Gå til innhold

Hvem tilbyr de billigste minnekortene?

Anbefalte innlegg

Har forstått at jeg bør velge SanDisk eller Lexar. Har 2GB nå, og det kan lagre 16 min med video eller 639 bilder (ved høyeste kvalitet). Tror derfor jeg går for 16GB, da jeg bruker kameraet mye til små videosnutter.

Hvilke sider er foretrukket blant dere, både hva pris og evt. andre kriterier angår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...om dette er til videobruk så vil jeg anbefale deg å legge litt ekstra i kortene og kjøpe noen med grei hastighet.

Jeg skal bruke det i Ixus 70, så som sagt blir det både video og bilde.

Er 30 MB/s foretrukket, eller holder det med 15?

Ser at Amentio nevner f.eks. SDHC Memory Card, CompactFlash Kort, Memory Stick PRO Duo som "Produktformfaktor". Hvilke typer passer fysisk til mitt kamera?

Er taktikken å kjøpe mye?

Nei, jeg skal bare kjøpe ett.

Lenke til kommentar

Liten kommentar, om dette er til videobruk så vil jeg anbefale deg å legge litt ekstra i kortene og kjøpe noen med grei hastighet.

Hvorfor det? video er jo mye mindre krevende enn f.eks seriebildemodus.

Canon 7D f.eks har jo bare 5MB i sekundet på video, i seriebildemodus rundt 160MB i sekundet med data.

Så til video bruker jeg et billig 32GB kort til vel 700,- :)

Lenke til kommentar

Dette er ikke kort som passer til Ixus 70, men det er vel flere som vil se på denne tråden når spørsmålet er hvem tilbyr de billigste minnekortene.

På Compactflash kort har Interfoto flotte priser i forhold til Fotovideo.

Lexar 4gb 300x Kr. 395,- kontra Kr. 695,-

Lexar 8gb 300x Kr. 679,- kontra Kr. 1195,-

Lexar 16gb 300x Kr. 1295,- kontra Kr. 1995,-

Tar bare med et priseksempel fra Adorama kontra Fotovideo, hva en kunde i USA må betale over disk.

Lexar 16gb 600x Kr. 1380,- kontra Kr. 2995,-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor det? video er jo mye mindre krevende enn f.eks seriebildemodus.

Til HD-video holder det med class 4.

Ja stemmer nok det. Har akkurat kjøpt canon 550d. I manualen står det at jeg skal bruke et class 6 kort til video. Jeg har et kingston 16gb. class 4 og det fungerer helt flytende. Ingen hakking eller stopp.

Lenke til kommentar
Har forstått at jeg bør velge SanDisk eller Lexar.

For 5 år siden var det et poeng å se på proffseriene til kjente produsenter som SanDisk og Lexar for å få et kort med rimelig holdbarhet. I dag er ikke det noe problem lengre. Holdbarheten på alle minnekort er gode.

Jeg ser bort i fra juksekort på ebay. Vær obs på at det ebay ikke er eneste plass man finner juksekort av eksepsjonelt lav kvalitet og at det også finnes mange gode kjøp på ebay.

Jeg kjøpte et 16 GB SDHC-kort fra http://www.mymemory.co.uk/ sist jeg handlet. Siden det kostet under 200 kr for selve kortet så slapp jeg moms og gebyr. Med frakt kom det på ca 240 kr.

Kortet jeg kjøpte var et Integral 16 GB Class 4 som kostet 21 pund da jeg kjøpte det. Det fungerer fint med full HD (1080/30p) på mitt Samsung HMX-H100 videokamera.

Lenke til kommentar
Koster ikke all verden å kjøpe her hjemme heller. Kingston Secure Digital 16GB SDHC,

Class4, SD2.0 specification, 295, på komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345802

Med billigste frakt (tollpost uten oppkrav) blir det 382 kroner. Ganske mye mer enn mymemory som ender opp rundt 240 kr inkludert frakt.

Sammenligner man uten frakt blir det ca 189 vs 295 kr. Rimelig stor forskjell.

Så hvor mye forskjell er det egentlig på 2 class og 4 class. Jeg skal som sagt bruke det i et enkelt kamera; Ixus70, så dette holder vel lenge for meg?

Det var jo veldig billig. Med 7 megapiksler tipper jeg du må vente 2-3 sekunder før du kan ta neste bilde.

Lenke til kommentar
Koster ikke all verden å kjøpe her hjemme heller. Kingston Secure Digital 16GB SDHC,

Class4, SD2.0 specification, 295, på komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345802

Med billigste frakt (tollpost uten oppkrav) blir det 382 kroner. Ganske mye mer enn mymemory som ender opp rundt 240 kr inkludert frakt.

Sammenligner man uten frakt blir det ca 189 vs 295 kr. Rimelig stor forskjell.

Så hvor mye forskjell er det egentlig på 2 class og 4 class. Jeg skal som sagt bruke det i et enkelt kamera; Ixus70, så dette holder vel lenge for meg?

Det var jo veldig billig. Med 7 megapiksler tipper jeg du må vente 2-3 sekunder før du kan ta neste bilde.

komplett sender vel minnekort som brevpost (39 kr)?

Lenke til kommentar

Ja, det var billig. Så billig at beskjeden "This item can only be delivered to a UK address." kom opp. WTF!

"We currently only send electronics, gadgets and toys to UK addresses and for security reasons we can only send electronic items, gadgets and toys to the billing address of your account."

Og jeg som trodde Play var den ultimate løsningen for produkter under 200kr. De er jo geniale når det kommer til dvd og spill under 200kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...