DraZeN Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... :o :o :o Greit det.. Men Mac er bare til video redigering ass. Ingenting anna. Går ikke ann å få mer jalla mus og anna dritt, syns jeg. Macene vi har på Media blir heldigvis bare brukt til video, oxo har vi hver vår pc. Neste år får vi hver vår bærbar, det blir konge det... 8) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 SSE2 i Intelsysteminstruks vil nok gi bedre streamingshastighet i mange tilfeller, ja Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... :o :o :o Greit det.. Men Mac er bare til video redigering ass. Ingenting anna. Går ikke ann å få mer jalla mus og anna dritt, syns jeg. Macene vi har på Media blir heldigvis bare brukt til video, oxo har vi hver vår pc. Neste år får vi hver vår bærbar, det blir konge det... 8) Seljord? MK GK eller VK1? kjenner du Olav? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... :o :o :o Greit det.. Men Mac er bare til video redigering ass. Ingenting anna. Går ikke ann å få mer jalla mus og anna dritt, syns jeg. Macene vi har på Media blir heldigvis bare brukt til video, oxo har vi hver vår pc. Neste år får vi hver vår bærbar, det blir konge det... 8) Seljord? MK GK eller VK1? kjenner du Olav? Nei Stokmarknes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... Mac var bra til mediabruk for noen år siden. Desverre har det skjedd en del siden da: * PC'ers ytelse i media-programmer har passert Mac med stoooor margin. * Media-programvaren for PC har blitt bedre enn den er (og var) for Mac. I tillegg har PC'ene fordelen av å være mer fleksible mhp. operativsystem, utvalg av programvare og oppgraderinger. PC'er er også mer allsidig og kan brukes til "alt" og er i tillegg langt billigere enn Mac. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... :o :o :o Greit det.. Men Mac er bare til video redigering ass. Ingenting anna. Går ikke ann å få mer jalla mus og anna dritt, syns jeg. Macene vi har på Media blir heldigvis bare brukt til video, oxo har vi hver vår pc. Neste år får vi hver vår bærbar, det blir konge det... 8) Seljord? MK GK eller VK1? kjenner du Olav? Ja jeg går i Seljord ja, og du? Jeg går på VK1. Olav går på Gk, kjennern litt. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... :o :o :o Greit det.. Men Mac er bare til video redigering ass. Ingenting anna. Går ikke ann å få mer jalla mus og anna dritt, syns jeg. Macene vi har på Media blir heldigvis bare brukt til video, oxo har vi hver vår pc. Neste år får vi hver vår bærbar, det blir konge det... 8) Seljord? MK GK eller VK1? kjenner du Olav? Ja jeg går i Seljord ja, og du? Jeg går på VK1. Olav går på Gk, kjennern litt. Går i Skien:) GK.. VK1 neste år.. (håper vi, hehe) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 AMD! Velg AMD! Vi liker AMD! (Velg det som er kjappest. Husk store harddisker, gode skjermkort og gode headsets. Kan også anbefale billig-skjermen HYUNDAI F910 framfor ganske mye anna. Fåes på PSData. Slår det meste jeg ellers har sett på MK rundt om...) (Tror Stokmarknes-medie-folka har vært så heldige å få lese min litt aggressive Mac-tekst.) For ordens skyld: VK1 Medier & Kommunikasjon, Høgtun VGS. Skulle ønske man ikke måtte bruke Mac... Så frustrerende med sånne fanatiker-holdninger fra et par lærere. God natt! Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Går i Skien:)GK.. VK1 neste år.. (håper vi, hehe) Offtopic: Kjenner du Kristoffer Pedersen? Han gikk i klassa mi før... Litt Offtopic: Intel til Media bruk da... Spesielt hvis man skal misbruke linja litt, så slippern å restarte pga av en "sliten" AMD. Spesielt etter et par dager på...! Gjerne over helga... 8) Lenke til kommentar
N$$ Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi skal kjøpe nye maskiner til Medier og Kommunikasjonslinje på videregående skole. Maskinene skal brukes endel til videoredigering og bildebehandling. Det står mellom disse to valgene, pris er lik: 1) Asus P4C800 Deluxe I875P ATX hovedkort, 800FSB, Dual DDR, AGP8X, SATA Pentium 4 2.4GHz 800MHz FSB, HyperThreading 512K cache Socket478 2x 512MB PC3200 (400MHz) DDR SDRAM DIMM (total 1024MB) Serial ATA 80GB 7200rpm 8MB cache (Seagate Barracuda V SATA 80GB) 2) Asus A7V8X KT400 AGP8X USB2.0 LAN DDR AMD Athlon XP 2500+ (BARTON - 333FSB/Asus 2 x 512MB PC2700 (333MHz) DDR SDRAM DIMM Seagate Barracuda 80GB 7200rpm UATA100 Hvilken skal velges og HVORFOR? All hjelp mottas med takk. Christian Eh... prisen er jo ikke mye lik da... 1. ville kostet: 6 048kr 2. ville kostet: 3 862kr Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi skal kjøpe nye maskiner til Medier og Kommunikasjonslinje på videregående skole. Maskinene skal brukes endel til videoredigering og bildebehandling. Det står mellom disse to valgene, pris er lik: 1) Asus P4C800 Deluxe I875P ATX hovedkort, 800FSB, Dual DDR, AGP8X, SATA Pentium 4 2.4GHz 800MHz FSB, HyperThreading 512K cache Socket478 2x 512MB PC3200 (400MHz) DDR SDRAM DIMM (total 1024MB) Serial ATA 80GB 7200rpm 8MB cache (Seagate Barracuda V SATA 80GB) 2) Asus A7V8X KT400 AGP8X USB2.0 LAN DDR AMD Athlon XP 2500+ (BARTON - 333FSB/Asus 2 x 512MB PC2700 (333MHz) DDR SDRAM DIMM Seagate Barracuda 80GB 7200rpm UATA100 Hvilken skal velges og HVORFOR? All hjelp mottas med takk. Christian Burde ikke egentlig de som kjøpte nye maskiner til en skole være rimelig sikker selv på hvilke maskiner man burde gå for? Jeg bare spør... :wink: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Burde ikke egentlig de som kjøpte nye maskiner til en skole være rimelig sikker selv på hvilke maskiner man burde gå for? Jeg bare spør... :wink: Tror du alle IT-ansvarlige er så oppdaterte at de bestandig vil velge det perfekte oppsettet for en gitt pris? Da må du tro om igjen. De aller fleste vil ha god nytte av råd fra bla. kollegaer og andre som er oppdaterte. Det er bare helt naturlig å spørre her i forumet og sile ut de svarene man mener er best begrunnet og handle ut i fra det. Jeg har selv vært IT-ansvarlig og har hadd nytte av en mengde råd herfra. Ikke at jeg er dum, men man trenger noen å diskutere data med for å lære seg selv nye ting og holde seg oppdatert på både priser og egenskaper ved produktene osv. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Vi skal kjøpe nye maskiner til Medier og Kommunikasjonslinje på videregående skole. Maskinene skal brukes endel til videoredigering og bildebehandling. Det står mellom disse to valgene, pris er lik: 1) Asus P4C800 Deluxe I875P ATX hovedkort, 800FSB, Dual DDR, AGP8X, SATA Pentium 4 2.4GHz 800MHz FSB, HyperThreading 512K cache Socket478 2x 512MB PC3200 (400MHz) DDR SDRAM DIMM (total 1024MB) Serial ATA 80GB 7200rpm 8MB cache (Seagate Barracuda V SATA 80GB) 2) Asus A7V8X KT400 AGP8X USB2.0 LAN DDR AMD Athlon XP 2500+ (BARTON - 333FSB/Asus 2 x 512MB PC2700 (333MHz) DDR SDRAM DIMM Seagate Barracuda 80GB 7200rpm UATA100 Hvilken skal velges og HVORFOR? All hjelp mottas med takk. Christian Eh... prisen er jo ikke mye lik da... 1. ville kostet: 6 048kr 2. ville kostet: 3 862kr saa med en gang at prisforsjellen kom til og bli en del men ikke saa stor. Hvorfor kan du bruke saa mye peng paa et p4 basert system og saa lite paa et amd basert system. Hvis du kunne brukt 6 hoevdinger paa et amd system skal jeg si deg at du hadde fatt en skikkelig konge amd pc Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Går i Skien:)GK.. VK1 neste år.. (håper vi, hehe) Offtopic: Kjenner du Kristoffer Pedersen? Han gikk i klassa mi før... Litt Offtopic: Intel til Media bruk da... Spesielt hvis man skal misbruke linja litt, så slippern å restarte pga av en "sliten" AMD. Spesielt etter et par dager på...! Gjerne over helga... 8) kjenner ikke han nei... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... Mac var bra til mediabruk for noen år siden. Desverre har det skjedd en del siden da: * PC'ers ytelse i media-programmer har passert Mac med stoooor margin. * Media-programvaren for PC har blitt bedre enn den er (og var) for Mac. I tillegg har PC'ene fordelen av å være mer fleksible mhp. operativsystem, utvalg av programvare og oppgraderinger. PC'er er også mer allsidig og kan brukes til "alt" og er i tillegg langt billigere enn Mac. Noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! Mac har aldri vært så bra til mediabruk som den er nå! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Vi skal kjøpe nye maskiner til Medier og Kommunikasjonslinje på videregående skole. Maskinene skal brukes endel til videoredigering og bildebehandling. Det står mellom disse to valgene, pris er lik: 1) Asus P4C800 Deluxe I875P ATX hovedkort, 800FSB, Dual DDR, AGP8X, SATA Pentium 4 2.4GHz 800MHz FSB, HyperThreading 512K cache Socket478 2x 512MB PC3200 (400MHz) DDR SDRAM DIMM (total 1024MB) Serial ATA 80GB 7200rpm 8MB cache (Seagate Barracuda V SATA 80GB) 2) Asus A7V8X KT400 AGP8X USB2.0 LAN DDR AMD Athlon XP 2500+ (BARTON - 333FSB/Asus 2 x 512MB PC2700 (333MHz) DDR SDRAM DIMM Seagate Barracuda 80GB 7200rpm UATA100 Hvilken skal velges og HVORFOR? All hjelp mottas med takk. Christian Hei Gå for 2'ern.. men muligens bytt ut hoved kort med Asus A7N8X Deluxe (dette har inbygd Firewire, Kjempe bra lydkort, USB 2.0..) Hvorfor AMD? Denne CPU'en er veldig rask, og slår tom P4 3.0 ghz på noen områder Hilsen Elev.. [Remy:] Enig... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... Mac var bra til mediabruk for noen år siden. Desverre har det skjedd en del siden da: * PC'ers ytelse i media-programmer har passert Mac med stoooor margin. * Media-programvaren for PC har blitt bedre enn den er (og var) for Mac. I tillegg har PC'ene fordelen av å være mer fleksible mhp. operativsystem, utvalg av programvare og oppgraderinger. PC'er er også mer allsidig og kan brukes til "alt" og er i tillegg langt billigere enn Mac. Noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! Mac har aldri vært så bra til mediabruk som den er nå! Tror du ikke har vært borti så mye mac i det siste, PC er mye raskere atm, og mye mye mye mer stabilet, Dra til skolen våres og sitt der med MAC i et år og jeg garanterer deg at du kommer til og hate mac. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kjøp mac du! Det er det dem bruker på MK her... Mac var bra til mediabruk for noen år siden. Desverre har det skjedd en del siden da: * PC'ers ytelse i media-programmer har passert Mac med stoooor margin. * Media-programvaren for PC har blitt bedre enn den er (og var) for Mac. I tillegg har PC'ene fordelen av å være mer fleksible mhp. operativsystem, utvalg av programvare og oppgraderinger. PC'er er også mer allsidig og kan brukes til "alt" og er i tillegg langt billigere enn Mac. Noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! Mac har aldri vært så bra til mediabruk som den er nå! Tror du ikke har vært borti så mye mac i det siste, PC er mye raskere atm, og mye mye mye mer stabilet, Dra til skolen våres og sitt der med MAC i et år og jeg garanterer deg at du kommer til og hate mac. Jeg har Mac og PC selv og bruker begge to akrivt hver dag. OSX Jaguar er mere stabilt enn XP noen gang kommer til å bli, mens min PC selvfölgelig er raskere. Kjörer dere OS9 på Mac'ene så skjönner jeg godt at dere har problemer, men det hadde man da også hatt hvis man hadde kjört ME på PC'ne. Vil gjerne at du nevner noen mediaprogrammer som ikke finnes til Mac! Det eneste jeg kan komme på er 3DSMax, men det bruker man da vel ikke en gang på videregående. For en klasse på vgs ville nå jeg satt brukervennlighet og funksjonalitet i höysete fremfor noen få MHz bedre ytelse! For at du skal få meg til å tro hva du sier om ustabilitet så får du nesten finne ut hvilken build av OSX dere har og hva slags HW! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har Mac og PC selv og bruker begge to akrivt hver dag.OSX Jaguar er mere stabilt enn XP noen gang kommer til å bli, mens min PC selvfölgelig er raskere. Kjörer dere OS9 på Mac'ene så skjönner jeg godt at dere har problemer, men det hadde man da også hatt hvis man hadde kjört ME på PC'ne. Vil gjerne at du nevner noen mediaprogrammer som ikke finnes til Mac! Det eneste jeg kan komme på er 3DSMax, men det bruker man da vel ikke en gang på videregående. For en klasse på vgs ville nå jeg satt brukervennlighet og funksjonalitet i höysete fremfor noen få MHz bedre ytelse! For at du skal få meg til å tro hva du sier om ustabilitet så får du nesten finne ut hvilken build av OSX dere har og hva slags HW! Bla bla bla .. Mac propaganda nødvendig i denne tråden og? Synes heller du kunne kommet med en anbefaling av ett mac opsett som ville fungert bra for denne skolen .. Kanskje du ville blitt tatt mer seriøst. Hvis penger ikke var ett spørsmål ville jeg uten tvil gått for Intel oppsettet, men siden det er en god del å spare på AMD ville jeg heller satset på det. AMD jo nesten like raske som Intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå