Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Henger / fryser / krasjer. Hva er det som er galt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke helt hva som har passet bra som overskrift til mitt problem så slik ble det nå bare.

Men iaf til saken, Jeg har i lengere tid hatt problemer med PCen, så jeg starter helt fra starten av.

Det var for kanskje et år siden problemet startet, og da var problemt slik at når jeg spilte div spill så kunne spille henge i kanskje 10-20 sec før det kom igang igjenn, men etter den freezen så ble bildet helt glitchete! Det kunne variere fra liten ting til at hele skjermen ble helt fucka.

Da tenkte jeg kanskje det var grafikkortet som var problemet, at det kanskeje var for varmt.

Men var iaf ikke varmen som gjorde det, for PCen kunne være helt kald (nettop blitt skrudd på) får så og få problemet. Men jeg tenkte kanskje det var noe annet som var galt med kortet så jeg sendte det inn, og de sa det ike var noe galt med kortet. Noe jeg syntest var rart iogmed at jeg hadde testet med et annet grafikkort og det så ut til å funke fint.

Det var også slik at når den glitch/freezzcreenen hadde kommet engang etter at pcen var restartet så gikk alt ganske my tregere, bare slike ting som å åpne en mappe tok veldig lang tid. Men det ble fikset ved en restart av PCen.

Men selv om netshop (de jeg kjøpte kortet av) sa kortet var helt fint var jeg ikke helt sikker på det iogmed at jeg brukte et annet kort og der funket det helt fint.

Så jeg gikk til anskaffelse av nytt skjermkort (XFX Radeon HD 5770)har også gått over til win 7 siden tidligere.

Men jeg har fremdeles et ganske likt problem.

Kommer random freezscreens som gjør at bilde henger i kanksje 15 sec før det går over til at hele skjermen er en farge som er i ca 1-2 sec og etter det så er det bra igjenn, ingen glitch eller andre effekter. Slike freezscreens kommer når som helst, kanskje annenvære dag eller kanskje 2 stk med 5 mins mellomrom.

Har også hatt problemet med at PCEN krasjer i det siste, etter jeg fikk nyttskjermkort/win 7.

Jeg trur det er maskinens versjon av bluescreen, er på akkurat samme måte. Bare pluttselig krasjer, men i stede for bluescreen så kommer det bare mange syke farger.

Har enda ikke sett at maskinen har fått vanlig bluescreen etter nytt skjermkort/win7

Så hva trur dere, hva kan være galt her?

Dett var dett.

Spørr vist det er noe dere trenger info om eller noe dere ikke forstår i teksten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken fabrikant/modell memory har du? Billig memory er ofte en feilkilde. Du kan evnt sjekke ut hvilke memory fabrikanten av hovedkortet anbefaler, det er ofte greit og holde seg til slike kompabilitetsanbefalinger.

Jeg har sett mange tilfeller som ligner på ditt som kom av dårlig kvalitet på memorybrikkene.

Det kan være flere ting som fremkaller slike feil, feil på cpu, hovedkort, memory eller selvfølgelig feil på skjermkort men siden det har vært inne til test så er vel sjansen større for at feilen ligger et annet sted.

Og du sier at det ikke kan være temperaturfeil men jeg ville ikke se helt bort fra det for selv om maskinen er "kald" så øker tempen på en gpu eller cpu fra 0-100grader på få sekunder under hard last.

Men sjekk om memory er "kompatibel" med hovedkortet først, det kan ligge noe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...