trakten Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Er det noen som vet om det er mulig å ta utveksling i USA i et eller to semestre ved UiO? Slik det står på hjemmesiden under utvekslingsavtaler med det odontologiske fakultetet så har de ikke noen avtaler med skoler i USA, men jeg vet at UiB har det.. Er det likevel mulig å organisere noe utveksling på egenhånd uten noe avtale med UiO? Lenke til kommentar
Mattrix Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Spørsmål: Er det mye matte på tannlege studiet? Og er det i såfall vanskelig? Får 5 i S1 og S2. Er det viktig med biologi 2 i siden det ikke omfatter anatomi? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Er litt statistikk på første året, og du rekner litt på kjemiske konsentrasjoner og farmakokinetikk i biologiske basalfag (som er ett samlet fag ved UiB, basically kjemi, biologi og noe fysikk i ett fag). Ellers er det svært lite matte. Lenke til kommentar
Mattrix Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Vet noen hvordan snittet er for studenter ved de ulike universitetene (UiT, UiB, UiO)? Kan man få jobb selv med dårlige karakterer etter endt utdanning? Vet ikke nivået på studentene. Om det liksom handler om å bestå eller for kun A'er. Lenke til kommentar
EgElskarNynorsk Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Vet noen hvordan snittet er for studenter ved de ulike universitetene (UiT, UiB, UiO)? Kan man få jobb selv med dårlige karakterer etter endt utdanning? Vet ikke nivået på studentene. Om det liksom handler om å bestå eller for kun A'er. Jeg lurer på det samme. Har hatt min første eksamen og det gikk egentlig ikke så glatt som jeg skulle ønske det hadde gått... Lenke til kommentar
trakten Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Noen som vet om hvilke karrieremuligheter det er innenfor odontologi utenom det å jobbe som praktiserende tannlege? Eventuelt noe innenfor næringslivet? Finnes det muligheter for etterutdanning i utlandet? Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Hvordan går det fremtidige studenter ved det ondontologiske fakultet? Hvordan ligger dere ann snitt messig? karakterer? Mye som beskymrer meg... :/ Lenke til kommentar
EgElskarNynorsk Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Hvordan går det fremtidige studenter ved det ondontologiske fakultet? Hvordan ligger dere ann snitt messig? karakterer? Mye som beskymrer meg... :/ Mener du snittet for å komme inn på studiet? Hvis det var spørsmålet, gikk ihvertfall snittet litt ned ved UiB fra 2014 til 2015... 54,9. Lenke til kommentar
Mattrix Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 H*n mente nok karakterer for tannlege studentene Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Ja, jeg mente karakterer (dere som ender går i VGS). Jeg er virkelig redd for at inntakskravene skal øke betraktelig mye framover med tanke på størrelsen på årskullene. Går VG2 så har 1 og 1/2 år igjen. Tanken på å stryke på norskeksamen neste år er skremmende stor. Endret 13. mars 2016 av Gluestick Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Poengkravet for førstegangssøkere har vel holdt seg stabilt mellom 5,4 og 5,6 de siste fem årene. Så lenge du har generell studiekompetanse, snitt over kravet, matte S1+S2 eller R1, kjemi 1+2 og fysikk 1, så kommer du ganske sikkert inn. Om du ligger rett under grensen er det fortsatt gode muligheter å komme inn, siden det ofte er mange som sier nei eller trekker seg før studiestart. Du vil da få beskjed om hvor på ventelisten du ligger. Det vil alltid være noe variasjon. Og tannlegestudiet er ikke for alle, det er et hardt studium med mye arbeid. Endret 20. mars 2016 av TheSnidr Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Hei, takk for svar! Er du tannlegestudent? Isåfall hvilke universitet? Hvilke del av matematikk er viktig ? Statistikk kanskje? Jeg hører at matematikk er nesten av uvesentlig betydning på odontologistudiet. Kjemi herjer vel på toppen? Hvor vanskelig er den fra Kjemi 2 f.eks.? Har dere generell kjemi som fremtidge kjemikere med bachelor? Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Bump! Få litt liv i denne tråden Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hei! Er tannlegestudent på UiB ja! På studiet har man statistikkeksamen på andre semester. Kjemi og biologi er slått sammen til ett fag kalt Biologiske basalfag, hvor man i stor grad går gjennom pensum fra videregående kjemi og biologi, samt mer i dybden i enkelte områder. Det er også en rekke labkurs. Hele studieløpet er tilgjengelig på UiB sine nettsider Lenke til kommentar
Mattrix Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hvordan er karakterene til studentene? Kun A'er. Eller handler det om å bestå for de fleste? 1 Lenke til kommentar
Drømmer21 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Er det noen som har stått på venteliste i Oslo og kommet inn? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Hvordan er karakterene til studentene? Kun A'er. Eller handler det om å bestå for de fleste? Gjennomsnittet ligger mellom B og C på de fleste eksamener. I ett fag, protetikk, har gjennomsnittet ligget mellom C og D de siste årene, og ingen har fått A på fem år. Noen personer holder seg i det øvre sjikt, andre ligger i det lavere sjiktet, og noen varierer fra eksamen til eksamen. Er vel som på de fleste studier. Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Er det mulig å få skikket på type eksamener? F.eks. i biologiske basalfag? Forresten, hvorvidt må du være flink med hendene ? For å ta et eksempel: Må du i være i stand til å skrive navnet ditt noenlunde fint med den skjevhendte? osv.. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Eksamen i biologiske basalfag 2014: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41252865/Sensorveiledning_BIOBAS_v2014.docx Eksamen i kariologi 2014: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41252865/Kario_2014_Mi_side_utlegg.pdf Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Eksamen i biologiske basalfag 2014: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41252865/Sensorveiledning_BIOBAS_v2014.docx Eksamen i kariologi 2014: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41252865/Kario_2014_Mi_side_utlegg.pdf Takker så mye! Synes at eksamen i biologiske basalfag ser sykt kos ut . Trodde det skulle være litt mer matte? Jaja, men ellers ser pensumet greit ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå