel menneskeskapt tanke og at du snarest bør ta kontroll over disse fantasiene. Bare et velmenende tips :)

 

EDIT: Oj her ble det mye skrivefeil. (er litt ordblind og stokker om på ord)

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har allered fått høre hvordan Jesus Kristus (Gud) kommer til alle verdens folke slag.

 

Jesus Kristus > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg.

 

Jesus Kristus > Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

 

Jesus Kristus snakker til deg, McHalvorsen

 

Hvorfor hører du ikke Hans ord ?

 

Ja, hvis man har lest biblen eller hørt på noen kristne misjonærer ja, men er jo ikke alle som har det er det vel? Alle verdens mennesker igjennom alle tider har altså fått høre om jesus og fått sjansen sin iløpet av sin levetid? Jeg orker ikke diskutere mer med deg nå, så du "vinner", og husk, ikke endre den du er, du har rett i alt du sier og alt du gjør og ingenting kan vike fra dette. Så får vi se hvordan det går utover :)

 

Jesus kristus prater ikke til meg i det hele tatt, og hvis jeg hadde hørt stemmer her nå så hadde jeg tatt meg en aldri så liten tur til doktorn. Eller mener du at siden du skriver så er det du som er jesusen? Har du ikke litt høye tanker om deg selv nå? Men som sagt, nok er nok, jeg orker deg ikke mer... Var morsomt en stund men nå er det greit føler jeg.

Det er ikke mulig at du ikke forstår den sammenhengen du nå har opplevd, McHalvorsen

 

Høres ;)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så gud straffer ikke de som stjeler er onde, dreper osv?

 

Hør her, dude; det finnes ingen Gud.

Det må i så fall han få mulighet til å selv bestemme.

 

Det jeg vil fram til er at det er nytteløst å banke sin egen mening inn i skolten på folk. De må selv ønske og stille kritiske spørsmål (eller ikke) for deretter (prosessen kan ta lang tid) å ta sitt eget valg.

Vi kan ikke annet enn argumentere for og i mot med best mulige argumenter. :)

Lenke til kommentar

Ja, meen, jeg vet ikke jeg..

Har du konfrontert deg selv og gitt deg i kast med å vurdere argumentene du har fått?

Foreslår du setter deg opp en liste med FOR og IMOT og så fyller du inn argumentene under.

Når det gjelder bevisbare argumenter bør du kun holde deg til kilder som er pålitelige. Vitenskapelige bevis finner du gjerne i vitenskapelige publikasjoner gjengitt i Wikipedia for eksempel (letteste veien for deg å sjekke påstander). Falske argumenter finnes og det står gjerne religiøse trangsynte for. Vitenskap har ingen ting med religion å gjøre i utgangspunktet, men dessverre forsøker særlig kristne å bruke falske vitenskapelige argumenter mot veletablerte vitenskapelige fakta.

Ikke-bevisbare argumenter står du mye friere til når det gjelder å fylle ut listen din. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Så gud straffer ikke de som stjeler er onde, dreper osv?

 

Bibelen sier at vi alle har synda og står uten ære for Gud. Hvem kan med hånden på hjertet si at de aldri har gjort noe galt? Ja, man kan si at Gud har rett til å være sint. Men Guds vrede (sinne) ble utøst på hans egen sønn, Jesus Kristus.

 

”Men Han ble såret for våre overtredelser, Han ble knust for våre misgjerninger. Straffen for at vi skulle få fred, rammet Ham, og ved Hans sår har vi fått legedom. Vi for alle vill som får. Vi vendte oss hver til sin vei. Misgjerningen vi alle var skyld i, la Herren på Ham” (Jesaja, kapittel 53, vers 5 og 6)

 

Jesus tok straffen vi skulle hatt. Jesus - både Gud og menneske - døde på korset for våre synder. For at vi skal kunne ha et forhold med Gud, ingen greier å nå opp til Guds standard på egen hånd. Så Far tok saken i egne hender, og sendte sin egen sønn for å dø for oss.

 

"For så har Gud elsket verden at Han gav Sin Sønn, Den Énbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 For Gud sendte ikke Sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved Ham." (Joh 3,16)

 

Det er ingen fordømmelse i Jesus Kristus:) Den som tror på Ham og tar imot Jesus som Herre blir regnet som rettferdig framfor Gud, ikke pga. personens egne gjerninger, men pga. Jesu sin rettferdighet og død og oppstandelse.

 

En historie som kan ses på som et bilde av Guds kjærlighet:

 

Det var en konge i et land som gav en lov. Straffen for å bryte loven var offentlig pisking. En dag kom en av kongens tjenere til ham og fortalte at det var en som hadde brutt loven. "La vedkommende bli pisket!" sa kongen. "Det er bare en ting til jeg må si, Deres majestet," sa tjeneren: "Den som har brutt loven, er kongens egen mor".

Nå fikk ikke kongen det lett. Hva skulle han gjøre? Han kunne jo ikke piske sin egen mor! Han var altfor glad i henne til det.

Men hva ville følgene bli hvis han ikke gjorde det? Folk kunne si til ham: "Hvorfor straffer du oss når du ikke straffet din mor? Du gjør forskjell på folk. Du er ikke rettferdig!" Og de som sa slikt, ville ha rett.

Det endte med at kongen gav ordre om pisking. Da den skulle finne sted, hadde masse folk møtt frem for å se på. Men akkurat da piskingen skulle begynne, rev kongen av seg klærne på overkroppen, styrtet frem og tok hvert eneste piskeslag i stedet for moren.

 

Jesus døde for oss, fordi Han er glad i oss, fordi at vi skulle slippe å dø. Det var derfor han kom til jorda.

 

Jesus sa: Ingen tar mitt liv, jeg gir det frivillig. For jeg har makt til å gi mitt liv og makt til å ta det tilbake igjen. Dette er oppdraget jeg har fått av min Far.» (Joh 10,18)

 

Guds kjærlighet - utstilt på et kors. Gud er glad i alle. Uansett om man er sort, hvit, gul eller blå. Uansett om du er homofil, heterofil, palestinavenn, israelvenn, rusmisbruker, rikmannsgutt, upopulær, populær, tykk, tynn, uansett om du har myrda noen eller ei og uansett hvordan du føler deg. Gud er glad i dere alle..!

Lenke til kommentar

Ja, meen, jeg vet ikke jeg..

 

Gud er glad i deg. Og du er verdifull i Guds øyne.

 

Et brev som går igjen i kristne sammenhenger er "Fathers love letter"..Gud har gode tanker om menneskene. Deler av brevet har jeg kopiert over her:

 

Mitt Barn…

 

Du vet kanskje ikke hvem jeg er,

men jeg vet alt om deg

Salme 139:1

 

Jeg vet når du sitter og når du står oppreist

Salme 139:2

 

Jeg er vel kjent med alt du er

Salme 139:3

 

Til og med hvert eneste hårstrå

på ditt hode vet jeg om

Matteus 10:29-31

 

For du ble skapt i mitt bilde

1. Mosebok 1:27

 

I meg lever du og beveger deg og er til

Apostlenes gjerninger 17:28

 

For du er min slekt

Apostlenes gjerninger 17:28

 

Jeg kjente deg allerede fra før du ble unnfanget

Jeremia 1:4-5

 

Jeg bestemte deg da jeg planla skapelsen

Efeserne 1:11-12

 

Du var ikke en feiltagelse,

for alle dine dager er skrevet opp i min bok

Salme 139:15-16

 

Jeg fastsatte den eksakte tiden for

din fødsel og hvor du skulle bo

Ap.gj. 17:26

 

Du er skremmende og vidunderlig skapt

Salme 139:14

 

Jeg vevde deg sammen i din mors mage

Salme 139:13

 

Og jeg dro deg fram den dagen du ble født

Salme 71:6

 

Jeg har blitt fremstilt feil av

dem som ikke kjenner meg

Johannes 8:41-44

 

Jeg er ikke langt borte fra deg eller sint,

jeg er sann kjærlighet

1 Johannes 4:16

 

Og det er mitt dypeste ønske å få gi deg min kjærlighet

1 Johannes 3:1

 

Rett og slett fordi du er mitt barn og jeg er din far

1 Johannes 3:1

 

Jeg tilbyr deg mer enn din jordiske

far noen gang har kunnet tilby

Matteus 7:11

 

For jeg er den perfekte far

Matteus 5:48

 

Hver god gave som du mottar kommer fra min hånd

Jakob 1:17

 

For jeg er din forsørger og den som møter alle dine behov

Matteus 6:31-33

 

Min plan for din fremtid har alltid vært fylt med håp

Jeremia 29:11

 

Fordi jeg elsker deg med en evig kjærlighet

Jeremia 31:3

 

Mine tanker for deg er like

talløse som sandkornene på stranden

Salme 139:17-18

 

Og jeg fryder meg over deg med jubel

Sefanja 3:17

 

Jeg vil aldri slutte med å gjøre godt mot deg

Jeremia 32:40

 

For du er min verdifulle eiendom

2. Mosebok 19:5

 

Av hele mitt hjerte og hele min

sjel ønsker jeg at du skal slå rot

Jeremia 32:41

 

Og jeg vil vise deg store og vidunderlige ting

Jeremia 33:3

 

Dersom du søker meg av hele ditt hjerte,

vil du finne meg

5. Mosebok 4:29

 

min kjærlighet for deg er forløst i Jesus

Johannes 17:26

 

Han er det nøyaktige bilde av min eksistens

Hebreerne 1:3

 

Han kom for å demonstrere at jeg er for deg,

og ikke imot deg

Romerne 8:31

 

Og for å fortelle deg at jeg ikke teller dine synder

2 Korinterne 5:18-19

 

Jesus døde slik at du og jeg kunne forsones

2 Korinterne 5:18-19

 

Hans død var det ultimate uttrykk

for min kjærlighet til deg

1 Johannes 4:10

 

Jeg ga opp det jeg elsket for å

prøve å få din kjærlighet

Romerne 8:31-32

 

Dersom du mottar min sønn Jesus som gave,

da mottar du meg

1 Johannes 2:23

 

Og ingenting vil noen gang skille

deg fra min kjærlighet igjen

Romerne 8:38-39

 

Kom hjem og jeg vil holde det største selskapet

himmelen noen gang har sett

Lukas 15:7

 

Jeg har alltid vært Far,

og vil alltid være Far

Efeserne 3:14-15

 

Mitt spørsmål er…

Vil du være mitt barn?

Johannes 1:12-13

 

Jeg venter på deg

Luke 15:11-32

 

Kjærlig hilsen fra din himmelske Pappa,

den allmektige Gud

Lenke til kommentar

Ja, meen, jeg vet ikke jeg..

 

 

Innerst inne vet du at Gud eksisterer, fordi mennesket er skapt med en fornuft og logikk som ikke kan akseptere at vi har blitt til av 'løse lufta'. Det er mer fornuftig å tenke seg til at Gud eksisterer enn at han ikke gjør det.

 

Tro på Gud og du har ingenting å tape, bruk fornuften din som en veiledning gjennom livet. Eller så kan du bruke hele livet ditt på å 'bevise' at Gud ikke eksisterer eller være i en såkalt benektelse av Guds eksistens (som aldri vil virke fornuftig eller logisk nettopp pga av alt som eksisterer rundt deg). Mennesket og universet er perferkte eksempler på at Gud eksisterer, ingen kan benekte det selvom de prøver sitt beste.

 

Ditt liv, ditt valg. :) Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar

Ja, denne "guden" er sikkert glad i, og kjenner til hvert hårstrå på hodene til

 

- de som sulter

 

- de som tortureres

 

- de som lever et liv med misbruk, slaveri og tvang

 

- de som er syke og ikke får hjelp

 

- de som utsettes for flom, tørke, jordskjelv og pest

 

osv..

 

Gi meg ett ugjenstridelig bevis for at bønn har fungert i noen som helst sammenheng noengang!

 

Gi meg ett ugjenstridelig bevis for eksistensen til Gud, Allah eller noe annet gudelignende vesen!

 

Det er kun et produkt av enkeltes (for manges) ønske, tro eller fantasier...

 

Derfor er det direkte trist å se hvor ufattelig mange som vier sine liv til disse vrangforestillingene. Hvor flott hadde det ikke kunnet vært dersom vår sivilisasjon hadde kunnet utviklet seg uten denne forbannelsen som religionen tross alt er og har vært i vår historie.

 

Heksebrenning, inkvisisjoner, religionskriger, misjonering drevet frem med vold og trusler, dreping i guders navn. Det er direkte tragisk!

 

Jeg forstår menneskets behov for noe å tro på, noe som kan forklare vårt fantastiske univers og eksistens, men at så mange støtter seg til disse religionene forstår jeg ikke.

 

Oh dear......

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Prototypen på en kristen her i Norge utøver ingen religiøse ritualer bortsett fra å ta fri hellidager, ber ikke med mindre det er noe han vil ha, tror ikke på et helvette, men tror på Gud fordi de er like greit å være på den sikre siden.

Så har vi ekstremistene som sitter rundt omkring i menigheter å folder hender og er livredde verden utenfor. Det er faktisk lite forskjell mellom de og han her

http://www.youtube.com/watch?v=wppjYDj9JUc

De lever etter skriften, muslimene mer bokstavlig enn kristne heldigvis, men det er kun samfunnet som har satt/ikke satt begrensningene.

Det er ikke mange år siden dette

http://www.youtube.com/watch?v=MMb8Csll9Ws&feature=related

kunne ha vært reelt?

 

Det siste hadde forsåvidt ingenting med Gud å gjøre, bare ment for å vise samfunnsutvikling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...