svas Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg kjøpte en Maxtor 30,7gig hd hos PCmax den 29/8-00. Etter ett år fikk jeg bad clusters og fikk byttet disken på garanti den 19/6-01. Nå, nesten 2 år etter det igjen får jeg igjen melding om bad clusters. Noen som vet om dette går på enten garantien eller reklamasjon ihht kjøpsloven? (Dette er en hd som står i en maskin jeg bruker privat.) For meg er dette c: + litt annet, så det var jo ikke særlig praktisk... :-/ Håper på mange flotte svar! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du har 2 års reklamasjonsrett. Og etter en reklamasjon starter denne tiden på nytt. Det betyr at om du sender disken inn til reklamasjon for 1,5 år siden, så fikk du 2 år med ny reklamasjonsrett. Så var det en reklamasjonsgrunn forgje gang, er det også det nå. Så lenge det ikke er mer en 2 år siden den forgje repperasjonen da. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 P@rm@nn: Er du sikker på dette? Jeg har igrunn ikke peiling selv, men noe i bakhodet sier meg at det ikke starter på nytt etter en reklamasjon. Generelt er jeg usikker på om noen Bad Clusters i seg selv er en garantisak, men hvis du har fått det til før og P@rm@nn har rett, er det jo bare å prøve. Skjønner godt at det er kjipt, og hadde litt problemer med det samme selv en gang med en IBM. Fikk byttet den da den tok kvelden. RAID 1 begynner å bli en fristende tanke, selv om jeg ikke har noen problemer med de to diskene jeg har nå. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 P@rm@nn: Er du sikker på dette? Jeg har igrunn ikke peiling selv, men noe i bakhodet sier meg at det ikke starter på nytt etter en reklamasjon. Nei. Eller var så sikker i min sak. Jeg har hørt at forskjellen mellom f.eks forbrukerett i USA og norge er at der kan de bare erstatte varen til reklamasjonstiden går ut, mens i Norge så får man ny tid etter gjennført reklamasjon. Men etter å ha tatt en prat med min far som underviser i det, og lest litt i loven er jeg ikke sikker lengre. Så må nokk gå tillbake på hva jeg sa. For meg ser det nå ut som du står der uten reklamasjonsrett, om du ikke gikk en utvidet en av produsenten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå