AllFather Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Vi er to kompiser som tenkte å ta en 4 ukers kjøretur rundt omkring i Europa (kanskje lenger? ) Vi har begge biler (jeg en kuga og en H2) og han en a4 og en a6, men vi har helst ikke lyst til å bruke disse bilene. Vi tenkte at det er bedre å kjøpe en "bruk og kast" bil til en billig peng, går den i stykker så er det ikke noe å bry seg om. Regner med å kjøre litt rundt omkring, fjellandskap og små steder. Overnatte litt på hoteller og litt i telt, og vi er begge glad i både fisking og jakt. Tenkte på å bare bruke småpenger på en bil siden vi ikke har tenkt å ha den så lenge da vi vurderer å kjøre så langt vi vil og kan, også reise hjem med fly. Prisklasse ca 50,000kr. Trenger i utgangspunktet bare en 2seter, men jeg kunne ha tenkt meg å ha 4x4 da vi ikke altid kommer til å kjøre på "hovedveier". Noen som har forslag til biler og/eller hvor bilen bør kjøpes? Hvordan er det å kjøpe bil i utlandet uten å ta den med seg hjem igjen til Norge? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvorfor ikke bruke en av de dere allerede har? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Kilometer, slitasje og at vi kan fly hjem. Dessuten bruker hummeren minst to liter på mila Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 renner det penger hos deg? Bare lurer Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Hva relevanse har nå det? 50,000 kr for to voksne mennesker i jobb er ikke mye penger å sette av på 1.5år..... Spørsmålet er forsatt hva type bil folk anbefaler og hvordan det fungerer å kjøpe bil i utlandet uten å importere den til Norge. Er vel noen her som har bosted eller har hatt et i det store utland? Lenke til kommentar
Muku Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Opplegget deres høres morsomt ut. Her kommer noen forslag til. Alle med 4x4 Hva med denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21136348 eller en robust bil som http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21046865 Denne går også veldig bra: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21018535 Hva synes dere??? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Av de så var vel Pajeroen mest aktuell, skal ha med både camping og fiskeutstyr, kanskje også jaktrifler/hagler, men der må vi nesten undersøke restriksjonene. Vet vet ikke noe om kjøp av bil i utlandet som et alternativ?. Generelt sett så får man mer for pengene der, selv på billige biler som dette Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 En Toyota Hilux skal det en god del til for å ødelegge ..... skaff dere en 2.4l diesel ..... Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Jeg blir overrasket hvis verditapet på Kugaen eller en av Audiene er større enn 50.000,-, så jeg tror nok jeg ville prioritert annerledes. Uansett: Det vil sannsynligvis være forsikring som er vanskeligst å få i stand som utlending. Registrering kan kanskje også være et tema, jeg tipper det varierer fra land til land. Ville sjekket opp disse to tingene før avreise, kjipt å bruke halve ferien på å finne ut av det. Jeg tror det økonomisk gunstigste vil være å plukke seg ut et av de store landene, f.eks Tyskland eller Frankrike, fly ned til en by langt nord (Lübeck, Kiel, Paris) og kjøpe bilen der. Regn med å bruke et par hverdager på å få dette i orden, forutsatt planlegging på forhånd så dere kjenner rutinene. Idéen er da at dere kan kjøre Europa rundt, og selge bilen i andre enden av landet. Frankrike strekker seg jo f.eks helt ned til Middelhavet. Selv om man ikke får beste prisen på den måten bør det være kurant å få solgt bilen cash hos en bruktbilsjappe.. For 5000 Euro i Tyskland får man etter hva jeg kan se med et kjapt søk både Audi S4, S6, Subaru Impreza turbo, Toyota Land Cruiser og mye annet artig med 4x4.. EDIT: Jeg vet f.eks at det er vanskelig å få kjøpt bil i England uten å ha papirer på at man har fast bostedsadresse der. Vet ikke hvordan det er i resten av Europa. Mange dansker har jo f.eks tyskregistrert bobil stående i Tyskland for sine Europaturer.. Endret 2. mars 2010 av dsgf Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Lær av Top Gear-gutta som kjørte i Bolivia, i ørken, fjell over 5000 m over havet, vann mm. Eldgamle Range Rover, Land Cruiser og en Suziku et eller annet. Både Range Roveren og Land Cruiseren klarte seg faktisk, etter en del problemer. http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/612706 Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Kjedelig om man får like mange problemer som han hadde med Land Cruisern hehe Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Noen forslag til sider i feks tyskland vi kan snuse på biler? Lurer på å sende forespørsel til mitt forsikringsselskap om de forsikrer utenlandske biler Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Noen forslag til sider i feks tyskland vi kan snuse på biler? Lurer på å sende forespørsel til mitt forsikringsselskap om de forsikrer utenlandske biler Sjekk http://www.tyskland.org/bruktbil_i_tyskland.htm Masse fine sider som er linket til derfra:) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Knall, takk for link. Så var det å friske opp på tysken da, bare 15 år siden jeg brukte den sist. Ich bin ein berliner! Jeg er en berlinerbolle! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvorfor ikke en e30 325ix? Mye morro for pengene der! Men om den kommer seg så godt offroad tviler jeg på. Men på veiene nedover i europa ville jeg ikke vurdert noe annet enn en bmw med litt motor Som du skrev over så skal dere fiske og slikt, så regner med dere skal ut i skogen. Pajero, patrol og hilux er jo gode kandidater når det kommer til litt ugjevnt terreng. Men tror ikke du kan få forsikret en bil på deg selv når du ikke bor i landet, isåfall må dere leie bil eller noe lignende. Kan jo høre med en som selger bil om dere kan betale han for å leie bilen eller lignende. Men du snakket også om å selge bilen når dere er lenger nedi europa og så ta fly hjem, så er kanskje ikke helt det dere tenkte, men er nå iallfeall verdt å ha i bakhodet. Men er nok verdt å forhøre seg med forskjellige land der nede, og se hva reglene for sånn er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå