Delvis Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hva med å arrangere 30/50 km klassisk også for skiskyttere? Med 6 skytinger. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hvorfor? Hva ville det tilføre sporten? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Tja, probelemet er vel at skiskyttersporten har valgt å gå en annen linje enn langrennsporten med konkuranseformene etter eksplosjonen i TV-popularitet. Mens langrenn ligger mellom flere stoler med mange vidt ulike øvelser har skiskytingen gått for standariserte "grand prix"-aktige renn. Alle dagens indv. skiskytterdistanser er jo mellomdistanserenn med skøyting. Innenfor dette ligger jo også det problemet at siden alle dagens distanser er med skøyting så ville det nok blitt mange protester ifra di mange skiskyterne som er dårlige på klassisk, og fra di ulike nasjonale forbundene. Men det største argumentet imot er vel det faktum at det for di aller fleste seere ville blitt for kjedeligt og langdrygt. Et sånt renn for herrer ville vel tatt rundt to og en halv time, da forsvinner raskt mange av di mindre-middels interreserte seerne. Men for all del, det hadde jo vert litt kult vist IBU avsatte et VCup-renn hvert år til en uvanleg/wacky distanse. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hva med å arrangere 30/50 km klassisk også for skiskyttere? Med 6 skytinger. Var det ikke du som ville ha fotball med tre lag? Mange rare tanker du har. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Tja, probelemet er vel at skiskyttersporten har valgt å gå en annen linje enn langrennsporten med konkuranseformene etter eksplosjonen i TV-popularitet. Mens langrenn ligger mellom flere stoler med mange vidt ulike øvelser har skiskytingen gått for standariserte "grand prix"-aktige renn. Alle dagens indv. skiskytterdistanser er jo mellomdistanserenn med skøyting. Innenfor dette ligger jo også det problemet at siden alle dagens distanser er med skøyting så ville det nok blitt mange protester ifra di mange skiskyterne som er dårlige på klassisk, og fra di ulike nasjonale forbundene. Men det største argumentet imot er vel det faktum at det for di aller fleste seere ville blitt for kjedeligt og langdrygt. Et sånt renn for herrer ville vel tatt rundt to og en halv time, da forsvinner raskt mange av di mindre-middels interreserte seerne. Men for all del, det hadde jo vert litt kult vist IBU avsatte et VCup-renn hvert år til en uvanleg/wacky distanse. Ja andre får svare for seg. Jeg ville hvertfall fulgt et sånt renn med stor interesse Hva med å arrangere 30/50 km klassisk også for skiskyttere? Med 6 skytinger. Var det ikke du som ville ha fotball med tre lag? Mange rare tanker du har. Å? Kan ikke huske det, Har du noen henvisning..? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Sorry, forvekslet deg med en annen. :!: Tråden jeg snakket om. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Litt sent men men Lange distanser funker ikke bra for skiskyting for det første er det hardt mentalt å skyte og man går fort pga små runder og 20km er mer enn nok siden du skal ha skytinga, man skal være topp konsentrert på skyting og før skyting, klassisk er vanskelig og gå med børse iforhold til skøyting og ikke snakke om klister og matte det har jeg prøvd og ga vel opp selv om jeg ikke prøvde å ta skiene med klisteret på matta + at klassisk skia er så mye større enn skøyte skia så det blir litt klossete. Det er jo nå noe som heter supersprint som er korte runder der skyting teller tar vel noen år men vi kommer nok til å se det på WC etterhvert vil jeg tro som show renn akkurat som sprintene i Dusseldorf, Drammen, Stockholm med langrenn. Endret 21. mars 2010 av Zimmerh Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Du har jo skiskyttershowet i Schalke i romjulstider. Men det er jo stafett da, og teller heller ikke i VC'en. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg hadde gladelig sett på 50km skiskyting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå