Sven_SR Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg har en EEE 1000h ("standard oppsett", men med 2gb minne) som jeg nå primært har stående koblet til TV'en i stua og bruker den som "mediesenter". Dette fungerer faktisk overraskende bra, men unntak av mer høyoppløselige filer. Enkelte (men ikke alle) 720p filer hakker og pixeleres kraftig, andre 720-filer går bra. Bruker nå nyeste VLC til å spille av filene. Er det noen som har tips om andre avspillere eller andre ting jeg kan gjøre for å klare å spille av også mer høyoppløselige filer? Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Nå veit jeg ikke hva slags grafikkort maskina di har, men det er mulig å få til GPU-akselerert avspilling på nyere kort. Ellers har jeg god erfaring med bruk av K-lite Codec Pack sammen med Media Player Classic (følger med om du laster ned K-Lite Standard). Kjører det meste av 720p uten hakking på en gammel laptop jeg bruker der både VLC og WMP ofte sliter. http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm (Og litt småpirk - jeg ville valgt enten netbook eller nett-pc) Endret 28. februar 2010 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
Wartortle Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Jeg bruker en Asus EEEbox B202 som mediecenter hjemme. Den har tilsvarende spesifikasjoner som netbooken du nevner. Etter at jeg innstallerte coreavc fungerer h.264-videoer i 720p som en drøm. http://corecodec.com/products/coreavc For tiden har de dessuten codecen på tilbud til ~10$ Ikke bare bruker jeg coreavc på mediacenteret mitt, men også på alle andre PCer jeg har. Mindre stress på prosessoren, og dermed mindre varme og lengre batterilevetid. Anbefales på det varmeste ^^ ALT dette er selvfølgelig forutsatt at videoene du ønsker å spille av er i h.264-formatet. Hvis ikke er coreavc lite vits Endret 3. mars 2010 av takeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå