Gå til innhold

Nikon 14-24mm - er dette norsk (serienr.)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det objektivet er beregnet solgt i USA, og er nok mest sannsynlig importert fra USA. I følge det jeg ser av serienummeret så er det fra ca. Mai-Juni 2008. I Mai -Juni 2008 lå $ på ca. 5 Kr så det var gunstig å importere fra USA da.

Mitt sist kjøpte objektiv hadde også US i starten, men det spiller da ingen rolle, kommer fra samme samlebåndet. Jeg sparte flere tusen kroner.

Men kjekt med 2 års garanti og 5 reklamasjon med Norsk kjøpte objektiv med kvittering og alt i orden da.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Den kan jo være solgt i Norge av noen som driver med gråimport. Holder ikke Stavanger Foto på sånn?

Eneste Stavanger Foto selger av gråimport er brukte objektiver. Mener at de ikke selger dem som nye. Japan Photo solgte tidligere gråimport (men ikke nå lengre), men alle kom fra europeisk distributør (øst-europeisk).

Lenke til kommentar

Objektiv med US i serienummer er produsert for USA-markedet, og det betyr at selger ikke har vært ærlig med deg. Denne er _ikke_ solgt i Norge.

Spørsmålet er om det er vits å gjøre noe nummer ut av dette? Objektivet er 100% strøkent, og fungerer prikkfritt.

P.S. Finnes det en bedre frontdeksel løsning enn den orginale?

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne typen fungerer fint,du kan bruke den selv om solblenderen er påmontert.

Forskjell på 12-24 og 14-24 gitt ;)

Skulle gitt mye penger for å se det frontdekselet bli påmontert 14-24mm :)

Skulle gitt mye penger for å se det frontdekselet bli påmontert 14-24mm :)

Det er lite som ikke kan fikses med gaffertape... :roll:

Jeg har verken 12-24 eller 14-24 jeg :)

fcuk_it klarer nok og finne riktige type deksel i forhold til sitt objektiv.

Men vil dere anbefale denne type deksel ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det originale dekselet ser sånn ut, og jeg har vanskeligheter for å se for meg at noen har laget noe som er mer praktisk. Frontelementet er så stort og buet at det ikke går med deksel, og da blir det ofte den typen.

Det buete frontelementet kan vel fikses med ei slegge :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det originale dekselet ser sånn ut, og jeg har vanskeligheter for å se for meg at noen har laget noe som er mer praktisk. Frontelementet er så stort og buet at det ikke går med deksel, og da blir det ofte den typen.

Det buete frontelementet kan vel fikses med ei slegge :)

Eventuelt varmebehandle og pressed det inn. Flat front er jo mye mer praktisk også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...