Gå til innhold

Trenger tips til minne.

PSV

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og funderer virkelig på hvilke minnebrikker jeg skal kjøpe inn til PCen jeg skal bygge. Jeg har resten av oppsettet klart, men sliter voldsomt med disse brikkene da jeg alltid har vært under oppfatningen av at minne er minne og alt minne gjør samme nytten. Men i det siste har det kommet for meg at kvaliteten og hastigheten spiller en rolle på ytelsen. Jeg leter dermed etter minst 6 gigabyte med DDR3-minne. Bruksområdet er videoredigering og gaming, begge i stor grad. Ingen klokking er påtenkt. :)

Jeg har forstått at det er mer enn nok med 6GB per i dag, så jeg kjøper nok bare det i første omgang. Ingen budget, men mest "bang for the buck" er ønskelig.

Annen relevant maskinvare: i7-920 m/ Noctua NH-D14, GA-X58A-UD3R. Det er viktig at de passer inn under CPU-kjøleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Jeg ville gått for disse. Har bestilt samme sett selv. Med 1333MHz så er du garantert at det vil funke siden det er offisielt støttet. 7-7-7-20 timings vil også gjøre at disse kan konkurere med ram som kjører høyere hastigheter og tregere timings :thumbup:

Utifra tester jeg har sett så er forskjellen veldig liten mellom 1333 og 1600/1800 brikker så lenge timingsene er lave nok.

Endret av Slettet-hCbNt6w4Pq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...