chasong Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hjelp, jeg har en pc som er satt opp med XP, en systemdisk og 2 store disker til lagring. Alt formatert med NTSF. Innstallerte nå i ettertid Linux Mint 8 og brukte 100Gb til Ext4 på samme disk som XP (systemdisk) Bruker en WDLive mediastreamer og dette fungerer fint på lokale mapper i Linux, men jeg finner ikke NTSF diskene, selv om disse er monterte og mappene som media ligger i er delte. Er ikke så veldig dreven med linux og trenger derfor tips og hjelp om hvordan dette fungerer/kan fixes...... Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Usikker på om jeg misforstår, men for å få tilgang til NTFS må du ha ntfs-3g installert. Har du det installert? Minns det ikke er installert som standard i Ubuntu, usikker på om det er installert som standard i Linux Mint. Lenke til kommentar
chasong Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Usikker på om jeg misforstår, men for å få tilgang til NTFS må du ha ntfs-3g installert. Har du det installert? Minns det ikke er installert som standard i Ubuntu, usikker på om det er installert som standard i Linux Mint. Ser ut som om ntfs-3g er innstallert som standard i Linux Mint. Jeg har full tilgang til disse diskene fra pc'er, både lokalt og nettverkspc'er (XP,7,Mac,linux)kun WDLIVE som ikke finner diskene (er ok i XP, men ønsker å bruke noe mer stabilt....) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Usikker på om jeg misforstår, men for å få tilgang til NTFS må du ha ntfs-3g installert. Har du det installert? Minns det ikke er installert som standard i Ubuntu, usikker på om det er installert som standard i Linux Mint. Har du "montert" dem? Lenke til kommentar
chasong Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Usikker på om jeg misforstår, men for å få tilgang til NTFS må du ha ntfs-3g installert. Har du det installert? Minns det ikke er installert som standard i Ubuntu, usikker på om det er installert som standard i Linux Mint. Har du "montert" dem? Ja, de er "montert"! (full tilgang til disker/mapper fra LM, har satt aktuell mappe som delt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå