War Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Noen som driver med benkeskyting her inne? http://www.benchrest.no/ Jeg skal prøve meg i jegerklassen. Regelverk Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 æsj, du trenger ikkje vere god til å skyte for å treffe med benk.. I benkskyting er det den som bruker mest på våpenet og er ein jævel på å pusse som vinner. Men eg skyter DFS skyting Lenke til kommentar
War Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Nja, det handler vel mer om å finne de rette våpendelene og få en børsemaker til å sette sammen og tilpasse og kikkerten er dyr. Disse tingene er penger, penger og penger. Men så har du jo den største jobben som er å vente på rett vind, kulebane, lade og tilpasse egene patroner med rett type krutt, hylser og kuler. Det er mange standard rifler som ikke er tilpasset noe som har vunnet gull. DFS meldte jeg meg inn i men hørte ikke noe på 1 år så skrinla dem. Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ja, det er det eg meiner.. Det er dei med mest penger, og dei som bruker mest tid til å finstille våpenet som vinner. Ja, klart det trengs litt skills for å lade, pusse, stille på skruer og passe på vind, men du det er ikkje så masse som skal til for å skyte. Du meldte deg inn i DFS og hørte ikkje noe frå dei, så du slutta? Klart du ikkje hører noe frå dei. Dei har 700.000 (?) medlemmer og har ikkje så masse kontakt med dei. Du må ta litt iniativ sjøl. Melde deg inn i eit skytterlag og begynn å gå på stevner, så hører du sikkert fra dei Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Meldte meg inn i 2 skytterlag i Trondheimsområdet. Hører ikke noe fra noen av de, har purret på mail. Så meldte meg inn i Nidaros benkskytterlag istedet og der ble jeg tatt imot med ladde børser. Fikk medlemsavgift, info og hjelp fra dag 1. Jeg er pistolskytter fra før og trener på banen vedsiden av og i klassen "jeger" kan man skyte BR med et billig våpen da den kar visse krav som utelukker 999999 dollar -børsemaker-tighting. I de andre klassene må man nok ut med 40-50k + kikkert til 20k. Kan virke som en rikmanssport. Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Wow, høres veldig dårlig ut... Det er eit sånt skytterlag i nærheten av her eg bor. Alle som begynner å skyte for det slutter alltid etter eit par måner, og begynner i vårt i steden for 70k berre for å starte virker rimelig dyrt ja.. Så må du kjøpe god amunisjon også. Men all skyting er egentlig veldig dyrt. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Man lager ammoen selv, dvs bruker lang tid på en patron, polerer,dreier,pusser, rett krutt, rett kule, rett lengde, rett alt. Som sakt så er inngangsbiletten høy på enkelte klasser, men i jeger skal man liksom stille med den børsa man har innen for vektkravet = egentlig 5-10k ish. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg ser helt klart at det der sikkert er drit fett å drive med, men misliker ting som avgjøres med pengemakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå