Gå til innhold

93 millioner i Vikinglotto, hva ville du gjort med pengene?

FrilanserBob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor så gjerrig?

Jeg er ikke gjerrig, men hvis jeg hadde vunnet 93 millioner hadde jeg nok ikke latt de råtne i en norsk bank og betalt masse i skatt.

Hadde også investert i noe som gir litt bedre avkastning over lengre tid, som eiendom.

Hvis man slumper til å vinne 93 mill, men ikke har råd til å betale en drøy prosent i skatt er man gjerrig.

Lenke til kommentar

Drøm videre dere. Jeg slutta å spille Lotto for noen år siden. Setter heller innsatsen i fond og aksjer enn i Lotto hvor man er relativt sikker på å tape halvparten av innsatsen.

Nå har jeg nok til at jeg ikke har økonomiske bekymringer. Jeg tjener omtrent som en gjennomsnitts borger, og har noen årslønner på konto. Mer enn det har jeg ikke behov for.

Eller for å si det på en annen måte; Man kommer dit man skal i en Skoda selv om man har råd til en Mercedes.

Lenke til kommentar

Nå tviler jeg på at alle som svarer her faktisk spiller lotto. Men hvis man først spiller det, så bør man være klar over at man i snitt får igjen bare 50%. Det man betaler må isåfall være spenningen, for noen investering er det definitivt ikke. Jeg synes ikke at det er så ille å betale 8kr i uken for drømmen om å bli millionær, det finnes langt dyrere former for underholdning. Men hvis man derimot satser mer enn minstebeløpet for å "øke sjansene" sine, så er man nok på villspor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Drøm videre dere.

For å si det enkelt: Jeg ser ikke helt problemet med å «kaste bort» 40 kroner i uka (200kr i måneden, som tilsvarer mindre enn 1% av månedslønna mi), og sitte igjen med muligheten til å vinne flere millioner. Greit nok, vinnersjansen er liten, men jeg vil heller bruke 40 kroner i uka på lotto enn enda mer i uka på røyk.

Jeg vil faktisk si at å spille lotto er en fornuftig investering, i forhold til røykere og alle de som drar på konditori for å kjøpe lunch til 40-50kr daglig.

Lenke til kommentar

Bruker 100 kr på frokost og lunsj daglig :D Lotto er noe man statistisk sett aldri kommer til å oppleve å vinne hovedpremien på. Alikevel er det inntil flere som vinner hver uke som heller aldri egentlig skulle vinne. Lotto er et slags frø som du planter og som helt plutselig kan forandre livet ditt fulllstendig.

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk si at å spille lotto er en fornuftig investering, i forhold til røykere og alle de som drar på konditori for å kjøpe lunch til 40-50kr daglig.

Enig med hovedpoenget ditt, men ikke at det er en "fornuftig investering". Det er ren matematikk, og den er ikke din favør. Det kan derfor ikke være fornuftig. Men det kan som sagt være "verdt det" i underholdningsverdi. Drømmen om den store gevinsten. Men det innebærer at du ikke bruker mer enn minimumsinnsats. Du slipper unna med 8kr i uka såvidt jeg vet. Eller var det 6kr? (Dette blir i realiteten enda litt mindre siden man i snitt vinner tilbake rundt 50%).

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Med 93 millioner hadde jeg rømt landet og rett ut til Cayman Islands, eller kanskje Florida på vest siden? Pengene hadde jeg brukt til å reise jorden rundt, spille store pokerturneringer som EPT, WPT ol. kjøpt meg fete biler og ett stort hus! Med alle pengene gjør det egentlig ikke noe hva du jobber med eller hva du tjener, så jeg tror jeg ville prøvd å fått meg jobb innen et sjåfør yrke? Kanskje stuntbil fører? Eller testfører for en bilprodusent?

Personlig så er 93 millioner til en person i meste laget, og litt til. De kunne kanskje fordelt disse i 10-20 mindre potter? Tviler på at noen hadde blitt skuffet fordi at de nå "bare" vant 5-6 millioner.

Lenke til kommentar

Vist jeg hadde vunnet hadde jeg kjøpt meg en lastebåt og fraktet tømmer og ymse (u)lovlige stoffer tur retur Norge - Russland.

Når jeg da har tredoblet de 93 millionene hadde jeg opprettet et brasiliansk lavpris-bilmerke og solgt biler til alle verdens fattige mennesker. Jeg hadde på denne måten mangedoblet både penger og respekt.

Deretter hadde jeg kjøpt opp mange av fra-brikkene i Kina som lager vitale ting til USA.

Når de var oppkjøpt av meg ville jeg stoppet all produksjon til USA og brukt alle pengene og respekten som jeg tjente opp på det brasilianske lavpris-bilmerket mitt til å karre til meg en makt-rik stilling i det ellers så ganske korrupte og gjennom-råtne politiske systemet. Og deretter startet produksjonen til USA igjen, da god oppførsel må belønnes.

Hittil har jeg: lastebåt-firma, brasiliansk lavpris-bilmerke, Kinesiske fra-brikker, makt-rik stilling i USA sitt politiske system og uhorvelige mengder med penger og påtvungen respekt.

Jeg hadde så brukt en blanding av bestikkelser og utpressing til å klatre i systemet og en dag bli valgt til president.

Når jeg hadde blitt president hadde jeg avsluttet krigen med Irak og fraktet alle som er i landet til Texas, der de kunne dyrket ris og kyllinger.

Nå har jeg et helt land for meg selv, fullt av naturresurser.

Her hadde jeg sugd opp alt av olje og gass og solgt det for blodpris. Og brukt pengene på å gjøre halve Irak om til en kjempe fornøyelsespark, med alle tenkelige aktiviteter. You name it, I have it.

Når alt dette er gjort hadde jeg pensjonert meg som 25-åring og koooooooost meg til jeg var 50. Da skal jeg fryses ned og vekkes opp igjen om 457 år for å fortsette...

:)

Lenke til kommentar

- Finansiert studiene mine + leilighet i studentbyen

- Kjøpt en Honda 600 CBR (for bruk i by)

- Kjøpt stor 4x4 vinterbil med automatgir(etter studier)

- Kjøpt banebil for å leke meg på racerbaner (2-3 millioner)

- Kjøpt relativt stort hus på en alminnelig tomt, med stor garasje (ca. 5 mill)

- Kjøpt den nyeste Ski-Doo summiten med 800 E-TEK motor (~165.000,-)

- Gitt store mengder av pengene til nærmeste slekt, og samboer

- Startet eget firma etter studiene

Lenke til kommentar

Vist jeg hadde vunnet hadde jeg kjøpt meg en lastebåt og fraktet tømmer og ymse (u)lovlige stoffer tur retur Norge - Russland.

Når jeg da har tredoblet de 93 millionene hadde jeg opprettet et brasiliansk lavpris-bilmerke og solgt biler til alle verdens fattige mennesker. Jeg hadde på denne måten mangedoblet både penger og respekt.

Deretter hadde jeg kjøpt opp mange av fra-brikkene i Kina som lager vitale ting til USA.

Når de var oppkjøpt av meg ville jeg stoppet all produksjon til USA og brukt alle pengene og respekten som jeg tjente opp på det brasilianske lavpris-bilmerket mitt til å karre til meg en makt-rik stilling i det ellers så ganske korrupte og gjennom-råtne politiske systemet. Og deretter startet produksjonen til USA igjen, da god oppførsel må belønnes.

Hittil har jeg: lastebåt-firma, brasiliansk lavpris-bilmerke, Kinesiske fra-brikker, makt-rik stilling i USA sitt politiske system og uhorvelige mengder med penger og påtvungen respekt.

Jeg hadde så brukt en blanding av bestikkelser og utpressing til å klatre i systemet og en dag bli valgt til president.

Når jeg hadde blitt president hadde jeg avsluttet krigen med Irak og fraktet alle som er i landet til Texas, der de kunne dyrket ris og kyllinger.

Her hadde jeg sugd opp alt av olje og gass og solgt det for blodpris. Og brukt pengene på å gjøre halve Irak om til en kjempe fornøyelsespark, med alle tenkelige aktiviteter. You name it, I have it.

Når alt dette er gjort hadde jeg pensjonert meg som 25-åring og koooooooost meg til jeg var 50. Da skal jeg fryses ned og vekkes opp igjen om 457 år for å fortsette...

Ikke for å ødelegge moroa, men jeg tror ikke du hadde blitt så mye president med en fortid som ulovlig lastebåtfører ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville vekslet dem inn i svenske kroner, slik at jeg fikk 100M på bok.

Gi til veldedighet er jo i mange tilfeller som å kaste bort penger, og det ville jeg ikke gjort. I så fall skulle jeg hatt det kjekt mens pengene forsvant. Å la andre kaste bort pengene ville vært dumt..

Lenke til kommentar

Da hadde det ikke vært millionær i kroner. Islandske kroner har man vel så godt som stoppet handel med. Da står vi vel igjen med Norge, Sverige og Danmark som bruker kroner.

Hadde jeg vekslet til islandske ville jeg være milliardær, men når troverdigheten til valutaen er som tyrkiske og zambiske monopolpenger, så ville det være som å gi penger til veldedighet.. :)

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge moroa, men jeg tror ikke du hadde blitt så mye president med en fortid som ulovlig lastebåtfører ;)

Jeg skal jo bare være kaptein. Hva som lastes på båten får en annen ta på seg.

Du kan sikkert få spa kull i kjelleren på båten vist du vil? Ja, båten skal gå på kull, noen må jo tenke på miljøet og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...