EvilElvis99 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Skal kjøpe mitt første kamera nå og lurer på hvilket av disse jeg bør velge. Begge kommer bra ut i tester, og jeg holder en liten knapp på Olympus kameraet. Noen som mener motsatt?, og i såfall hvorfor? ee Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 C4000 har: * Mer lyssterkt objektiv * Bedre autofokus i dårlig lys * Flere manuelle instillingsmuligheter * Billigere (dog eldre) minnekort * Høyere oppløsning (både i megapixel og reellt) Dette gjør for meg C4000 til et mer attraktivt kamera, siden det har fler muligheter/utfordringer og er bedre rent mekanisk, slik at resultatet blir bedre. Fujifilm har lengre tele, men det er ikke så viktig for meg. For tiden er vel C4000 billigst på pceksperten.no, der du også finner 128MB Smartmedia til ~260,- og kamerabag til ~200,-. Venter bare på neste lønning... Mvh Kjetil (edit: endret tankestreker til stjerner, siden neste poster brukte tankestrek for å uttrykke minus ved kameraet) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ville faktisk tatt S304 jeg, veldig billig til det du får av kameraet synes jeg. - for XD kort(veldig dyrt). Veldig stilig med elektronisk søker på S304 synes jeg da. Du kan jo også se på noen bilder tatt med S304 her http://galleriet.akamera.no/albuo88 Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Da må jeg nesten spørre hvilke fordeler S304 har som gjør det til et bedre kjøp med tanke på valuta for pengene. Zoom er det eneste jeg kan se. Den elektroniske søkeren forverrer jo forholdene når det er dårlig lys, og den vanlige LCD-skjermen har en av de laveste oppløsningene på markedet. :-? I tillegg er C4000 ca. 400,- billigere, den bruker billigere minne, og har en fantastisk macro-modus. Jeg antar at den enkelte brukers preferanser får avgjøre... For førstegangskjøpere med ambisjoner om å utvikle seg som amatørfotografer ville jeg helt klart ha anbefalt C4000! Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå