iverha2 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Knebøy, markløft, benkpress, militærpress. Desse er øvelsane eg gjer på trening, måndag/onsdag/fredag. Markløft på en eller to av dagane. 1. Er det nokon øvelsar eg manglar? (dvs musklar som ikkje blir trent.) 2. Er det greit å gjere alle øvelsar samme dag, eller blir det overkill? Føler for å sette inn barbell row (omvendt roing på norsk??), men det blir kanskje overkill viss eg trener det samme dag? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Veldig bra at du fokuserer på baseøvelser! Jeg ser du mangler trening for øvre del av ryggen. Jeg vil lagt inn Chin/Pull-ups og Barbellrow, det blir ikke overkill. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Jeg tror ikke det er så lurt med tunge markløft 3 ganger i uka, med mindre du er veldig erfaren og veit nøyaktig hva du driver med. Det gir en veldig stor belastning på kroppen. Jeg anbefaler deg å ta en titt på dette programmet som inneholder akkurat de øvelsene du har lista opp + chins/nedtrekk og stangroing som Sebbe sa. Endret 28. februar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Trur eg legger inn barbell row i treningsøkta, er det greit å køyre det tre ganger i veka saman med dei andre? Sir-Andy, markløft er den øvelsen eg definitivt får til, men som eg skreiv så tar eg berre den ein eller to gongar i veka. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Åja, så ikke at du hadde skrevet det Kikka på programmet jeg linka til? Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Ja, gjorde det, men spørsmålet var eigentleg om det blir for mykje på ein dag om eg gjer dei øvelsane. Så langt er det eit svar på at det går fint. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Knebøy, markløft, benkpress, militærpress. Knebøy trener buttloks (rumpeballene baby) fram side lår og nedre del av ryggen Markløft trener bakside lår, spine (altså, hele ryggen), rumpe, biceps Benkpress tar for seg bryst, triceps og skuldre Milltær press tar for seg hele skulderen (både bak og framme), litt øvre del av brystet og trapz (nakke, øvredel av ryggen) Hvilken muskler mangler du? Legger og direkte trening på øvre del av ryggen vingene og trapz. Som du kanskje ser, så tar faktisk markløft og knebøy %80 av kroppen. Slik ville jeg ha hatt det; Knebøy, markløft, benkpress, milltær press, stang roing. 1. Er det nokon øvelsar eg manglar? (dvs musklar som ikkje blir trent.) Stangroing, legger hvis du vil. 2. Er det greit å gjere alle øvelsar samme dag, eller blir det overkill? Det funker å gjøre alle øvelense på en og samme dag. Blir kanskje litt tungt. Men gjør du dette 3 ganger i uken, så er det way overkill. Begynner å grøse av hvordan ryggen din hadde vært hvis du gjor 3x markløft i uken. Endret 8. mars 2010 av Pijus Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Fekk svar på stronglifts-forumet, og alle meinte det var way overkill og gjere dei øvelsane samme dag. Har uansett begynt på stronglifts-programmet, så ingen fare med det her lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå