Gå til innhold

BK: Veldig nediset kjetting

Larsenio

Anbefalte innlegg

Heisann, her er et bilde jeg tok for en uke siden i min vandring ned i fjæra for å finne nærmotiv å trene på.

Jeg elsker denne forfrosne tiden, vi har det uvanlig kaldt her oppe i det kolde nord for tiden og dette bildet har jeg muligens tenkt å blåse opp ganske heftig.

Er det noen som har noen positive/negative og muligens konstruktive meninger om det?

Bildet er tatt med mitt Pentax K10D, påmontert 18-55mm f/3.5-5.6

post-179066-1267302358,7457_thumb.jpg

Exif:

1/80 sek lukker

f/4.5

35mm brennvidde

ISO 320

Håndholdt og valgt ISO er 320 pga TaV-programmet som selv bestemmer passende ISO for valgt blender og lukkertid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte dette bildet utrolig godt (akkurat som de andre bildene dine). Flotte kalde farger, gjør at bildet får en fin stemning :)

Kunne kanskje tenkt meg å sett litt mer av det som er der i bakgrunnen (en bekk eller noe), evt. kuttet det helt ut... :)

Alt i alt - et flott bilde, fortsett slik :thumbup:

Endret av bjaesp
Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for tilbakemeldingene!

Og tusen takk for skryt, det varmer :blush:

Jeg har prøvd å beskjære, men er misfornøyd med hvordan bildet da blir. Det lille som er av dybde blir f.eks borte. :ermm:

Men her er iallefall en annen versjon, slenger samtidig på en annen vinkling av motivet, de det kanskje blir greit å ha de forstyrrende elementene med?

v.2:

post-179066-1267381726,7736_thumb.jpg

v.3:

post-179066-1267381791,8971_thumb.jpg

1/100 sek lukker

f/5.6

ISO 250

26 mm brennvidde

Lenke til kommentar

Jeg likte originalen best. Jeg synes både komposisjon og farger sitter bra. Det er mulig at litt mindre dybdeskarphet kunnet hjulpet deg å rydde opp i høyresiden som en del finner forstyrrende. Men jeg synes det trengs såpass med rom til høyre for at komposisjonen skal fungere skikkelig.

-trygve

Lenke til kommentar

Heisann!! ;)

Må få si du har funnet et motiv som i grunn er en god idé, men er etter min mening ikke helt gjennomført. Som du selv har påpekt så mangler det første litt dybde. Her har du likevel fått fram noen virkelig fine farger og nyanser med en fin diagonal komposisjon.

for å gå over til det andre og nye bilde, vil jeg heller si at du har lykkes bedre. Her har du nemlig fått mye mer dybde, som trekker opp, samt de fleste av de gode kvalitetene du hadde i det første. Det som jeg derimot ville ha gjort her, ville derimot å kutte litt i forgrunnen. Ironisk nok har også du fått litt for mye is i forgrunnen, som du påpekte hos mitt seneste bilde, 1.stk. blue landscape. (ikke for å ta igjen, hvis du kommer inn på tanken... :!: ) Ved å gjøre det tror jeg du vil sitte igjen med et del bedre bilde, og min favoritt av disse to. :yes:

Bra jobba! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...