Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Brukt 50 millioner på aksjer, resten skulle jeg kunne brukt på og bygge meg en villa i florida og fyllt opp garasjen med de feteste bilene. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg hadde vært materialistisk til å begynne med. Men etter det så ville jeg antakeligvis dratt på en særdeles bra ferie. Til slutt så ville jeg skaffet meg aksjemegler og lagt en god slump i aksjer, slik at formuen øker. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvis jeg vant 93 millioner ville jeg gjort følgende: - Fått ut ALT som heter Windows fra huset, slik at jeg slapp å se noe mer til det på en stund. - Finansiert ferdig hytta foreldrene mine bygger, og betalt ned det de hadde av lån osv. - Kjøpt meg en brukbar bil til kanskje 400 000 - Ny båt - kanskje 6-800 000 - Gitt bort endel til veledighet - Bygget en hackintosh - Kjøpt en Honda CBR 600 Motorsykkel - Spandert en tur på familien - Spandert en tur for et par kompiser ned til Australia for å besøke resten av gjengen som er der å studerer. Ville selvfølgelig også satt inn litt penger på forbrukskontoen, slik at jeg kunne leve litt "fetere" i hverdagen også, trengte ikke å tenke på økonomien når jeg var med gutta på hyttetur osv. Ellers ville jeg satt det meste på en gunstig konto, slik at jeg heller kunne fått bruk for det etter jeg var ferdig med utdannelsen. (Hadde jo selvsagt ikke blitt noe studielån, og tror heller ikke jeg hadde giddi å bodd på 20 kvm hybel mens jeg studerte ) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 - Bygd meg stort passivhus med utleiemuligheter (skikkelig dobbeltgarasje) - Kjøpt meg Ford Focus RS som leketøy og Toyota Prius Plugin (når den kommer) som pendler-bil - Kjørt opp til motorsykkel - Yamaha R1 - Kjøpt endel leiligheter og leid de ut - Gitt 5 millioner til mamma og pappa - Satt av 5 millioner til min bror som han kan få når han blir voksen nok Utover det så ville jeg nok fortsatt livet som vanlig. Forsette studiet jeg har startet på og de samme vennene. Damer tror jeg neppe skulle blitt noe problem med såpass materiale goder som de over... Lenke til kommentar
SML Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg ville gitt 1/3 del til veldedighet. Ellers ville jeg kjøpt -Båt -Bil -Hytte -Hus -Masse klær evnt satt resten i banken for forbruk til alt annet jeg skulle trenge gjennom resten av livet. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 En par ting jeg glemte å tilføye på lista: - Bygd et gedigent rom i huset, fylt med baller (enormt ballbasseng) - Lagd en liten bunker under plena i hagen + skjulte ganger og tuneller fra kjelleren til bunkeren. Litt som Fritzl, men til et annet formål - Evt kjøpt et gammelt, amerikansk militærkompleks, forlatt missilsilo e.l. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 men man har tross alt ca 1 mill i året å forbruke resten av livet om man vil det. Du får nok mer en 1 mill i året å leve for med rentene så vil du ha minst 5 mill i året å leve for Om får feks 5% rente, så utgjør jo det 4 650 000,- i året, så må du trekke skatt som er 28% da sitter du igjen med 3348000 i året ( 279 000 kroner i måneden og det bare i renter ) Tja.. http://www.dinside.no/86550/alle-landets-sparerenter Ser her du kunne fått 4,5% rente, men synes denne er litt høy i forhold til de andre tallene, hvor lenge den holder seg og hva de hadde sagt til et 93 mill-innskudd vet jeg ikke. Videre har man 1.1% formueskatt, så du kan trekke fra en liten million til i regnestykket ditt. Bruker du 5 mill i året er jeg nok redd det vil gå tomt fortere om vi snakker kun inntekt fra innskuddsrenter. Du må og ta hensyn til at jeg allerede har brukt 10-20 millioner på biler, hus, ferier og familie slik jeg skriver i innlegget. Regnestykket mitt vil derfor være noe i nærheten av: 70 mill * innskuddsrente * 0,72% - (70 mill + verdier(5mill?)) * 1,1% Innskuddsrente på 5% gir deg 1,7 mill i året Innskuddsrente på 4,5% gir deg 1,45 mill i året Innskuddsrente på 3% gir deg 825 000 i året Skal du ha 3,3 mill i året må du opp i rentee på 8,25% Skal du ha 5 mill må du opp i 11,5% rente. Men man kan jo drikke litt av fløten samtidig som man skummer den, da vil man ha mer tilgjengelig. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Jeg ville gjort følgende (i vilkårlig rekkefølge) - Ikke tatt imot økonomisk rådgivning, fordelt alt rundt på høyrentekontoer etter at det under var i boks. For så å leve av rentene. (ca 3,5% rente atm, max 15 millioner, så spres over div banker) Si 70 mill fordelt rundt, gir da ca 2,4 mill i året, skal leve av langt mindre, så det vil bare øke med tiden, formueskatt på ca 1% gir rundt 700.000 i året, så 1,7 mill i renter da etter formueskatt. - Bygd meg drømmehuset med STOR garasje med fullt utstyrt bilverksted - Importert noen biler fra USA som deler til den jeg har nå, som jeg forøvrig skulle ribbet helt og fjernet alt av rust etc før jeg hadde montert den sammen igjen (i samme slengen byttet alt av deler jeg kunne) ((forøvrig en gammel 1990 Nissan Maxima jeg snakker om, hater nye biler) - Betalt ned gjeld for meg selv, familie og venner - Kino i kjelleren - Monster pc bare for å ha det, spiller ikke annet enn wow.. - Kjøpt meg Nikon D3x med masse grom optikk og innredet fotostudio i huset - Pusset opp leiligheten jeg nå har, for så å selge den når det passer. - Og sikkert enda mer:) Endret 28. februar 2010 av Actibus Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kan skrive hva jeg ikke hadde gjort: Gitt penger til veldedighet (Mer korrupte anerkjente selskaper skal du lete lenge etter...) Sluttet i jobben Levd som en tulling i 10 år og vært blakk etter det Dog hadde jeg nok gjort følgende: Spredd de utover høyrentekontoer så alle innskudd hadde vært dekket av staten Gitt ca 20 k i mnd til familie (100 k totalt altså ca 1/3 av rentene) Bygd meg drømmehuset med FET hjemmekino Spandert ferie på folk som fortjener det Levd livet Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kjøpt Apple, så brent ned hele bygget! haha, neida jeg vet at det ville kostet mye mer enn det! Men tanken er der.....kan jo drømme. (relax Apple fanboys, was just a joke) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det er veldig positivt å se at det er mange som faktisk tenker på familie og venner, jeg kunne aldri sittet på 93 millioner og ikke delt med meg, det hadde blitt sykt unaturlig Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg ville gjort følgende (i vilkårlig rekkefølge) - Ikke tatt imot økonomisk rådgivning, fordelt alt rundt på høyrentekontoer etter at det under var i boks. For så å leve av rentene. (ca 3,5% rente atm, max 15 millioner, så spres over div banker) Si 70 mill fordelt rundt, gir da ca 2,4 mill i året, skal leve av langt mindre, så det vil bare øke med tiden, formueskatt på ca 1% gir rundt 700.000 i året, så 1,7 mill i renter da etter formueskatt. - Bygd meg drømmehuset med STOR garasje med fullt utstyrt bilverksted - Importert noen biler fra USA som deler til den jeg har nå, som jeg forøvrig skulle ribbet helt og fjernet alt av rust etc før jeg hadde montert den sammen igjen (i samme slengen byttet alt av deler jeg kunne) ((forøvrig en gammel 1990 Nissan Maxima jeg snakker om, hater nye biler) - Betalt ned gjeld for meg selv, familie og venner - Kino i kjelleren - Monster pc bare for å ha det, spiller ikke annet enn wow.. - Kjøpt meg Nikon D3x med masse grom optikk og innredet fotostudio i huset - Pusset opp leiligheten jeg nå har, for så å selge den når det passer. - Og sikkert enda mer:) Husk at du betaler skatt på rentinntekter, og at du må regne med inflasjon. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Å kjøpt et skikkelig hus i Norge, samt et par kule biler er jo et must. Gitt bort litt osv. Men drømmen må jo være å kjøpe et skikkelig slott (med tittel!) i Storbritannia eller et slott uten tittel i Frankrike, Spania osv. Koster kanskje mellom 10 og 20 millioner men hvor kult er ikke det! http://www.prestigeproperty.co.uk/home/French_Chateau_For_Sale/PageNo/12/ Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Ja, et skikkelig gods/slott hadde vært barskt, selv om det litt drøyt siden man ikke har mer enn 93mill på kontoen, og det koster kling å holde slike steder ved like. Hadde også vurdert å oppgradere hytta på fjellet. Endret 28. februar 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Skulle kjøp masse supre biler. Kjøpt en konge leilighet midt i sentrum. Reist jorden rundt. Delt med familie og venner (til en hvis grad). IKKE gitt en krone til veldedighet. ... ellers lev livet som før, selvfølgelig litt høyere forbruk, men ikke det store. Når det er sagt, jeg hadde aldri vunnet i lotto, da jeg aldri hadde funnet på å spille i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg vet at jeg ikke hadde bodd i Norge lengre. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Får man alle pengene på en gang eller blir de oppdelt over ett par år? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Får man alle pengene på en gang eller blir de oppdelt over ett par år? Det tror jeg man kan velge, jeg hadde uansett tatt alt på en gang Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 kjøpt middag. Grandiosa eller noe. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 kjøpt middag. Grandiosa eller noe. Du kunne jo sett hvor mange grandiosa du hadde klart å få for 93 Mill. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå