Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ute på byen i Bergen

Gjest rart

Anbefalte innlegg

er forumbruker selv, men skriver denne anonymt.

altså hva er det det går i med at det er så mange utenbys fra som enten har kjærester eller er på besøk og ikke studerer? får håpe det var ett engangstilfelle og at jeg treffer på flere single neste helg(men ja, det kan hende at jeg startet for seint. driter stort sett i sosialt press når jeg er full og det er mange på dansegulvet(pleier da og å være mindre folk som sitter), men tydeligvis ikke når det er for tidlig. hva er det beste å gjøre da? ha mindsettet klart på at de ikke husker noe fra den kvelden?) forresten så prøvde jeg teknikken med:"er du singel?" for så å gå for kysset. Hun trakk seg unna og sa "wow, rolig". Men uansett, veldig gøy. skal prøve den igjen snart(får ikke smileyene til å virke, så beklager at det blir uttryksløst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, viss det er denne helga du har vore ute. Så har du vel kanskje vore litt uheldig med timinga di. Da det er vinterferie andre plasser i landet og er kanskje da, altså på besøk osv.

Om du starter for seint er vel noko som forandrer seg frå gang til gang det. Ingen helg er like vettu ;)

Ellers så er det vel berre å sjå seg ut nokon, og så gå for det. Fokuser på 1 utvalgt. Og ikkje fly rundt på alle som er i lokale, så går det nok før eller seinare.

PS: Billy Bob har eit godt poeng:P men må vel begynne på ein plass.

Kan vel heller ikkje utelukke at TS har eit par innabords når dette blei lagt ut.

Endret av K-van
Lenke til kommentar

Jeg har lest innlegget, men er usikker på hvor trådstarter vil?

hadde fått litt innabords, så tenkte ikke på at det var vinterferie og at det derfor var mange utenbys fra. Men det var og ett spørsmål om mindsett i innlegget.

Lenke til kommentar

Mindsettet "forresten så prøvde jeg teknikken med:"er du singel?" for så å gå for kysset." er latterlig. Kanskje droppe den neste gang.

det var jo kjempegøy :p. vi lo nå godt begge to. Gøy å være leken vet du...Genial åpner. skaper latter, godt humør og er vel en fin icebreaker? dessuten er dette noe jenter ikke er vant til skjer, så man skiller seg ut fra bunten...

Lenke til kommentar

Når du og 10.000 andre som har lest PUA bruker "mindsettet" så vil du nok etterhvert treffe en del som har opplevd det tidligere. Det er jo ikke akkurat en "revolusjon".

er jo ikke sikkert så mange som bruker den spesifikke ;)? sikker på at det er så stort tall? men slikt finner man vel ut etterhvert...

Lenke til kommentar

Du er nok ikke alene nei. PUA er litt for godt utbredt og The Game har vært i butikken i mange år, og like mange år som kultbok. Problemet er da at "alle" prøver seg på de samme tilnærmingsmåtene og sjekkereplikkene, eller bruker opplærte metoder for å snakke med andre mennesker.

Prøv og gå ut når ikke alle er hjemme på vinterferie og ta en litt mer avslappet holdning til tilnærming, så blir det nok bedre skal du se.

Lenke til kommentar

Du er nok ikke alene nei. PUA er litt for godt utbredt og The Game har vært i butikken i mange år, og like mange år som kultbok. Problemet er da at "alle" prøver seg på de samme tilnærmingsmåtene og sjekkereplikkene, eller bruker opplærte metoder for å snakke med andre mennesker.

Prøv og gå ut når ikke alle er hjemme på vinterferie og ta en litt mer avslappet holdning til tilnærming, så blir det nok bedre skal du se.

er ute hver helg, så det er ikke noe prob ;). tenkte akkurat da ikke over at det var vinterferie :p. når du tenker på avslappet tilnærming, tror du ett sticking point jeg har, er at jeg tenker at "nå skal jeg sjekke"? ang. The Game, hvilken kategori er den i? hvis det nå er mulig å finne den i en bokbutikk...

Lenke til kommentar

Boken The Game står enten under helse og livsstil eller roman/fiksjon.

The Game hos Bokkilden.

Hva som er "the sticking point" for deg vet eg ikke, men du må ikke forvente at PUA-teknikker fungerer "out-of-the-box" for hvem som helst. Slapp av, ikke fokuser på sjekking, prøv å ha det gøy, spre glede og inkluder andre.

Lenke til kommentar

Jeg har mange venninner som ikke er singel når det kommer en klyse og prøver seg på byen. Ellers er de fri og frank ;)

hvordan sier de det da? bare slenger det ut (hvordan i så fall?)? hva legger du i klyse? å tolke kroppspråket deres da skal nå være lett. hvis dine venninner faktisk sier det, da må de være blant de få som tenker:"I hope I won't get swept off my feet today" :p

Lenke til kommentar

Bare så jeg får nevnt det, hele PUA tråden og konseptet bak det er patetisk. Hvis du ikke greier å skaffe deg en dame på annet vis enn å lese bruksanvisning så tror jeg ikke du er klar for det.

jeg tror nok at den eneste som er patetisk her er deg som rakker ned på andre. kødder du? da er jeg aldri klar for det :'(.

så noen kan få kjæreste og rote rundt når de er 17/18 og under det, mens de som er over 20, nei de er ikke klar for det bare fordi de har bruk for litt ekstra hjelp? Fantastisk logikk :p.

Lenke til kommentar

Bare så jeg får nevnt det, hele PUA tråden og konseptet bak det er patetisk. Hvis du ikke greier å skaffe deg en dame på annet vis enn å lese bruksanvisning så tror jeg ikke du er klar for det.

jeg tror nok at den eneste som er patetisk her er deg som rakker ned på andre. kødder du? da er jeg aldri klar for det :'(.

så noen kan få kjæreste og rote rundt når de er 17/18 og under det, mens de som er over 20, nei de er ikke klar for det bare fordi de har bruk for litt ekstra hjelp? Fantastisk logikk :p.

Det var ikke det jeg skrev. Jeg rakker ned på PUA konseptet. Og jeg sa ikke at det er dumt med hjelp, men det finnes ingen bruksanvisning på dette. Hvis du sitter å bruker den så blir hele konseptet falskt, og forholdet til personen kommer aldri til å vare. Sa heller ingenting om alder, det gjelder så vel umodne 15 åringer som umodne 25 åringer.

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg skrev. Jeg rakker ned på PUA konseptet. Og jeg sa ikke at det er dumt med hjelp, men det finnes ingen bruksanvisning på dette. Hvis du sitter å bruker den så blir hele konseptet falskt, og forholdet til personen kommer aldri til å vare. Sa heller ingenting om alder, det gjelder så vel umodne 15 åringer som umodne 25 åringer.

Eg er enig med deg i at det finnes ingen absolutte bruksanvisninger, men eg er ikke enig med deg i kritikken av PUA.

Eg kan forstå at folk får feil inntrykk av PUA når man ser annenhver person ute bruker mindre innøvde teknikker for å komme i kontakt med jenter, og alle bruker så og si samme "oppskrift". Med visse mindre modifikasjoner. Men disse personene har missforstått PUA-konseptet, i mer eller mindre grad, i sitt helhjertede forsøk på å få seg et nummer.

Så mitt forslag er at du setter deg inn i hva PUA er, før du kritiserer det, og om du absolutt må kritisere noen for PUA, så får du kritisere de som tror at det holder å lese ei bok for å bli den nye Don Juan.

Folk som ikke kan det de prøver å drive med finnes over alt. Eg kritiserer ikke fotball fordi en gjeng ungdommer spiller dårlig på den lokale idrettsplassen. Det bør ingen gjøre.

Lenke til kommentar

pua stuff fikk meg vel til å kunne by på meg selv litt mer. I starten gikk jeg rundt som en tulling å prøvde ting direkte fra bøkene, funket veldig sjelden. Etterhvert som tiden gikk, brukte jeg bare ting jeg trivdes med selv. Å lure folk i seng med slitne gloser virker litt sært. Funker det dårlig å være seg selv, så får man prøve å bare gjøre seg selv litt mer spennende, uten å måtte lyve i fleng om alt. Ikke ta alt så veldig høytidelig og se heller ikke på damene som et erobringsobjekt. De er mennesker som oss gutta de og ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...