Gå til innhold

Hjelp, holder på å montere hovedkort.

Anbefalte innlegg

Har et problem.

Jeg har et A7N8X deluxe kort som jeg akkurat har montert inn i kabinettet. Problemet er at jeg finner ikke ut hvor jeg skal sette +12V-kontakten (p4 kontakten). Er det mulig at jeg ikke skal montere den i det hele tatt? Finner ikke noen plass å sette den på. Det er også en annen kabel jeg ikke finner ut hvor skal stå. Den ser helt lik ut som ATX/12V-kontakten (samme opplegg med en klips dings på den ene siden) og er omtrendt like bred som en standard hard disk power kabel.

Noen som kan hjelpe meg ? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

refererer til guiden om pc-bygging her på hardware.no

"For nesten alle Pentium 4-hovedkort og nyere kort for AMD må man også plassere +12V-kontakten, som er avbildet over. På folkemunne er denne ofte kalt "P4-kontakten" fordi den ble innført i forbindelse med Pentium 4-baserte hovedkort for en tid tilbake."

Gjelder nok ikke bare Pentium baserte systemer

Lenke til kommentar
Har et problem.

Jeg har et A7N8X deluxe kort som jeg akkurat har montert inn i kabinettet. Problemet er at jeg finner ikke ut hvor jeg skal sette +12V-kontakten (p4 kontakten). Er det mulig at jeg ikke skal montere den i det hele tatt? Finner ikke noen plass å sette den på. Det er også en annen kabel jeg ikke finner ut hvor skal stå. Den ser helt lik ut som ATX/12V-kontakten (samme opplegg med en klips dings på den ene siden) og er omtrendt like bred som en standard hard disk power kabel.

Noen som kan hjelpe meg ? :roll:

Asus A7N8X Deluxe har ikke tilkobling for +12v kontakt. Den andre "omtrent like bred som en standard hard disk power kabel" kontakten (Auxpower) skal du heller ikke koble noe sted. Det er bare den ene standard ATX strøm-kontakten som skal benyttes på A7N8X Deluxe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...