GLN Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Routeren krasjet, så jeg måtte sette det opp på nytt, men alt er helt likt. Alle de andre pcene i huset får internett via det trådløse nettverket, men ikke pcen min. Har tidligere også slitt med at Acer eNet managment ikke kobler seg automatisk til nettverk, og ikke oppdager nettverk. Men nå finner den nettverket, søker etter IP adresse, men no more. Kjørte nettverksdiagnose og fikk dette: WLAN Hendelse 1. Det trådløse nettverket har ikke kryptering aktivert, og IP-adressen er ugyldig. Mulig årsak 1. Nettverket kan bruke en fast IP-tilordning. 2. Nettverket brukte en filterfunksjon for MAC. 3. Dine omgivelser må muligens bruke PPPoE. Mulig løsning 1. Vennligst klikk her for å reparere forbindelsen. 2. Du benytter dynamisk IP-tilordning (klient DHCP aktivert) og det gjeldende nettverket kan bruke en fast IP-tilordning. Vennligst kontakt en IT-ekspert 3. Nettverket kan ha tatt i bruk en filterfunksjon fra MAC, eller en ukjent nettverkshendelse har oppstått. Vennligst kontakt en IT-ekspert 4. Sjekk innstillingene til din PPPoE-forbindelse. Akkuratt nå sa dette meg ingenting, så trenger hjelp fra noen litt mer internettkyndige sjeler. Har WEP sikret det trådløse nettverket med eget passord. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Om du åpnet cmd-vinduet og skriver "ipconfig", får du da "gateway" på det trådløse nettet? Hva er ip addressen din? Det skal trolig være en 10.*.*.* eller 192.168.*.* adresse, får du noe helt annet? Ett par spørsmål som kanskje er litt meningsløse: Har du nylig byttet passord på nettverket? Har du benyttet ett nettverk som har akkurat det samme nettverksnavnet (SID) f.eks 3com? Er du sikker på at du er koblet til riktig nett? Er det æ,ø eller å i passordet? Har du forsøkt å koble til ett annet trådløst nettverk? Og fungerer det? Kommer pcen på nett med kabel? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Svarer på de meningsløse spørsmålene nå siden jeg er i farten. Det var ikke passord på nettverket før, men etter jeg satte det opp på ny så lagte jeg et nytt passord Nettverket har akkuratt samme SID ja. Det er ikke så mange nettverk å velge mellom så ja. Kobler meg også til det samme nettverket på mobilen(Wifi) Ikke noe æ ø eller å i passordet. Prøvde naboens trådløse nettverk, og det fungerte. Sitter på pcen nå med kabelforbindelse ja. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du må sørge for å legge inn det nye passordet manuelt (høyreklikk). Får du ikke til det, så endre navn (SSID) i routeren og legg inn passord på PC når du får spørsmål om det. Problemet er trolig at PC prøver å koble til nettverket med de gamle innstillingene. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Du må sørge for å legge inn det nye passordet manuelt (høyreklikk). Får du ikke til det, så endre navn (SSID) i routeren og legg inn passord på PC når du får spørsmål om det. Problemet er trolig at PC prøver å koble til nettverket med de gamle innstillingene. Enig. Om du fjerner hele den trådløse oppføringen din og deretter legger den inn på nytt kommer det nok til å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå