Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc , bare piper

Anbefalte innlegg

Hei, har aldri bygget pc før , og dette er første gangen. Jeg vet jeg har gjort noe feil , men usikker på HVA!? slenger på de komponentene jeg har brukt først.

Minne

DVD-BRENNER

STRØMFORSYNING

SKJERM

HOVEDKORT

SKJERMKORT

PROSSESOR

HARDDISK

KABINETT

SLIK.

:598050.jpeg

første jeg gjorde var sette inn prosesoren og viftaog som dere ser er kabelen fra vifta satt inn i "CPU FAN" så dette er nok ikke problemet ,

598054.jpeg

deretter satte jeg inn strømforsyningen , minne og skjermortet:

her skal det d ikke være noe problem ?

598055.jpeg

Så tok jeg pci express kabelen fra strømforsyningen å koblet til skjermkortet slik

598058.jpeg

Her har jeg satt strøm til hovedkortet

598060.jpeg

Alle Sata kablene jeg ikke vet helt hvor skal. det skal en fra cdrommet så til sata porten på hovedkortet , også skal det en fra hardisken til hovedkortet. MEN , er det samme hvilken sata port?

598064.jpeg

her er da en av kablene fra viftene (3 vifter + cpu vifta) de munnstykkene tok jeg av siden det ikke er noe port som passer , men problemet da var at ledingen til en av viftene kom ikke til den porten den skulle (var for kort)

598075.jpeg

Strøm og sata koblet til hardisk

598078.jpeg

Strøm og sata koblet til cdrom (brenner)

598080.jpeg

Koblet til frontpanelet + USB 2

598084.jpeg

koblet til HD audio. den som henger løst er AC'97 som jeg ikke vet om skal der hvor HD Audio'en er...

Det var alt. som sagt piper den som faen på oppstart , ett langvarig PIIIIIIIP , så jeg bare skrur av maskinen.

Det jeg tror er at jeg har koblet feil . vet nesten helt sikkert at komponentene er der hvor de skal.

tips til hva som kan være feilen ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikkje koblet til den som er merket på vedlegget mitt, tror jeg :p

HAHA , tusen takk! NÅ starter pcen uten at det piper ihvertfall , men har ett problem. skjermen får inget signal. Det har vel ikke noe å si HVOR jeg setter inn skjermkortet?

hvis dere ser på det bildet Copydog har lagt ut. jeg satte inn skjermkortet til enstre for der hvor det står "Gigabyte"

Viftene går , Cdrommet fungerer , men får ikke respons av skjermen..:(

Her er sånn jeg har koblet

598370.jpeg

Endret av gmoen
Lenke til kommentar

det var ikke problemet :/ MEN , når jeg satte inn hovedkortetspeakeren og starter maskinen kommer dette PIP (pause 2 sekunder) PIP (pause 2 sekunder) PIP.. endeløst.

Jeg søkte opp dette og fant dette : BIOS PIP

Jeg tror nå at det ligger i minne , fordi: når jeg setter inn minne skal låse det , så går det fortsatt ann å dra opp (?) skal ikke minne låse seg slik at det ikke skal kunne bli tatt ut og inn ?

Lenke til kommentar

Pass på at minne ikke er opp ned.

Åpne låsene, sett i minne, lukk låsene litt, dytt ned til du hører et klikk, ikke bruk for mye makt.

akuratt nå ser det ut som The MAINPROBLEM. viker som ikke minne passer , noe som det skal...

De låsemekanismene skal jo inn i hakket på minne ?.

Lenke til kommentar

Du har forhåpentligvis også montert spacere på riktig plass under hovedkortet. Hvis hovedkortet svikter mye når du prøver å trykke på plass minnebrikkene så har du glemt en spacer eller to og kan ødelegge hk ditt. Minnebrikkene har også et hakk på connectorsida som gjør at de bare passer en vei.

Lenke til kommentar

DET FUNKER! YES.

Gjorde alt dere sa , satte inn to strømkabler til skjermkortet + at nå klarte jeg sette inn mine ordentlig. TOK SIN TID..

Problemet etter jeg hadde satt inn minne og ikke fikk bildet var at jeghar 4 skjermer her , og hadde klart koble feil skjerm inn til pcen.

Takk for hjelpen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...