Gå til innhold

Nokia N900

siduc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle kjøpe meg en ny tlf, å det skulle ikke være en Iphone. Så valget falt på en Nokia N900. Den skulle være mye bedre enn alle de andre (også Iphone), men jeg er litt skuffet.

Jeg er ikke noe superdatageni, så alle navna på opprativsystem og alle de andre betegnelsene bryr jeg meg ikke så mye om.

Ikke går det an å sende MMS.

Skjermen hakker når man drar den fram og tilbake (Iphonen er jo helt smooth)

Alle andre telefoner søker opp trådløse nett, så taster man inn nøkkelkoden på nettet, og vips er man tilkoblet. På N900 så er det mye mere inviklet.

Vi sammenlignet bilde vi tok fra N900 og fra en Iphone no i ste, å bildet var mer kornete på Nokian.

Ikke får jeg stemmestyrt GPS heller til den enda.

Så hva er da så MYE bedre med N900 enn Iphonen??

Hilsen litt småfustrert Nokia eier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er laget et mms program til telefonen. Det er ikke det mest brukervenlige da.

Men det skal komme bedre støtte for dette senere.

Wifi'n er eg ening med deg i. Det er kronglete. Har ikke funnet andre programmer for dette enda. Har du oppdatert din?

N900 har fult tastatur. Det i seg selv gjør at en iphone er totalt uaktuelt for min del.

Vet ikke med deg, men eg klarer meg ikke uten no :)

Har ikke merket noe til hakkete oppførsel på min N900.

Men klart du kan ikke akkurat sammenligne et propiertært os som iphone har.

Men Maemo 5 som er et linux os.

N900 vil bli bedre over tid. Det kommer en stor oppdatering til den snart.

Og støtte for Ovi suite kommer en gang før sommern...

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden kjøpte du denne telefonen uten å undersøke ordentlig på forhånd. N900 er den rake motsetningen til en iPhone. Jeg har n900 selv og elsker den, men det er veldig få mennesker jeg faktisk anbefaler den til når jeg selger i mobilbutikken jeg jobber i. Det er og blir en telefon for spesielt interesserte, mens iPhone er mainstream.

Lenke til kommentar

Har ingen hakking i menyer ved scrolling av nettsider eller bilder. Går helt smooth. Skjønner heller ikke hva dere mener med vanskelig nett tilkoblinger. Man trykker på/ved klokka og du kan velge internett tilkobling. Skriver inn wep/wpa kode og den kobler seg til automatisk neste gang. Ett par trykk fir å koble seg til eller fra wlan eller gprs.er ikke wlan tilgjengelig bruker den gprs. Er det vanskelig? fmms er ett program som gjør at jeg kan motta dene ene mms jeg får i måneden.ikke optimalt, men jobbes med.

Hvordan belysning var det du tok bilde i? Enig at det ikke blir kjempe bra bilder i dårlig lys, men optikken er jo overlegen iphone ingen tvil om det, ergo bedre bilder også i skikkelig lys.

har selvfølgelig n900 fordi den egentlig ikke har begrensninger i forhold til alle andre mobiler. Ikke like mye apps som apple og android men de programmene jeg vil ha finnes, med noen få unntak.

Må nok vente på symbian3 og QT blir mainstream før vi får se rikelig med apps

N900 sitt maemo 5 har ett mye større potensiale og muligheter for å kunne tilpasses, utbedres,tweakes enn konkurentene som kjører app i en adskilt "boks".

Lenke til kommentar

Hver gang eg skal koble til en router får eg opp WPS veiviseren.

Har ikke funnet ut hvordan eg kan gå rundt den. Er utrolig kronglete når routern ikke har egen knapp for WPS. Der du må loggen deg inn på den og aktivere det i menyene til nevnt router.

ER ikke det kronglete så vet ikke eg...

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke opplevd faktisk. Uansett wlan jeg har koblet til har den bare spurt meg etter nøkkel, så ferdig. Må være en innstilling ett sted.

Skal google litt.

Edit: Skjønner ikke helt det der. lite info om det på nett. Har du det også slik elcurry

Endret av anordne
Lenke til kommentar

No fant e ut hvordan koble seg på nett med vanlig nøkkel:

meny,

innstillinger,

internett-tilkoblinger,

tilkoblinger,

ny,

neste, (skriv navn)

neste, (søke etter tilgjengelige WLAN-nettverk?)

ja, (velg nett)

neste, (skriv inn nøkkel)

Så er man på nett;)

Så da er det bare å gle seg til det kommer en ordentlig gps med stemmestyring on noen småprogrammer til, så er jeg fornøyd:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...