Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Så alle som kaller seg kriste, men som gjennomfører "ukristne" handlinger, er ikke kristne alikevel? Selv om de aldri så mye elsker jesus?

Det er forskjell mellom hat og "ukristne" handlinger

Så hat kan være greit for gud i noen sammenhenger?

Nei hat er ikke greit, "ukristne" handlinger derimot er forståelig.

 

Stor synder, små synder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I'm not an atheist and I don't think I can call myself a pantheist. We are in the position of a little child entering a huge library filled with books in many different languages. The child knows someone must have written those books. It does not know how. The child dimly suspects a mysterious order in the arrangement of the books but doesn't know what it is. That, it seems to me, is the attitude of even the most intelligent human being toward God.—Albert Einstein

 

Det sitatet argumenterer jo ikke for din sak når fakta kommer på bordet fra TechTiger:

 

Einstein var heller ikke noen ateist. Han var en deist. Han betraktet selve universet som sin gud, ikke en gud som sto utenfor universet.

Lenke til kommentar

Så alle som kaller seg kriste, men som gjennomfører "ukristne" handlinger, er ikke kristne alikevel? Selv om de aldri så mye elsker jesus?

Det er forskjell mellom hat og "ukristne" handlinger

Så hat kan være greit for gud i noen sammenhenger?

Nei hat er ikke greit, "ukristne" handlinger derimot er forståelig.

 

Stor synder, små synder.

 

Ok. Finnes det noe kvotesystem på dette? Feks, tilsvarer 3 små synder, 1 stor?

Lenke til kommentar

Ok. Finnes det noe kvotesystem på dette? Feks, tilsvarer 3 små synder, 1 stor?

:D

 

".. og gud satte nok et kryss i den store sorte boken sin, der han loggfører alle synder som skal opp på dommens dag..". he he

 

 

 

Syntes jeg ser jesus står der med en microfon i hånden og lager "reality" show sammen med faren sin...

 

..."Og spenningen var til å ta og føle på da det viste seg mannen hadde en liten synd for mye allikevel og et brus gikk mellom publikum idet luken åpnet seg under ham og redsels skrikene hans blandet seg med svovel stanken...." hører vi jesus gispe med spenning i det guddommelige høytaler anlegget før han blodsprengt tørker svetten mens han rister av latter og tilføyer:, " Ha ha, den usle synderen burde ha visst at gud aldri tilgir synder, hvor enn små de er "... "Takk for i kveld og velkommen i morgen, da enda 1000 syndere skal grilles...!". *Stormende applaus fra den hjerne døde gjengen...*

 

Joda, syntes jeg hører det.... :D

Lenke til kommentar

Så alle som kaller seg kriste, men som gjennomfører "ukristne" handlinger, er ikke kristne alikevel? Selv om de aldri så mye elsker jesus?

Det er forskjell mellom hat og "ukristne" handlinger

Så hat kan være greit for gud i noen sammenhenger?

Nei hat er ikke greit, "ukristne" handlinger derimot er forståelig.

 

Stor synder, små synder.

 

Ok. Finnes det noe kvotesystem på dette? Feks, tilsvarer 3 små synder, 1 stor?

Nei. Hat fører til åndelig død. Derfor hater ikke kristne andre mennesker. Små synder fører ikke til åndelig død.

Lenke til kommentar

Men hvis du begår flere små synder? Feks banner i kjærka hver eneste søndag i hele ditt liv. Og hvordan defineres grensen mellom stor og liten synd?

Grensen er den åndelig død.

 

NT > Dersom noen ser sin bror begå en synd som ikke fører til død, da skal han be for ham og slik gi ham liv – så sant han ikke er av dem som synder til døden. Det finnes synd som fører til død, men jeg taler ikke om bønn for den. All urett er synd, men ikke all synd fører til død.

Lenke til kommentar

Ok, så uansett hvor mange ganger jeg gjentar en synd som medfører åndelig død, så kommer jeg fortsatt til himmelen? Forutsatt at jeg finner jesus og alt det der?

Nei i det momentet du dør åndelig, er du utenfor himmelen. De åndelig levende er i himmelen, her og nå. De døde er utenfor.

Lenke til kommentar
Ok, så uansett hvor mange ganger jeg gjentar en synd som ikke medfører åndelig død, så kommer jeg fortsatt til himmelen? Forutsatt at jeg finner jesus og alt det der?

 

Beklager, jeg mente selvsagt som over.

Dersom du er kristen, ja. Alle kristne synder, det er ikke fordi de ikke synder at de kommer til himmelen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

I'm not an atheist and I don't think I can call myself a pantheist. We are in the position of a little child entering a huge library filled with books in many different languages. The child knows someone must have written those books. It does not know how. The child dimly suspects a mysterious order in the arrangement of the books but doesn't know what it is. That, it seems to me, is the attitude of even the most intelligent human being toward God.—Albert Einstein

 

Det sitatet argumenterer jo ikke for din sak når fakta kommer på bordet fra TechTiger:

 

Einstein var heller ikke noen ateist. Han var en deist. Han betraktet selve universet som sin gud, ikke en gud som sto utenfor universet.

 

Da er dere enig i at Einstein trodde på en Gud, hva nå enn det måtte være..Masse, energi,kraft, universet selv osv osv..

Poenget her er at en av tidenes mest kjente hjerner har en tro på Gud i hvilken som helst form det måtte være.. Han var ihvertfall overbevist om at vitenskapen og universets lover (som han selv var med på å utforske og sette 'liv' i) ikke var et resultat av 'ingenting'..Vitenskapen finnes i hans bibliotek, men hvem/hva forfatteren var var hans evig under...

 

Men nok om Einstein, tror det er en annen tråd for han/det der...

Lenke til kommentar

Av og til er det vanskelig å la vær å legge merke til den underlagte agendaen ved disse innleggene som støtt og stadig kommer opp her.

 

Det er få som hevder at universet kommer av 'ingenting', det er få som hevder 'tilfeldigheter' og alt annet med det, så om det er en del av skittkastingen deres er det like greit å si det klart og tydelig. På den måten er det lettere å overse alle dere som blir i tråden enkelt og greit for å overse innholdet i motargumentene.

Lenke til kommentar

Argumentet til IHS prøvde vel å vise til at Einstein angivelig trodde på den Gud en finner i sionismen.

For øvrig er det ikke hold i argumentet om at "hvis Einstein som var smart trodde på en Gud, så må det eksistere en Gud". Da kan du like så godt påstå at kristendommen er sann, fordi Newton var kristen, osv.

Lenke til kommentar

Av og til er det vanskelig å la vær å legge merke til den underlagte agendaen ved disse innleggene som støtt og stadig kommer opp her.

 

Det er få som hevder at universet kommer av 'ingenting', det er få som hevder 'tilfeldigheter' og alt annet med det, så om det er en del av skittkastingen deres er det like greit å si det klart og tydelig. På den måten er det lettere å overse alle dere som blir i tråden enkelt og greit for å overse innholdet i motargumentene.

At du har kommet et skritt frem og forstått at vitenskapens påstand at alt har blitt til helt tifeldig av ingen ting, er bra.

Lenke til kommentar

Hvorfor lyger du, IHS? :)

 

Jeg håper du lar vær å lyge om meg videre, da det er en meget forkastelig adferd. Vitenskapen påstår ikke at alt er til av tilfeldigheter, og vitenskapen påstår heller ikke at alt kommer av ingenting. Det var détte innlegget mitt handlet om, så hvorfor lyger du om det, IHS?

 

Gir det deg stor glede å lyge, IHS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...