reichspöbel Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Windows er ikke bygget for slikt fordi du må ha ASIO-drivere for å kunne opperere i real-time. Mac har CoreAudio-kernelen. Hva er problemet med ASIO-drivere? Det er da bare en annen arkitektur. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) har det noe å si for den programvaren om jeg bruker windows 7 32 bit eller 64 bit? skal fungere på begge uansett det? skal vel ikke være sånn at det er en versjon av programvaren for 32 og 64 bit? etter en del tenking så er det også nice med to skjermer. med pc lar det seg gjøre litt lettere. Endret 2. mars 2010 av DilliMusic Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er én versjon av programvaren for 32-bit og én for 64-bit, men du kan kjøre 32-bit programvare på 64-bit OS, og det er i det store og hele uproblematisk (motsatt fungerer ikke). Mange drivere og VST plugins finnes enda ikke i 64-bit, slik at en fullstendig overgang til 64-bit ikke er særlig praktisk enda. Lenke til kommentar
catosim Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) ja hvis jeg skal installere min firestudio på mac bruker jeg coreaudio da? asio er bare for pc? Trenger ikke ASIO på Mac, OS X har innebygd CORE audio - som gir lav latency (samme som ASIO gjør). Når det gjelder PV vs Mac....Jeg har prøvd begge deler. Har vært ihuga PC bruker i 10 år. Har akkurat kjøpt meg Macbook Pro - mest for å avkrefte mytene (men det er en viss sannhet i mytene). Hva kan jeg si? Begge deler funker like bra når oppsettet er på plass. Men det ER enklere på Mac enn på PC. Installerte et ekstern FW interface igår på Macbooken. Det var bare å droppe pplikasjonen i Apps-mappen, slå på interfacet og alt OK. Ingen driverinstallasjon eller noe som helst. Må bare innrømme at Mac har en rekke lekre funksjoner og er enkelt sagt dritsexy!! Har desverre ikke testet den like lenge som PCen, med tanke på stabilitet, men det får komme etterhvert. Tror nok jeg heller til å anbefale Mac, og prismessig havner du på ca det samme når du ser på kraft og ytelse. Ca2 Endret 4. mars 2010 av catosim Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 det er nok større sjanse for at det heller på iMac enn en pc. har vært i apple butikken her og skjekket litt der og skjekket en del pc. har brukt pc i alle mine år. er ikke imot pc men tror kanskje mac vil fungere bedre for meg til akkurat musikk i denne omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå