Bearar Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Bare for å dele litt erfaring: Vår 96' Caravelle 2.5 TDI bråker vesentlig mindre enn vår 05' 2.5 transporter. Dette kan ha noe med polstringer o.l å gjøre, men utvendig er det fortsatt en penere og også lavere motordur i den gamle kontra den nyere. Det har forresten vært mye vanskeligere å starte 05'en nå i kulda. Den gamle har starta på første hver gang, uten motorvarmer. Den nye får man omtrent ikke igang uten. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Min 1.8T bruker vel rundt 0.6 på langkjøring, litt mer på blandet (kjører ikke så mye i by så er usikker). Synes ikke det er så ille. Jeg vet ikke med andre som påstår at dieselkaklingen ikke er merkbar på nyere motorer, men jeg hører lett om det er diesel eller bensin. Lyden er riktignok ikke så framtredende på nyere biler, og absolutt ikke sjenerende på noen måte, men jeg mener man kan høre at det er en diesel. Nå skal jeg bytte ut 1.8T med en 2.0TDI så jeg er på ingen måte negativ til diesel. Kaklingen er helt ekstrem på nyere Transporter hørte jeg her om dagen. Finnes jo ikke lyddempende materialer i bilen! Synes det er litt festlig jeg, da! Lenke til kommentar
halaa Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Min 1.8T bruker vel rundt 0.6 på langkjøring, litt mer på blandet (kjører ikke så mye i by så er usikker). Synes ikke det er så ille. Jeg vet ikke med andre som påstår at dieselkaklingen ikke er merkbar på nyere motorer, men jeg hører lett om det er diesel eller bensin. Lyden er riktignok ikke så framtredende på nyere biler, og absolutt ikke sjenerende på noen måte, men jeg mener man kan høre at det er en diesel. Nå skal jeg bytte ut 1.8T med en 2.0TDI så jeg er på ingen måte negativ til diesel. Kaklingen er helt ekstrem på nyere Transporter hørte jeg her om dagen. Finnes jo ikke lyddempende materialer i bilen! Synes det er litt festlig jeg, da! åssen merke er 1.8T din? 0.6 er ikke verst i det hele tatt synes jeg. om audi A6 eller vw passat 1,8T bruker 0.6 vil jeg gå for en av dem. Endret 2. mars 2010 av halaa Lenke til kommentar
halaa Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) takker Bjerknez og alle andre. Endret 2. mars 2010 av halaa Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvem er det egentlig som bryr seg om hvordan lyden i motoren er? Eneste jeg ikke tåler åv lyd er frieksos. Jeg kan ikke sammenligne biler med traktorer, det er vesentlig med forskjell på dieselbil og en traktor. Dessuten høres ikke nye traktorer ut som traktorer lengre..... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg bryr meg om hvordan lyden i motoren er... Hvis du starter opp en Touran etter en natt i -20C så høres den faktisk akkurat ut som en traktor. Men det varer heldighvis bare ett par minutter. Har jo ikke noe å si utover selve lyden... men lyden er irriterende. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hva forventer du av en VW da, er ikke slik på Opel Vectra 2007 mod. Og det er 1 sekund med kakkling på min 94 Astra akkurat i det den starter. Kakkler akkurat 2 ganger. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hva forventer du av en VW da, er ikke slik på Opel Vectra 2007 mod. Og det er 1 sekund med kakkling på min 94 Astra akkurat i det den starter. Kakkler akkurat 2 ganger. Akkurat som min da... Første sekundene kakkler den, og de nesteminuttene blir den gradvis stillere. Når motor er varm, så har jeg derimot ingen problemer med lyden... men man hører tydelig at det er en diesel da... Jeg kjørte en 2007mod. Opel Saphira (en slik 7-seter) som leiebil i en uke i Finnmark for ikke lenge siden. Den kaklet like ille som Touran'en når det ble kaldt nok. Er nok bare vi to som har forskjellige oppfattninger av hva man mener er kaklink. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 åssen merke er 1.8T din? 0.6 er ikke verst i det hele tatt synes jeg. om audi A6 eller vw passat 1,8T bruker 0.6 vil jeg gå for en av dem. Har en Passat stv. 2000 modell. 0.6 er på normal kjøring, kjører jeg litt mer "inspirert" på landeveien kryper den opp på ca. 0.7. Jeg synes det er helt greit! Lenke til kommentar
halaa Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 åssen merke er 1.8T din? 0.6 er ikke verst i det hele tatt synes jeg. om audi A6 eller vw passat 1,8T bruker 0.6 vil jeg gå for en av dem. Har en Passat stv. 2000 modell. 0.6 er på normal kjøring, kjører jeg litt mer "inspirert" på landeveien kryper den opp på ca. 0.7. Jeg synes det er helt greit! måtte ha vært noe feil med sedan 1.6 min brukte 0.75 på lang og ganske pen kjøring. stv er jo ikke noe lettere enn sedan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå