Gå til innhold

Prøver å velge en web host... noen bra?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil kjøpe meg et domene + bra og rask host.

• Trenger INGEN ekstra "features" og hjelp etc; jeg kan programmerings-språk og mark-up-språk, så vil helst ikke betale ekstra for ting jeg ikke trenger.
  • Rask; kan komme på å lage chatte rom og sånt.
  • Rimelig pris
  • Bare jeg skal tjene på reklame på siden.

http://www.powweb.com/ virker rimelig, fordi man også får et gratis domene, men har ikke sett så mye på tilbudene.

Vel, kom med forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Trenger ikke være skandinavisk. Men hva er "database", og går det an å se hvor fort serveren til hver host er?

REDIGER: og hva er ping?

En database er strukturert samling av data, og kort fortalt noe som gjør nettsiden din dynamisk. Ved bruk av en database kan du enkelt samle og sortere data på en enkel måte, og på en like enkel måte redigere, slette og legge til ny data. Du slipper å redigere filene dine (statisk nettside) hvis du skal gjøre endringer av dataene.

Hvis du hovedsaklig kommer til å få nordiske besøkende, er det best med en host som har servere her i norden, mens amerikanske/fastlandseuropeiske servere er gode for internasjonale nettsider.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte mest på en internasjonal side.

Når det gjelder databaser, så liker jeg best å gjøre det avansert :p

Jeg bruker AJAX til å skrive og lese .txt filer på serveren; lærerikt!

Utdyper litt mer

"Trenger INGEN ekstra "features" og hjelp etc; jeg kan programmerings-språk og mark-up-språk, så vil helst ikke betale ekstra for ting jeg ikke trenger."

Jeg bruker NetBeans til å skrive filene, og fireFTP til å laste dem opp.

Og tilføyer

Jeg bruker AJAX: sender masse requester i sekundet. Serveren bør være litt "stabil".

Men det er liksom ikke noe big deal... jeg er en nysgjerrig 14-åring som ønsker å bruke domenen mest som test-område, og kommer til å lage flere små online multiplayer-spill i Flash.

Har begynt med et Chatte program.

Så det aller viktigste er vel:

• Rimelig pris
  • Ingen templates og sånt; vil kode fra bunnen: for eksempel ingen css stiler som påtvinges (erfaringer fra standard gratis subdomener og host; huff).
  • Det forrige punktet var vel en underkategori i Jeg Vil Ha Kontroll.
  • Stabil

ARGH! Det er vanskelig å skrive en slik liste fordi jeg vet ikke så mye om web hosting standarder, og derfor vet jeg ikke hva jeg vil ha og hva jeg trenger (vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg). :hmm:

Prøver så godt jeg kan...

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar

vet du ca hvor mye du trenger i månedtlig overføring + lagringsplass?

anbefaler forøvrig unngå det meste som tilbyr "ulimited" siden de i realiteten hiver deg på dør starter du bruke litt, men finne noen med satte grenser så du vet hva du har og gå på.

Jeg har vel ingen anelse... Jeg antar at den bør være ganske høy.

Men jeg har nettopp lært meg et nytt uttrykk; "ping": bør være lav.

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt rundt.

www.hostgator.com ser veldig fristende ut!

=register|wannaseeprizes|com|1|15.000|05107578dfd73b9ac087d71c37776c49&checked_domains[]=register|wannaseeprizes|com|1|15.000|05107578dfd73b9ac087d71c37776c49&submit_package=package&type3_package=29&primary_domain=wannaseeprizes.com&display_totals=1&billing_cycle=24&coupon_code=SNOWMAN&submit=Calculate+Totals+%3E%3E"]Her er prisen for 2 år (1 år med domene).

ProISP ser også ganske lovende ut!

Hva synes dere om prisene og resten?

Er det noen som bruker ProISP eller hostgator, som kan gi en liten anmeldelse?

Takk!

Lenke til kommentar

Eg har brukt ProISP i snart 2 år på min egen nettside, i tillegg til noen nettsider eg har laga for lokale bedrifter.

Veldig bra service, og kjempeenkelt kontrollpanel. Skal mye til for å ikke forstå det.

Om du jobber med ASP er ikke ProISP noe valg, da dei ikkje støtter det..

Supporten svarer døgnet rundt, virker det som. Bare se sakene eg har sendt inn:

Lenke til kommentar

Totalt ;-)

No ser eg at 420 første året er for .no domene.

Mitt .net domene koster 274 kr. Det er med domene og webhotell for 1 år.

Edit: ca. 400 første år, ca. 300 2. år :-)

Sitter på fiberlinje, så det er sikkert noe seinere på vanlig DSL?

Endret av Hope93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...