PSV Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei! Sitter her og funderer virkelig på hvilke minnebrikker jeg skal kjøpe inn til PCen jeg skal bygge. Jeg har resten av oppsettet klart, men sliter voldsomt med disse brikkene da jeg alltid har vært under oppfatningen av at minne er minne og alt minne gjør samme nytten. Men i det siste har det kommet for meg at kvaliteten og hastigheten spiller en rolle på ytelsen. Jeg leter dermed etter minst 6 gigabyte med DDR3-minne. Bruksområdet er videoredigering og gaming, begge i stor grad. Ingen klokking er påtenkt. Jeg har forstått at det er mer enn nok med 6GB per i dag, så jeg kjøper nok bare det i første omgang. Ingen budget, men mest "bang for the buck" er ønskelig. Annen relevant maskinvare: i7-920 m/ Noctua NH-D14, GA-X58A-UD3R. Det er viktig at de passer inn under CPU-kjøleren. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Da skal du gå inn her Kompatibelt minne til Gigabyte GA-X58A-UD3R og velge noe som er garantert å virke med hovedkortet ditt. Eller jeg kan gjøre det for deg. Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB Crucial DDR3 1333MHz 6GB KIT CL9 OCZ DDR3 6 GB Platinum LV Triple Channe Endret 28. februar 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg ville gått for disse. Har bestilt samme sett selv. Med 1333MHz så er du garantert at det vil funke siden det er offisielt støttet. 7-7-7-20 timings vil også gjøre at disse kan konkurere med ram som kjører høyere hastigheter og tregere timings Utifra tester jeg har sett så er forskjellen veldig liten mellom 1333 og 1600/1800 brikker så lenge timingsene er lave nok. Endret 14. mars 2010 av Slettet-hCbNt6w4Pq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå