rubbels94 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei! Som overskriften sier så vil jeg kjøpe meg en HTC HD2, men lurer på et par småting... 1. Er HTC HD2 det samme som HTC HD2 leo, eller er de helt to forskjellige ting? 2. Har brukt apple iphone en del, og der er det jo bare å gå rett inn i appstore for å få apps/programmer/spill... hvordan fungerer dette på HTC HD2, er det noe lignende eller går det igjennom PC'n? er det evt. vanskelig å innstalere? 3. steder å få kjøpt beskyttelse(ikke sånn film til å legge rund, men no ala gummi til å ha rundt) til HD2? Mvh rubbels94 Lenke til kommentar
festuz Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei, faren min har HD2. Jeg vet bare at det er noe lignende appstore på den, der du kan lage account å laste ned apps =) Tlfen Anbefales ! Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 1: Telefonen heter faktisk Htc HD2 LEO, er bare 1 versjon. 2: Man har windows marketplace som har ca ganske ræva utvalg med programmer Men installerer du " opnmarket " så har du plutselig endel andre programmer å leke mellom. Det er eget program på tlf , og man er ikke avhengig av pc. http://www.spider-foot.com/touch-hd2-leo-c-6_118.html?zenid=398a7c8fe227619d1caeac123ff30fad Kan annbefale den siden, har selv kjøpt den pakka med 2 batterier osv Har ikke kommet enda i posten, pga bestilte på mandag. tar et par uker, å få hjem når det blir sendt fra hong kong. Telefonen kan annbefales, men jeg annbefaler deg heller å poste i den store HTC HD2 Tråden please ! Lenke til kommentar
rubbels94 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) 1: Telefonen heter faktisk Htc HD2 LEO, er bare 1 versjon. 2: Man har windows marketplace som har ca ganske ræva utvalg med programmer Men installerer du " opnmarket " så har du plutselig endel andre programmer å leke mellom. Det er eget program på tlf , og man er ikke avhengig av pc. http://www.spider-foot.com/touch-hd2-leo-c-6_118.html?zenid=398a7c8fe227619d1caeac123ff30fad Kan annbefale den siden, har selv kjøpt den pakka med 2 batterier osv Har ikke kommet enda i posten, pga bestilte på mandag. tar et par uker, å få hjem når det blir sendt fra hong kong. Telefonen kan annbefales, men jeg annbefaler deg heller å poste i den store HTC HD2 Tråden please ! Er det gratis frakt til Norge på den siden eller? Og er det skrivefeil eller heter det programmet "opnmarket", fordi jeg fikk masse treff påbåde opnmarket og openmarket? Endret 28. februar 2010 av rubbels94 Lenke til kommentar
zerosixzero Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 opnmarket er korrekt stavet. http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-opnmarket.html Det er en tjeneste av freewarepocketPC siden. Med andre ord bare gratis apps. Ikke all verdens utvalg, men MYE bedre enn windows marked. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Gratis frakt fra spiderfoot ja. Står med store bokstaver på siden ! Lenke til kommentar
rubbels94 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 takker for alle svar!!! Nå blir det ny telefon den dagen abbonomentet mitt går ut (18.mai) Og takk for linken til beskyttelses siden og opnmarket!!!! men en siste ting, jeg liker å ha alt klart, så hvordan innstalerer jeg opnmarket? laster jeg det ned fra hd2 eller pcn? Mvh rubbels94 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Laster ned fra mobilen, bare å navigere til siden fra mobilen Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis du forventer noe som i det hele tatt er i nærheten av Appstore, så kommer du til å bli skuffa. Windows Mobile er egentlig "utdatert", og WP7 kommer i løpet av året. Ville heller sett på noe med Android. (Har selv HD2, og angrer litt på kjøpet etter å ha fikla med Nexus One) Lenke til kommentar
KorporalKlegg Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis du forventer noe som i det hele tatt er i nærheten av Appstore, så kommer du til å bli skuffa. Windows Mobile er egentlig "utdatert", og WP7 kommer i løpet av året. Ville heller sett på noe med Android. (Har selv HD2, og angrer litt på kjøpet etter å ha fikla med Nexus One) Kjøpte HD2, og erfarte det samme som espen88, ikke det store utvalget apps, selv på opnmarket, og hver gang du skal gjøre noen avanserte innstillinger dukker WinMo6,5 opp - et operativsystem som IKKE er fingervennlig og som for det meste ser ut som Windows 3,1. Endte med å benytte angreretten og sende telefonen tilbake. Dersom du er opptatt av å være Microsoft-kompatibel (Exchange, Office og sånt) er dette mobilen for deg, jeg tenker jeg venter på HTC Desire med Android som kommer i slutten av måneden. Bortsett fra feil operativsystem (som HTC har gjort en god jobb med å skjule med sitt Sense brukergrensesnitt) er det en utrolig lekker, rask og stilig telefon. Hadde de tanket den med Android hadde den vært uovertruffen. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (Merk at denne teksten er basert på mine egne synspunkt etter å ha brukt Windows Mobile telefoner i ca 2år. Er du uenig med meg, så får du bare skyte tilbake.) Har allerede sneket meg inn på Marketplace for USA (med en hack), og der var det så å si lite spennende. Rundt 400apps og så å si alt koster penger. Opnmarket har særs lite spennende, og de fleste apps ser som sagt ut som om de var laget på 80-tallet. Min konklusjon, dersom du skal ha en "hipp" ungdomstelefon du kan ha mye morro med så STYR UNNA HTC HD2. Det finnes mye artig til Windows Mobile 6.x men konkurrentene er milevis unna. Er du en "Windows Mobile person" så bør du egentlig også (utrolig nok) styre unna. Windows mobile 6.5 er OVERHODET ikke fingervenlig (som tidligere nevnt av KorporalKlegg), og du vil ha mye mer glede av en telefon som du kan bruke stylus på. Gjerne også hardware tastatur. Andre ting som HD2 sliter med: - SMS havner ofte i utboksen og blir der et par dager før de sendes. HTC har laget fiks, men det er fortsatt folk som har problemer med dette etter å ha oppgradert ROM/installert fix. - Skjermen er helt utrolig følsom, men ikke på en god måte. Under scrolling så hopper ofte skjermen opp og ned selv om jeg har fingeren helt i ro. Og det å skrive meldinger krever mye tilvenning og konsentrasjon sammenlignet med telefoner som f.eks. iPhone (som har bra touch skjerm, men stusselig OS). - Dette går for så vidt inn under forrige punkt. Pinch to zoom funker ganske dårlig. Upresist og krever at du konsentrer deg litt ekstra for å få det til å gå "smooth". - Multitasking. Joda, vel og bra det, men når du må krongle deg inn på en meny under innstillinger for å avslutte/bytte til programmer som du har oppe, så er hensikten så å si borte (for meg ihvertfall). på XDA-developers så kan du imidlertid installere en uofisiell app som får frem task manager (som vanlig oppe i høyre hjørne på hjemmeskjermen). Jeg kunne egentlig hold på lenge med denne listen, men jeg regner med du skjønner hva jeg vil fram til. HTC har pakket Windows Mobile fint inn i Sense UI, men desto mer du graver kommer du ned igjen til Windows Mobile UI, og oppdager at dette her var heller stusselig. Det eneste jeg egentlig på det varmeste kan anbefale denne telefonen til er å se på video, surfe på nettet, se på bilder og brife med den til venner. For telefonen er ekstrem. Skjermen har en WOW-effekt uten like, og prosessoren er rask som bare det. Men du blir nok fort skuffet hvis dette blir din første WM telefon og du forventer en artig futuristisk telefon På sitt beste er HTC HD2 fantastisk, men det er bare synd at den skjelden viser seg fra akkurat den siden. Lenke til kommentar
rubbels94 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 ja, jeg skjønner hva dere vil frem til!! Jeg tror egentlig jeg overlever med dårlig apps, vil jeg spille noe så er vel egentlig ikke mobiler laget for å spille på, har jo pc så Jeg bruker office mye til lekser, og leser ganske mye på nett! men jeg sliter egentlig med valg av ny mobil men jeg vet at jeg vil ha en stor mobil, og setter ikke akkurat apps på 1 plass over kravene mine. har vært litt borti iphone, men jeg syntes den mangler mye, har prøvd htc hd to i butikk og syntes egentlig den virker grei! men hvilke positive argumenter har dere, det er vel noe vettu programmer og spill. fungerer videospilleren og musikkspilleren bra? må jeg har virusbeskyttelse på den ettersom at det er winmo? android er vel best til spil og apps, men det er vel det eneste? mvh rubbels94 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 ved å gå fra en iphone til hd2 ønsker jeg deg lykke til satt med begge selv(hadde iphone 3gs først) og kjøpte deretter hd 2 tok meg 3 dager før jeg sendte hd2 ut døra....nedtur uten like Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 ved å gå fra en iphone til hd2 ønsker jeg deg lykke til satt med begge selv(hadde iphone 3gs først) og kjøpte deretter hd 2 tok meg 3 dager før jeg sendte hd2 ut døra....nedtur uten like Akkurat som meg........ Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) ja, jeg skjønner hva dere vil frem til!! Jeg tror egentlig jeg overlever med dårlig apps, vil jeg spille noe så er vel egentlig ikke mobiler laget for å spille på, har jo pc så Jeg bruker office mye til lekser, og leser ganske mye på nett! men jeg sliter egentlig med valg av ny mobil men jeg vet at jeg vil ha en stor mobil, og setter ikke akkurat apps på 1 plass over kravene mine. har vært litt borti iphone, men jeg syntes den mangler mye, har prøvd htc hd to i butikk og syntes egentlig den virker grei! men hvilke positive argumenter har dere, det er vel noe vettu programmer og spill. fungerer videospilleren og musikkspilleren bra? må jeg har virusbeskyttelse på den ettersom at det er winmo? android er vel best til spil og apps, men det er vel det eneste? mvh rubbels94 Ja, HD2 funker helt supert til å se på filmer med. Musikkspilleren funker helt greit vil jeg si. Når det gjelder office, så har Android noe som heter Androffice. Der kan du endre office dokumenter også. Byggekvaliteten er utrolig bra. Telefonen kjennes bunnsolid for å si det mildt. Om du kjøper telefonen (vel vitende om diverse bugs den har og hvordan windows mobile kommer til å vere uten stylus) så skal ikke jeg si at du ikke blir fornøyd Telefonen er tross alt helt grei. Men den ble tross alt markedsført som verdens råeste telefon (noe jeg er uenig i). Så fallhøyden er enorm for HTC HD2. Antivirus finnes, men er etter min mening unødvendig. Symbian har flere angrep enn windows mobile (finnes da også flere symbian telefoner, menmen). Virus på mobiler er noe som er ganske skjeldent, og du bør ikke bruke tid og energi på å tenke på det. EDIT: Noe annet jeg har erfart er at du vil oppleve en del lag når du skriver meldinger. Spesielt hvis du har en god del meldinger på telefonen. Når jeg bikker 50-70 meldinger i innboksen så begynner tastaturet å henge litt etter, noe som er utrolig irriterende. Det går nok ikke så veldig lenge før jeg velger å installere et custom ROM fra xda-developers. Endret 6. mars 2010 av espen88 Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 "Verdens råeste telefon" uten tv out er vel en liten skandale også jeg har prøvd custom ROM Flere med WM 6.5.x ikke å anbefale, flere irriterende bugs, som at telefonen aldri kommer ut av standby og må restartes custom ROM med WM 6.x(som på orginal stock) anbefales for øyeblikket, men utviklingen er jo konstant, så feil fikses hele tiden Lenke til kommentar
rubbels94 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) jeg skjønner, men nye telefoner har vel alltid bugs, og oppdateringer fjerner vel eventuelle bugs? og hvis jeg kommer til å kjøpe mobilen, må dette da lastes ned? http://www.htc.com/no/supportdownloadlist.aspx?p_id=297&act=sd&cat=all Og hvis det evt. må lastes ned, gjøres dette da fra mobilen eller pc'n? Kommer jeg til å merke bugsene eller må jeg liksom "grave etter de"? kommer HD2 til å kunne oppgraderes til winmo 7 (leste ett eller annet om det, men husker ikke akkurat helt hva det var)? Mvh rubbels94 Endret 6. mars 2010 av rubbels94 Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 jeg skjønner, men nye telefoner har vel alltid bugs, og oppdateringer fjerner vel eventuelle bugs? og hvis jeg kommer til å kjøpe mobilen, må dette da lastes ned? http://www.htc.com/no/supportdownloadlist.aspx?p_id=297&act=sd&cat=all Og hvis det evt. må lastes ned, gjøres dette da fra mobilen eller pc'n? Kommer jeg til å merke bugsene eller må jeg liksom "grave etter de"? kommer HD2 til å kunne oppgraderes til winmo 7 (leste ett eller annet om det, men husker ikke akkurat helt hva det var)? Mvh rubbels94 Vil nok anbefale å installere den rom oppdateringen ja. En stund siden jeg gjorde dette, og sitter på en Mac, så jeg får ikke dobbelsjekke dette, men jeg mener at du laster den inn på PC-en, og så kobler du telefonen til vha active sync eller windows mobile device center (avhengig av xp eller vista/7). Deretter så er det bare å dobbelklikke på install fila så skal det meste ordne seg selv. Bugs kommer nok fram desto mer du bruker telefonen. Noen bugs kommer du sikkert til å irritere deg grønn av, andre kan man leve med. Virker ikke så veldig aktive med tanke på det der med oppdateringer (HTC) . Lenge siden det har skjedd noe, og det er fortsatt mange bugs. Windows Phone 7 kommer IKKE til HD2. Isåfall så må det være gjennom en eller annen uofisiell side som klarer å snike det inn på en eller annen måte. HD2 møter vel akkurat minimumskravene til WP7, så hvor fett det ville vert kan vel diskuteres. Personlig så synes jeg WP7 ser overhypet ut og heller ubrukelig. Ingen multitasking, ingen klipp/lim, ingen custom skins osv.. Microsoft prøver å ta en Apple ser det ut som for meg. Lenke til kommentar
rubbels94 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 jeg skjønner, men nye telefoner har vel alltid bugs, og oppdateringer fjerner vel eventuelle bugs? og hvis jeg kommer til å kjøpe mobilen, må dette da lastes ned? http://www.htc.com/no/supportdownloadlist.aspx?p_id=297&act=sd&cat=all Og hvis det evt. må lastes ned, gjøres dette da fra mobilen eller pc'n? Kommer jeg til å merke bugsene eller må jeg liksom "grave etter de"? kommer HD2 til å kunne oppgraderes til winmo 7 (leste ett eller annet om det, men husker ikke akkurat helt hva det var)? Mvh rubbels94 Vil nok anbefale å installere den rom oppdateringen ja. En stund siden jeg gjorde dette, og sitter på en Mac, så jeg får ikke dobbelsjekke dette, men jeg mener at du laster den inn på PC-en, og så kobler du telefonen til vha active sync eller windows mobile device center (avhengig av xp eller vista/7). Deretter så er det bare å dobbelklikke på install fila så skal det meste ordne seg selv. Bugs kommer nok fram desto mer du bruker telefonen. Noen bugs kommer du sikkert til å irritere deg grønn av, andre kan man leve med. Virker ikke så veldig aktive med tanke på det der med oppdateringer (HTC) . Lenge siden det har skjedd noe, og det er fortsatt mange bugs. Windows Phone 7 kommer IKKE til HD2. Isåfall så må det være gjennom en eller annen uofisiell side som klarer å snike det inn på en eller annen måte. HD2 møter vel akkurat minimumskravene til WP7, så hvor fett det ville vert kan vel diskuteres. Personlig så synes jeg WP7 ser overhypet ut og heller ubrukelig. Ingen multitasking, ingen klipp/lim, ingen custom skins osv.. Microsoft prøver å ta en Apple ser det ut som for meg. OK, skjønner. men det kommer sikkert store htc mobiler med winmo 7 eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå