findon Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Blitt noen år siden jeg spillte shogun, et spill som var preget av uendelig lang loading på masse småslag som man ikke kunne overlate til maskinen uten å få katastrofale tap, og hvor vanskelighetsgraden var enten helt ok eller klin umulig. Så, napoleon. Tenkte at dette burde være enkelt, men neida. Kjører på med vanskelighetsgraden som er standard, men blir enten konkurs eller nedrent av masse tropper før jeg kommer til tredje byen i italiakampanjen, torino. Lagret etter gode slag og loadet om jeg har gjort noen skikkelige brølere, forsøkt å flytte troppene i alle mulige retninger, men kommer bare bittelitt videre hver gang før det er pån igjen med masse fiender i alle retninger eller er konkurs. Kampene er forsåvidt greie, bare man har kanoner, en hestetropp og litt infanteri samt en bakketopp eller skog, det er på det store kartet jeg sliter. Hva slags strategi skal man bruke? Tror det eneste jeg ikke har prøvd er å plyndre når jeg inntar en ny by, og det er rimelig flaut å tape hele tida Endret 28. februar 2010 av findon Lenke til kommentar
findon Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Tja, etter et døgn med harde kamper ser det ut til å gå litt mere min vei. Rushet på Torino og det ser ut til å være veien å gå Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det er en egen total war del på forumet hvor du kan få mer hjelp Lenke til kommentar
findon Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 tja stod ikke så mye strategi der foreløpig, men skal holde øya oppe Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvis du spør der får du nok hjelp. Har ikke spilt det så mye enda så er ikke inne i så mange strategier. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg kan godt fortelle deg om de historiske strategiene)som sentral makt possision, men indre kominukasjons linjer) Utspreding og konsentrasjon, bruk av krops strukren bruk av kavaleri speding osv. Eller om slag taktikker, som bruke av skrimishes foran linje infanteri, flytte seg med colonne formasjoner, pincher moves, blokking av med kavaleri, bruk av kavleri til å tvinge infanteri i firkant, for å så skyte den i stykker med kanoner og infanteri. Desverre er ikke spillet basert på ekte taktikker og strategier, det er basert på sin egene total war gameplay, så det hjelper ikke å vite noe av det jeg vet. Lenke til kommentar
findon Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 hehe ja, kampene virker å være litt sånn at man må følge spillets regler, så håper det kommer noen store guides tilgjengelig snart. Min største undring så langt er hvorfor disse gutta på hest ikke bare kan gi gutta med kanon god gammeldags grisebank, istedetfor å stelle seg opp på linje 50m unna og lade gevær.... neida, soldater kanke tenke sjæl gitt Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Be kavaleriet ditt bare om å kun bruke melee. Da skyter de en salve på vei bort før de tar sverdene og girt artilleriet skikkelig juling. Det er veldig viktig å bruke høyder til sin fordel. Sett kanoner der, og hvis det er flatt kan du ha kanonene nesten midt imellom linja de. Et par canister shot og motstanderens moral er dårlig og et par lik pynter bakken. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det at de bruker carabiner under slag er også fantasi. karabiner og musketter ble av kavaleriet bare brukt under kampanje bevegegelser, når lettkavaleri reiste rundt foran og på siden av hærene for å speide, da kunne et skudd med karabin være en fin måte å jage bort ennet lett kavlaeri. Men når fulle slag var i gang, ble alt kavaleri brukt på samme måte, med sverd og sabel. en karabin er så unøyaktig at de ikke er brukanes til å faktisk derpe noe betydlig mengder med fiender. Tungt kavaleri som så godt som aldri ble brukt til speiding, brukte nesten aldri karabinene sine, faktisk var de mange som la igjen skyte våpene sine, mange gadd ikke en gang bruke pistoler. flere prøvde å legge igjen karabiner og pistoler, men sjefene var ikke altid like glade for det, selv om våpene aldri ble brukt skulle de liksom ha skytevåpen. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Har ikke lest igjennom, men kan hende denne guiden hjelper deg http://www.totalwar.com/napoleon/gameinfo/campaign_guides.php?t=EnglishUK Lenke til kommentar
findon Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Takker, den sida til totalwar er litt halvferdig, men den guiden der hadde hvertfall 5-6 ting jeg ikke hadde tenkt så mye på! Spillte -nesten- igjennom italy nå tror jeg, men manglet etpar runder før jeg nådde siste byen da jeg ble distrahert av noen opprørere og småhærer som herjet med noen byer bak i periferien.. Har lært mye, men det er sin egen lille sjanger dette greiene. Ser ut som det er komplisert nok til at det kan bli riktig så gøy å spille igjen og igjen, men at det ikke nødvendigvis er selvforklarende mens man går i lære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå