Kaksa Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hallo tar ein del bilder, veldig ofte så kjem det ei feilmelding når eg skal sjå på bilde/laste ned bilda. "feil på CF kort" "datafeil" ol. Det er fleir forskjellige, av og til blir "thumbnailen" vist, andre ganger ikkje. Eg har 128mb Crucial minne. Nokon som har tips/erfaringer på kva eg bør gjer? Lenke til kommentar
terjed Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Formatter kortet på nytt i kameraet ! Tipper det løser problemet ! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ta bildene på nytt Unødvendig kommentar! Det kan også være kortet som fysisk er ødelagt, prøv med et annet kort. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hallotar ein del bilder, veldig ofte så kjem det ei feilmelding når eg skal sjå på bilde/laste ned bilda. "feil på CF kort" "datafeil" ol. Det er fleir forskjellige, av og til blir "thumbnailen" vist, andre ganger ikkje. Eg har 128mb Crucial minne. Nokon som har tips/erfaringer på kva eg bør gjer? Om du har tatt bilder som du ikke får lastet inn på datamaskinen, kan du bruke program som nevnt i denne tråden: http://url.akam.no/?415 Bare et tips. Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Sorry for komentaren min. Skulle bare prøve og være litt "morsom" Hvis du har kjøpt cf kortet i norge så kan de hende du får byttet det (reklamasjons rett er det ikke 3 eller 5 år?) Cf kort er jo veldig billige, Så hvis du ikke har kjøpt det i Norge eller ikke får byttet det. Hvorfor ikke bare kjøpe ett nytt? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Kjøpte det på komplett eller.no, trur det var rundt påsketider. Skal skjekke litt. Trur første gangen eg såg feilmeldingane var første gangen eg prøvde ditta kortet. Inne på kameraet er det eit valg: "formater", men då slette eg bare bildene. (hurtigformatering) nokon som veit korleis eg formaterer skikkeleg, har ikkje kort-leser, bare kameraet. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 På mitt kamera som du ser i signaturen, har jeg kameraet på auto. trykker på meny, så kan du lette deg litt fram, på min så heter det ivertfall memory card format inne i menyene. Men det viste du kanskje? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 der er eit valg som er: meny->format men då er det bare hurtigformatering, dvs bare slett, ikkje vekk med dårlige områder. Skal leite litt i programvara når eg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå