Gå til innhold

Kjøpt brukt pc,skal ha min gamle hardisk på denne (får bluescreen ved oppstart)

Anbefalte innlegg

Som sagt har kjøpt meg en brukt pc, siden min gamle tok kvelden, denne fungerer fint..

Men tenkte jeg skulle ha min gamle hardisk over på denne siden jeg har alle filer , programmer osv innstalert der..

Saken er at når jeg kobler ut den som sitter i den jeg kjøpte og setter i min gamle i samme sata kontakten og strømmen og prøver og starte opp pc`n kommer jeg kun til win xp logon før jeg får en bluescreen som jeg ikke rekker og se hva som står før den restarter seg selv og det samme skjer om og om igjen..

Prøvde og sette den på sata2 samtidig som den andre hardisken som fulgte med sitter i sata1, da starter den opp med os og filene som er på pc`n som fulgte med, og min harddisk dukker og som en annen harddisk på min datamaskin, kommer inn på prografiler osv, men ikke dcoument and settings ..

Har prøvd og bytte plass på jumpern på min gamle hardisk uten hell.

Så spørsmålet mitt er hvordan får jeg den gamle hardisken min til og funke på denne maskinen? (uten den som følgte med maskinen i)

Trodde det bare var og bytte kontakter :blush: (mitt første hardisk bytte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, første feiler vell fordi maskinen vil prøve å boote fra den gamle disken som var beregnet på en annen maskin, da kan du få BSOD.

Du må inn i BIOS / Setup for å forandre på slikt.

Når du nå har kommet inn i Windows og du ikke får til å åpne documents and settings så er dette MS eierskap tull.

Google "Take ownership windows Xp" eller bytt ut XP med den versjonen av Windows du har for instrukser på hvordan du tar over og får tilgang.

Lenke til kommentar

Oki, så hvis jeg kun har i den gamle disken min jeg vi ha inn må jeg inn i bios og endre et eller annet? og at jeg ikke kommer inn på documents and setting vil jeg komme inn på hvis jeg får starta opp med den disken jeg vil ha inn? eller tar jeg feil?

de endringene i bios, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Vell jeg antar du har startet opp den nye windows installen når du koblet om på andre forsøk? I så fall blåser du i å gjøre noe i BIOS.

Hvis ikke, så må du i BIOS og gjøre om Boot rekkefølgen, hvor dette finnes på din maskin vet jeg ikke, dette er forskjellig fra hovedkort modell til hovedkort modell så enten må du fram med manualen, ELLER så må du lete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...