Gå til innhold

BK: Kors med snø på


Mazeking

Anbefalte innlegg

Dette er mitt første bilde lagt ut her på akam forumet. Tok en tur på kirkegården i dag i håp om å finne noen bra motiver. Synes dette korset kom greit ut. Det var en del gulskjær i lyset i dag. Har justert levels i photoshop i tillegg til shadows/higlights. Ga den også en liten justering ned på hue/saturation for å dempe gulskjæret. Usikker på om jeg kanskje burde ha plassert motivet en anelse mer til høyre i bildet. Korset står skjevt og heller litt bakover hvis noen lurer på det så det har jeg ikke rettet opp. Var også litt usikker på vinkel på korset i forhold til trærne bak. Burde jeg ha gjort det ene treet mer synlig?

 

Fyr løs. Sikkert en masse annet jeg burde tatt hensyn til :-)

post-25518-1267366220,6524_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det fungerer. Hovedproblemet er at korset ikke er isolert godt fra bakgrunnen. Det kan du fikse med å bruke "smart sharpen" i photoshop eller tilsvarende program. Det vil skarpe opp detaljene på korset og la bakgrunnen være. Alternativt kunne du brukt større blenderåpning og eller større brennvidde.

 

Bortsett fra det er det ikke noe spesielt jeg ville forandret.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for tilbakemelding. Det hele ser kanskje litt grått og kjedelig ut og går litt i et. Håpløst lys den dagen også. Skal se om jeg ikke får justert opp lyset på selve korset litt. Brukte blender 2.8 som er maks på det objektivet.Ser du noe EXIF info i dette bildet eller kom det ikke med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...