Gå til innhold

Ny PC på gang

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe en ny PC som skal brukes til spilling, virtualisering av diverse OS (for å lage en "testlab" hjemme), fotoredigering, og diverse slikt.

Jeg har satt sammen en PC selv, vennligst sjekk ut handlelisten min og si fra hvis jeg bør bytte ut noe her: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=780020&su=BE8F3ACB-1635-4017-9A17-936D4F70BA4B

Planen var å kjøre de to SSD'ene i raid0 og bruke WD disken som lagringsdisk, i tillegg til et raid5 NAS på 1,5TB.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er intel sine ssd disker du må se etter link

gtx 260 er utdatert og overpriset, det er ati sine skjermkort som er best idag (nvidia kommer snart med ny serie)

8 GB ram er unødvendig til det aller meste (4GB holder)

hvis maskina skal brukes mest til spilling er det lurt å legge mer penger i skjermkort.

dette er en mye bedre spillmaskin velg kabinettet du vil ha og kjør to ssd i raid0 hvis du føler for det.

amd drar mer frames ut av ati-skjermkort, men intel er bedre til å "knuse tall" så det blir litt opp til deg hva du velger å prioritere.

bedre gamingmus

skjermkort du bør vurdere: hd5850 hd5870 og hd5970

eneste minuset med ati er at de er dårlige til å støtte linux

må innrømme at jeg ikke vet så mye om virtualisering av OS og hvor mye ram/cpu dette krever

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...