DNA Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Ja nå har det seg sånn at foreldrene mine sier at jeg enten må studere videre, jobbe eller gå på folkehøgskole, har egentlig ikke så veldig lyst til noe av det, men folkehøgskole hørtes bedre ut enn de andre forløpig. Jeg har vært litt dum og vært litt for mye borte fra skolen uten å gi beskjed om det, så har endt opp med et litt høyt fravær på "Fravær hele dager: 7, fravær enkelttimer: 70" og L i orden pga anmerkninger for å være borte. Jeg ser da på inntaket til høgskolene at de ser på fravær, orden og karakterer og der ligger jeg veldig dårlig ann, men har jo bedret seg dette halvåret men det ser de ikke på. Vil dette hindre meg mye når jeg søker på folkehøgskole? Sjekker de opp vitnemålet du gir dem med skolene hvis man skulle plutselig klarer å sende "feil" vitnemål? Endret 27. februar 2010 av DNA Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Sjekker de opp vitnemålet du gir dem med skolene hvis man skulle plutselig klarer å sende "feil" vitnemål? Sender du feil vitnemål er det snakk om dokumentforfalskning (straffbart - høy strafferamme). Dette kan lett oppdages og da er løpet kjørt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ikke send inn forfalsket vitnemål, for guds skyld!! Hva har du forresten lyst til å gjøre, hvis du ikke skal jobbe og ikke skal gå skole? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Vell har jo ikke tenkt til å sende inn forfalsket, ville bare sjekke ut om det faktisk var mulig. Men ja, har egentlig ikke lyst til å gjøre noe. Har egentlig lyst til å bare slappe av i et år, men det får jeg ikke lov til. Men har jeg liten sjangse for å komme inn på noen folkehøgskole med mitt fravær? Tar de meg inn hvis plassene ikke blir fylt opp? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg har ingen anelse hva folkehøgskolene ser på og hvordan de tar opp folk, for å være ærlig. Forventer du virkelig at foreldrene dine skal fø på deg i et år hvor du sitter og klør deg i rassen? Å ikke ville gå skole med en gang er forsåvidt ganske normalt, men de aller aller fleste får seg i det minste en jobb... Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg vil tippe at du kommer inn på minst én av skolene hvis du søker på en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå